Millainen internet puhelimeen?

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Sonntag 17.05.2011.

1. Sonntag

Sonntag Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni on käytössä Samsung Galaxy S i9000, jonka otin yhdessä liittymän kanssa.
    Minua on alkanut arvelluttamaan tiedonsiirron suuruun/kk - onko se sittenkään riittävä tällaiseen puhelimeen saati minun käyttööni.

Myyjän sanaan en luota, sillä hän mainitsi, ettei hänellä ole kokemusta älypuhelimista/kännykällä surffaamisesta..

Asiaan:
    Itselläni on 512kb nopeuksinen (hitauksinen?)netti, johon kuukausimaksuun kuuluu 1GB ns. etuoikeutettua dataa: "Etuoikeutetun datamäärän täytyttyä liittymän prioriteettia lasketaan. Prioriteetin laskusta seuraa, että muilla tukiaseman alueella olevilla asiakkailla, joiden prioriteettia ei ole vastaavalla tavalla laskettu, on etuoikeus tukiaseman kapasiteettiin nähden. Liittymän tiedonsiirtonopeus saattaa tällöin laskea alle liittymän ilmoitetun nopeuden. "

Millainen määrä tuo 1GB käytännössä on, kun käytössä on android-puhelin, jolla haluaisin katsoa sähköpostin, selata facebookkia/mtv3.fi/erilaisia foorumeita pitkin päivää. Olisi kiva saada taustalle pyörimään esim pikalinkki säätietoihin tms.
    Olen huomannut myös, että rakas puhelimeni sujahtelee nettiin itsekseenkin, sillä jotkut sen käyttämät ohjelmat ilmesesti käyttävät nettiä... ? Tai sitten olen painellut hassuja vahingossa!

Tuosta seuraava vaihtoehto minulle olisi 5GB dataa (jossa 1M nopeutena).
    Nopeus ei minulle tärkeä, ellei se vaikuta myös tiedonsiirtomaksuihin tms.

Eli siis: pärjäänkö 1GB:llä kuvailemallani käyttötavalla?

Viimeksi muokattu: 17.05.2011
  2.  
  3. kerbo

kerbo Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Missäs liittymässä nykyään tälläisiä ehtoja oikein on? Ihme meininkiä. Saunalahdelta saa ainakin rajoittamattomia liittymiä.

Jos haluat seurata datan käyttöä, lataa esim 3g watchdog marketista. Sillä pystyt seuraamaan kuinka paljon dataa kuluu.

4. Sonntag

Sonntag Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Asia ratkaistu !

Saa poistella tämän topicin!

Viimeksi muokattu: 18.05.2011

Jaa tämä sivu