millä ohjelmalla pystyn vaikka pistä jonku biisi sanat ja musiikki erillee...sille siitä biisistä jää vaan pelkästä muusiikki ....
Joillain stereo-äänitteillä voi onnistua erottelemaan musiikin laulusta, jos soittimet on on miksattu eri kanaviin (esim. rummut enemmän oikeaan ja kitara enemmän vasempaan) ja laulu kumpaankin. Kanavia sopivati summailemalla/vähentämällä toisistaan voi onnistua... Tarkemmin en nyt muista missä järjestyksessä mitäkin piti tehdä, ohjeita varmasti löytyy. Joistain softista löytynee valmiit työkalut tuohon, paremmin tietävät neuvokoon lisää
Lyhyt ja yksinkertainen vastaus, et millään. Teoriassa se olisi mahdollista jos laulu olisi kokonaan omalla kanavallaan, näin ei kuitenkaan käytännössä koskaan ole - en ainakaan minä ole törmännyt.
Minkähänlaista jälkeä tuolla ohjelmalla saa aikaiseksi, Agent_007? En ole ko. ohjelmaa testannut, mutta oman tietojeni / kokemuksieni pohjalta uskallan väittää ettei onnistu - ainakaan kovinkaan korkea laatuisesti. Sellaista ohjelmaa ei ole keksittykkään joka osaisi erotella laulun muusta äänisignaalista siten, että laulu saataisiin omalle raidalleen ja musiikki omalleen. Korjatkaa jos olen väärässä.
Joono ei noilla ihmeitä kannata odottaa =) Mutta kyllähän ne toimii yleensä ihan siedettävästi jos haluaa itse laulaa biisin päälle. Toi sama juttu löytyy esim cool edit(adobe audition) ja muista äänenkäsittelysoftista.
Tarkennuksena tuohon omaan replyyni vielä: siis jos haluaa musiikin & laulun [bold]kokonaan[/bold] erilleen, täytyisi myös jokaisen soittimen olla miksattuna [bold]pelkästään[/bold] jompaankumpaan kanavaan. Ja näinhän tuskin on tehty...
Taajuuksia kyttäämällä voi päästä lähelle. Eli sais ne vokaalit ja taustan erilleen. Tottakai se on vaikeeta ja hyvin usein jopa mahdotonta. Ja myöskin voi odottaa lopputuloksen olevan huomattavasti huonompi, kun oikea(esim. singleltä löytyvä)instrumentaali, tai a cappella olisi. Jos haluaa ne vokaalit sieltä pois siks että tarvii sitä taustaa johonkin, suosittelen etsimään jostain instrumentaalin. Jos ei löydy, voi yrittää itse loopata jotain kohtaa biisistä jossa niitä vokaaleja ei ole.