Mikä pdf-reader turvallisin ja sopii yhteen Windows 11 kanssa?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi lisa65 17.07.2024.

  1. lisa65

    lisa65 Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    163
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Heips!

    Hankin uuden keskusyksikön Taitonetistä. Ystävällisimmin pyytäisin neuvoa.

    1. Minä olisi turvallinen ja sujuva ilmainen pdf -ohjelma?
    Foxit pdf -reader on asennettuna. Ongelma on, että vaikuttaa ettei se sovi yhteen windows 11 kanssa. Jotkut toiminnot eivät ole käytettävissä. Esimerkiksi ei onnistu pdf-tiedoston jakaminen sähköpostiin avatun tiedoston sivulta.

    2. Mitä tietoturvaohjelmia ja cleanereitä yms. suosittelette?
    Onko ilmaisia sellaisia ja takaavatko riittävän tietoturvan? (En surffaile kummallisilla sivustoilla, vaikka rosvot lienevät vaanimassa kaikkialla.)
    F-secure trial on asennettuna. Vaikuttaa sujuvalta ja hyvältä, mutta en viitsisi maksaa, jos on olemassa jokin ilmainen tietoturva, joka takaa riittävän suojauksen.

    Hienoa kesää!

    Lisa
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,567
    Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
    lisa65 kiitti tästä.
  4. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,844
    Kiitokset:
    786
    Pisteet:
    193
    Et tarvitse mitään maksullista tietoturva ohjelmaa. Käytä Windowsin mukana tulevaa omaa virustorjuntaohjelma.
    F-Securen voit poistaa sen omalla f-secure removal tool ohjelmalla, jotta koneella ei ole kahta virustorjunta ohjelmaa kiusaamassa toisiaan.
    Miten poistan F-Secure-tuotteiden asennuksen asennuksen poistotyökalulla? - F-Secure-yhteisö

    Ccleaneria voit käyttää hyvin harkiten, rekisterin puhdistusta ei suositella. CCleaner ilmainen | Kokeile maailman luotetuinta PC-puhdistinta ilmaiseksi!

    Edit. Täältä voi ladata F-Secure Windowsin asennuksen poistotyökalun, https://www.f-secure.com/en/support/tools
     
    Viimeksi muokattu: 17.07.2024
    lisa65 kiitti tästä.
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,146
    Kiitokset:
    1,218
    Pisteet:
    243
    Microsoftin oma Windows Defender on jo pitemmän aikaa ollut täysin luotettava ja toimiva ilmainen virussuoja siinä missä kaupalliset kilpailijansakin. Tuolta löytyy riippumattoman saksalaisen it-turvallisuuden tutkimuslaitoksen tuoreita arvioita siitä:
    Test antivirus software Microsoft | AV-TEST

    Riippumatta siitä, mikä virustorjuntaohjelma on käytössä, kannattaa kone skannata aika-ajoin erillisellä haittaohjelmien poistosovelluksella. Hyvä sellainen on Malwarebytesin ilmaisversio, joka ei sisällä reaaliaikaista suojausta, vaan toimii erikseen ajettaessa.
    Cyber Security Software and Anti-Malware | Malwarebytes

    Malwarebytesin ilmaisversio taitaa nykyisin sisältää maksullisen version ilmaisen koeajan, jonka päätyttyä se toimii erikseen ajettavana haittaohjelmien poistajana.

    Edit. IlmoPJ vastasi samaan aikaan kuin kirjoitin tuota, joten tuli hieman toistoa.
     
    Viimeksi muokattu: 17.07.2024
    lisa65 ja IlmoPJ kiittävät tästä.
  6. lisa65

    lisa65 Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    163
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Kiitos Pertti! Ihmettelen, miksi en saanut sähköpostiini tietoa, että on vastauksia. Olen laittanut asetukset oikein. Olkoon. Kiitos vielä kerran!

    PS Tiedätkö, onko tuo Cleaner enää välttämätön, kun f-securen trial on käytössä. Aikaisemmin minulla oli em., toimi hyvin.
     
  7. lisa65

    lisa65 Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    163
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Kiitos. Siellä olikin vastaus Cleaneristä.
     
  8. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,190
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    En itse asentaisi CCleaneriä koneeseeni. Ohjelmalle oli käyttöä silloin 2004 vuoden laitteilla, mutta nykyään tuota on vaikea suositella mihinkään käyttöön.

    Kaikki CCleanerin toiminnot (jotka on edes mainitsemisen arvoisia) löytyy Windows 11 tietokoneesta itsestään.
    Jos nyt välttämättä jonkun kolmannen osapuolen ohjelman tuohon haluaa, niin BleachBit tai ihan Microsoftin työn alla oleva PC Manager riittää ihna hyvin.
     
  9. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,860
    Kiitokset:
    1,248
    Pisteet:
    223
    Itse en ole käyttänyt Windows 11:a mitään kolmannen osapuolen ohjelmaa lukeakseni pdf-tiedostoja. Edge taitaa olla oletus jolla ne aukeaa. Koska olen käyttänyt vain lukemiseen, en tiedä sen tarkemmin muista ominaisuuksista.
     

Jaa tämä sivu