Tuosta lähdettiin ja tähän päädyttiin: F-secure -> Norton Antivirus -> Avast -> Symantec Client Security 3.1
F-secure AV -> F-Secure Client Security -> Antivir (ZoneAlarm) -> Avast (Sygate) ja en ole takas vaihtamassa sillä systeemi pelaa keveästi.
Jahans. Eli tarkistukseen käytän yleensä yhdistelmää Ewido + joku online skanneri, ja vilkaisen josko HjT lokissa olisi jotain erikoista. Reaaliaikaisena koneessa on vain Avast, ja tietenkin palomuuri. Mahdollisimman kevyenä olen koettanut nuo virussoftat pitää, vaikka joskus on tullut noita F-Securea ja Nortoniakin koneella kokeiltua. Itselläni ei muuten ole ollut virusta kohta vuoteen, vaikka välillä olisi ihan hauska niidenkin kanssa taistella =) En nyt kuitenkaan viitsi ihan tahallani mennä kaikille epämääräisille sivuille Explorerilla, ja vanhalla java versiolla.
joo onhan toi "ketju" mutta ajattelin että mitä ohjelmaa ihmiset tosiaan käyttää..kylhän tosta ketjusta vaihtoehtoja löytyy mutta en itse tartte mitään oon luottanut ewidoon..ja sillointällöin online scannereihin
AVG on tällä hetkellä kaikissa koneissa pöpöskannerina, Avastia olen kanssa käyttänyt, kumpi asentuu, on lähinnä kiinni siitä, että kumpiko kansio sattuu uudelleenasennettaessa hiiren kohdalle. Palomuurina on Sygate kaikissa, muita öttiäisiä metsästellään Windows Defenderillä ja Adawarella silloin tällöin, mutta nuo on tylsiä, kun ei ne koskaan mitään löydä.
Joo mulla kans Avast ja Sygate. Mut on ongelma, eli Sygate ei päästä Avast updatee nettiin, ku Avast vaihtaa IP:tä aina kun se yrittää päivittää. Millä saisin tän korjattua? Koitin laittaa Sygatesta sillai että se avais tietyt portit, mut en onnistunut.
Tuon pitäisi onnistua ihan sillä, että sallii Avastin päivitysmoduulille liikenteen nettiin. Jos olet sen mennyt kieltämään, niin otapa Sygaten Applications-ikkuna esiin ja käy sieltä muuttamassa Avastin lupa yhteyksiin.