Eli budjetilla <350e haussa miniläppäri, eli tarvis olla helposti mukana kuljetettava. Koneella tulee selailtua nettiä ja tekstiä käsiteltyä ja luotua. Koneessa sais olla riittävästi tehoa, ettei ihan nuo perusjutut takkuile, mutten kuitenkaan mitään tehomyllyä tarvitse, kun tehokas pöytäkone löytyy. Yksiydin atom prossuilla varustettuja en mielelläni ottaisi, vai kuinka niissä on tehoa? Sitten tästä Win7 Starterista kysymys, eli onko tosiaan kovinkin huono käyttis kun sellaista olen usein saanut lukea. Eli selventäkää mulle tuon starterin eroja esim. Home premiumiin ja tosiaan kiinnostaa tietää riittääkö tuo 1-ydin atom mihinkään. Entäs 1gb keskusmuisti? Sitten tälläistä, eli nyt vakuuttavin vaihtoehto mitä olen löytänyt on tämä: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...spire-One-722-11-6-LED-WXGA-AMD-C-50-2-GB-320 Ainoa vika tuossa on vain merkki, yleensä en kyseisen merkin koneisiin ole kauheasti luottanut. Tuossa koneessa vaan olis kaikki kohdallansa. Hieman halvemmalla olis mukava päästä, mutta ei tuo varmaan ole ylitsepääsemätön hinta. Mites tuossa C-50 prossussa tehot riittää? Onpahan ainakin tupla. Tällästä, koittakaa vastata vaikka hieman epäselkeätä tekstiä olikin.
Elikkäs itsellä hintarajana 250€, tätä olen ajatellut: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/2420/cxsqj/HP-Mini-110-3601so-10-1-WSVGA-Atom-N455-1-GB-250 Samaan käyttöön, netin surffailuun ja tekstin käsittelyyn. Pääosin lukiossa ja kotona käytettäväksi.Onkos tuosta hp:stä mihinkään voiko kannattaako säästää parempaan? Itse varmaan laitan dual-boottiin ubuntun gnomella ja jätän tuon startterin toiseksi.
Asus Ite olen tätä tutkinut, koska en tee toista kertaa sitä virhettä, että säästän satasen läppärin ostossa ja saan tehottoman romuraudan. Acer näytää ihan hyvältä, en ole tehokkaampaa tuohon hintaa löytänyt. Hp on ehkä turhan tehoton.
No kyllähän tuo Asus vaikuttaa erittäin hyvältä, paitsi että hintaa on turhan paljon.. joutuisin luultavasti odottelemaan pitkän tovin jos tuohon tähtäisin. Eli acerille yksi ääni, cdonista löyty kyseinen kone 20-30e halvemmalla, mutta pienemmällä kovalevyllä. Tuota HP:ta tuskin hankin, en luota siihen että tuo 1-ydin atom riittäisi ja starteriakin tosiaan vielä epäilen. Taatudin tavoin tuskin laitan ubuntua koneeseen, en ainakaan jos valmiiksi on Win7 HP.
Tuossa näky olevan AMD C-30 prosessori, kun acerissa on C-50. Olikos tää C-30:kin tuplaydin vai muistanko oikein että se oli vain yksiydin? Korjatkaa. Muuten hyvän olonen kone
Ei sitä kaikkea voi huomata. Kuinkas suuri ero tehoissa näillä prossuilla on; Intel Atom N455, AMD C-50 ja AMD C-30?