1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miksi TV ulostulo ei toista leffatiedostoja (divX,, .avi, ym)

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Mikkoko10 12.02.2003.

  1. Mikkoko10

    Mikkoko10 Guest

    Minkä ihmeen takia ei onnistu katsoa tv-ulostulon kautta mitään elokuvia WinDVD-, MediaPlayer 9- tai millään muullakaan playerillä. Aina kun avaa avi tai Mpeg-tiedoston, koneen näytöllä näkyy oikein kaikki, ja TV-ssä näkyy kaikki peilaten ihan okei, MUTTA MIKSI IHMEESSÄ ITSE ELOKUVA EI NÄY, kaikki kehyspalkit näkyvät?!?!

    Puuttuuko jotain codekkeja vai mitä tarvitaan ihan vaan tavallisen DVD-leffan katsomiseen DVD-levyltä? Auttakaa, oon ihan kusessa tän asian kanssa...

    Käyttöjärjestelmä on WinXP Home ja GeForce 4 MX 440 SE
     
  2.  
  3. Portsu73

    Portsu73 Guest

    Riittää varmaan kun kysyy yhdestä paikasta.
    Käytä niitä hakutoimintoja. Uskoisin et tota on kysytty kymmeniä kertoja. Joten ratkasut löytyy haulla.
     
  4. Mikkoko10

    Mikkoko10 Guest

    Kyllähän sitä tuli etsittyä oikeaa vastausta, mutta sellaista ei tunnu olevan kellään muulla. Miten ihmeessä kaikki muu toistuu aivan oikein, hyvällä resoluutiolla, esimerkiksi pelit ja web toimivat TV:n kautta loistavasti, mutta itse videotiedostot eivät näy TV:ssä vaikka näkyvät näytöllä.

    Kaiken lisäksi esimerkiksi Windows MediaPlayerin reunat näkyvät kyllä, mutta video ei toistu? nWiewin asetukset on oikein, kai?...
     
  5. Portsu73

    Portsu73 Guest

    Koita TVToolia. Jospa sillä sais näkymään. Eipä mullakaan näkyny ennen ku raamit leffoista, vaikka oli klooni päällä. Tvtool ratkaisi ongelman.
     
  6. LukeWader

    LukeWader Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2002
    Viestejä:
    477
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei se tv-ool tunnu toimivan Gforcen kanssa,olethan valinnut sieltä valitse näyttö lehdeltä asetukseksi sen pal-b:n ?
     
    Viimeksi muokattu: 14.02.2003
  7. juhuri

    juhuri Member

    Liittynyt:
    17.01.2003
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni auttaa kun muuttaa näytön asetuksista tv:n ensisijaiseksi (monitorin toissijaiseksi) näytöksi.
     
  8. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
  9. Portsu73

    Portsu73 Guest

    Kyllä mulla on Tvtool käytössä ja Gforce. Ei vissiin toimi kaikilla Gfoceilla.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 14.02.2003
  10. junuri

    junuri Member

    Liittynyt:
    16.02.2003
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Laita tv ensisijaseks näytöks
     
  11. Tuppu

    Tuppu Member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    89
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Laita näytönohjaimen asetuksista nwiev välilehdestä klooni päälle. Sitten overlay välilehdestä toissijainen näyttö. Näin pitäisi leffat näkyä TV:stä.
     
  12. raw

    raw Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    287
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kuinka hyvää kuvaa tolla geforce 4 mx 440 tulee? olen kiinnostuntu, aion ostaa tollasen kans
     
  13. Wire

    Wire Guest

    Raw: Ei tuolla nyt niin hirveesti ole merkitystä koska tv:n resot on jotain 800*xxx pixeliä.
     
  14. ande

    ande Regular member

    Liittynyt:
    17.02.2003
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuttu ongelma. Itselläni on radeon 9000 piirillä varustettu näytönohjain ja aina välillä elokuvat eivät yksinkertaisesti näy tv:stä. Näytönohjaimen ohjelmiston uudelleen asentaminen korjaa vian, mutta vian uusiutuminen häiritsee suuresti. Vika tosin ilmeni ensimmäisstä kertaa vasta direct-x 9:n asentamisen jälkeen. Voisiko tämä vaikuttaa kyseiseenn!?!
     
  15. Toke

    Toke Member

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    video overlay välilehti ja sieltä valitaan koko näyttö niin jo rupee leffat näkyy ,toimii ainakin ti 4200 kortis(uusimmat ajurit)
     
  16. Mikkoko10

    Mikkoko10 Guest

    Noniin, nyt toimii...tosin pitkällisen taistelun jälkeen...

    Vika näytti olevan noissa uusimmissa ajureissa XP:lle(jotka Win Update hakee väkisin) , ei tuntunut pelittävän niin ollenkaan uusien Detonatorien kanssa. Laitteisto ruinasi pitkän aikaa jotain Nvidian TV:tool ohjelmaa, mitä ei tietenkään ollut ostamani paketin mukana, joten päätin asentaa kortin alusta asti uudelleen, vanhemmilla ajureilla höystettynä.

    Nyt toimii kuin unelma, kuva tosin on tummahko, mutta ainakin Xvid-formaatissa on kirkkaasti parempaa kuin millään kasari-dvd-leffassa. Ainoastaan itse rippaamieni elokuvien (jotka tein täysin GKnotin ohjeiden mukaan) avista tuli
    joka kerta eri kokoinen (testasin samoilla säädöilla, samalla AC3-tiedostolla ja rippaussäädöllä tiedostostojen koko vaihteli 700mb:stä 2.1 Gb:hen, eikä kuvan laatu parantunut ollenkaan, yhä näytti puuromaiselta ja Legomaiselta. Haluaisin siis tietää miten ja millä asetuksilla luodaan "sitä erikoishyvää kuvaa" jopa 800 mb:n tiedostoon, sillä olen nähnyt aivan uskomattoman
    laadukasta kuvaa jopa erittäin pienestä tiedostosta.

    Ps. Erittäin hyvä ja laadukas näytönohjain tämä on, kuva ja teho ovat ihan mukavat...

    Kiitos kaikille avusta!
     
  17. naamio

    naamio Guest

    Mikkoko10:

    "eikä kuvan laatu parantunut ollenkaan"

    Nyt voi mennä vähän aamukankeuden piikkiin, mutta ymmärrän tosta sun tekstistä että kuvittelet että DVD leffan pakkaaminen divx tai xvid formaattiin parantaa kuvanlaatua. Siis jos näin luulet, niin se ei pidä paikkaansa. Lähdetiedostoa parempaa kuvaahan et siis voi mitenkään saada.
     
  18. Mikkoko10

    Mikkoko10 Guest

    En todellakaan, en todellakaan kuvittele, että kuva voisi olla DVD:tä parempi...
    Ajattelen vain sitä miten kuvassa esiintyy valtavaa huojuntaa, partikkeleita ja epätarkkuuksia, vaikka
    filen koko on 2GB ja lähdetiedosto on saman kokoinen.
    Nyt tässä yön aikana jätin DVD2AVIN rippaamaan, enkä laittanutkaan Save Project, vaan Save AVI, menun päälle ja kompressoin kuvan XVID:ksi siinä 900 kbs tasolla ja DVD:n äänet AC3:ksi. Nyt laatukriteerit täyttyvät, ja fileen kokoa on vain kuvalle n.900mb ja äänelle 400mb.
    Nyt tarvitsisi vain liimata nämä kaksi yhteen, tai ainakin saada toistumaan yht'aikaisti ja leikata jollain tuosta 698mb kohdalta poikki.

    Tästä tähän...
     
  19. Mikkoko10

    Mikkoko10 Guest

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 19.02.2003
  20. sulin

    sulin Guest

    Moi! mulla GF4. Ja kunlaitan overlayn päälle kaatuu kokokone...
     
  21. mikko1981

    mikko1981 Guest

    Mulla on Pny Technologies Geforce4 Ti 4200 ja kortti toimii tehokkaasti, mutta Tv-out ei toimi laisinkaan... molemmat monitori portit toimii mutta ei se tv. Missä vika? Välillä laitan kiinni vanhemman geforcen (2 mmx440) ni siinä toimii mainiosti...
    Olen kokeillut kaikki mahdolliset ajurit. Mahtaako windows XP olla syyn takana?

    Kortti oli huollossa mutta totesivat sen toimivan 100%!

    Plugi on kunnolla kiinni ja muut asetukset kunnossa mutta sitten kun menee nview välilehdelle niin vakio(dualview) on vain valittavissa...hmm??
     

Jaa tämä sivu