Onko ihan susi vehe jos tilaa tuommosen mitä halvimmillaan myytiin 6 euroon... Kts. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/ koska tarvisin hiiren Photoshopin Lasso työkalun käyttöön, Siitä ei tuu niinku yhtään mitään pallohiirellä. Mistä se pallukkahiiressä johtuu että se niinku takertuu johonki paikaan? onko kellään teoriaa? Varsinki hitaassa liikkeessä? Koska lui tuolta jostain että jotku hiiret (optinen) on tökkinyt jos näppäimistöä käyttää samaan aikaan kun hiirtä liikuttaa. Mikä hintaluokka olis hyvä? Tulee muuten ihan harraste käyttöön.
Minä ainakin jättäisin langattomat hiiret suosiolla pois. Minulla yksi sellainen oli ja toistaiseksi ei uutta tule. Töissä olen hyvin pärjännyt Microsoftin jollain halvalla optisella hiirellä ja kotona on Logiteckin N.15 € maksava optinen hiiri. Molemmissa kaksi nappia ja rulla. Hyvin tuntuu noilla pärjäävän. Hiirtä valittaessa kriteereinä kannattaisi mielestäni pitää, että hiiri on optinen ja hiiressä on lanka. Noita kalliita lagattomia en ole testannut, mutta älä sorru halpaan lagattomaan.
Käy jossain Anttilassa tms. kokeilemassa ihan omin käsin mikä optisista hiiristä tuntuu parhaalta käteen. Itselläni on MS:n Wheel Mouse Optical joka oli omasta mielestäni lähinnä normaalikokoista ja -tuntuista hiirtä.
Ostin piruuttani lidistä optisen hiiren merkkiä typhoon hintaa oli 9,90 egee nappeja 4+rulla on paljon parempi kuin pallohiiri, joka kerää likaa niihin pieniin rulliin jota pallo pyörittää,kun ne putsaa niin pallohiirikin toimii paljon paremmin.
Ostin kanssa jostain verkkoputiikista muun roinan ohella kympin optisen hiiren ( valmistaja ei selviä hiirestä katsomalla, mallia H3003?) Kyllä nämä on eri pelejä pallo rottaan verrattuna.Toisessa koneessa on 50 % kalliimpi. Hyviä ja halpoja tuntuu olevan. Erinomaisia cadillä ja photoshopilla puuhasteluun.
Pallohiiret rupee takertuun paikoilleen yleensä silloin kun se on likainen, otappa pallo puis ja jollain välineellä irrota rullista kököt pois.
En tiedä mitä olet tekemässä, mutta suosittelen käyttämään quickmaskia, se on lähes joka tilanteessa parempi, kuin lasso työkalu.