millä ohjelmalla????

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi bekka 13.03.2004.

1. bekka

bekka Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    millä ohjelmalla pystyn vaikka pistä jonku biisi sanat ja musiikki erillee...sille siitä biisistä jää vaan pelkästä muusiikki ....

2.  
  3. jmpk

jmpk Guest

et voi tehdä sitä millään, ainakaan mun käsityksen mukaan

4. anatemus

anatemus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joillain stereo-äänitteillä voi onnistua erottelemaan musiikin laulusta, jos soittimet on on miksattu eri kanaviin (esim. rummut enemmän oikeaan ja kitara enemmän vasempaan) ja laulu kumpaankin.

Kanavia sopivati summailemalla/vähentämällä toisistaan voi onnistua... Tarkemmin en nyt muista missä järjestyksessä mitäkin piti tehdä, ohjeita varmasti löytyy. Joistain softista löytynee valmiit työkalut tuohon, paremmin tietävät neuvokoon lisää ;)

5. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lyhyt ja yksinkertainen vastaus, et millään. Teoriassa se olisi mahdollista jos laulu olisi kokonaan omalla kanavallaan, näin ei kuitenkaan käytännössä koskaan ole - en ainakaan minä ole törmännyt.

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Esim goldwave:lla voit kokeilla seuraavaa.
    Effects | Stereo | Reduce vocals

7. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minkähänlaista jälkeä tuolla ohjelmalla saa aikaiseksi, Agent_007? En ole ko. ohjelmaa testannut, mutta oman tietojeni / kokemuksieni pohjalta uskallan väittää ettei onnistu - ainakaan kovinkaan korkea laatuisesti. Sellaista ohjelmaa ei ole keksittykkään joka osaisi erotella laulun muusta äänisignaalista siten, että laulu saataisiin omalle raidalleen ja musiikki omalleen. Korjatkaa jos olen väärässä.

8. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Joono ei noilla ihmeitä kannata odottaa =)
    Mutta kyllähän ne toimii yleensä ihan siedettävästi jos haluaa itse laulaa biisin päälle.
    Toi sama juttu löytyy esim cool edit(adobe audition) ja muista äänenkäsittelysoftista.

9. anatemus

anatemus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarkennuksena tuohon omaan replyyni vielä: siis jos haluaa musiikin & laulun [bold]kokonaan[/bold] erilleen, täytyisi myös jokaisen soittimen olla miksattuna [bold]pelkästään[/bold] jompaankumpaan kanavaan. Ja näinhän tuskin on tehty...

10. yksikaksi

yksikaksi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taajuuksia kyttäämällä voi päästä lähelle. Eli sais ne vokaalit ja taustan erilleen. Tottakai se on vaikeeta ja hyvin usein jopa mahdotonta. Ja myöskin voi odottaa lopputuloksen olevan huomattavasti huonompi, kun oikea(esim. singleltä löytyvä)instrumentaali, tai a cappella olisi.
    Jos haluaa ne vokaalit sieltä pois siks että tarvii sitä taustaa johonkin, suosittelen etsimään jostain instrumentaalin. Jos ei löydy, voi yrittää itse loopata jotain kohtaa biisistä jossa niitä vokaaleja ei ole.

Jaa tämä sivu