1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miksi polttamani levyt eivät toimi cd-soittimissa?

Viestiketju Musiikki-CD-levyjen varmuuskopiointi -osiossa. Ketjun avasi palo 15.06.2004.

  1. palo

    palo Member

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nerolla olen poltellut tietokoneella olevista *.mp3 ja *.waw tiedostoista musiikki cd-levyjä, mutta nämä eivät toimi tavallisissa cd-soittimissa. (ei tunnista, että levyllä olisi sisältöä)

    Tietokone pystyy soittamaan näitä sekä kirjoittavalla, että tavallisella cd-asemalla. Resurssienhallinta näyttää tiedostot *.cda-tiedostoina. Miksi ei *.waw-tiedostoina? Onko tässä ongelman ydin vaiko missä?

    En löytänyt foorumilta apuja, joten pyydän vastauksia nyt tähän. Thx!
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kai poltit mahdollisimman hitaalla nopeudella?
    Toimiiko tuossa CD soittimessa muut poltetut levyt?
    .cda tiedostot levyllä tarkoittavat että levy on CD AUDIO eli kaikki on mennyt oikein. CD AUDIO levyllä ei ole mitään WAV tiedostoja vaan audio on levyllä raakana datana.
     
  4. maakuli

    maakuli Member

    Liittynyt:
    31.12.2003
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tarkistappa vielä että nero myös "sulkee" levyn polton jälkeen. jos jääpi auki ni ns. normaali soitin ei ymmärrä....
     
  5. palo

    palo Member

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ensimmäisen epäonnistuneen kokeilun jälkeen poltin mahdollisimman hitaalla.

    Muut poltetut toimivat noissa cd-soittimissa.

    "Finalize cd after burning"-ruutu oli rastitettuna.

    Lisää ideoita?
     
  6. jmpk

    jmpk Guest

    Kokeile konvertoida .waw tiedostot mp3:siksi.

    Eihän levysi ole cd-rw
     
  7. palo

    palo Member

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokeilin tehdä mp3sista suoraankin, eli Nero siis muutti itse kappaleet cd-audioksi. Ei eroa.

    Koitin sekä tavallisella, että rw-levyllä.
     
  8. Portsu73

    Portsu73 Guest

    Olisko nyt mahdollista ettei soitin ymmärrä ollenkaan poltettuja levyjä kuten Agent tossa jo kysyikin? Ota levy ja mene johonkin liikkeeseen koittamaan eri soittimiin, niin saat varmuuden toimiiko.
     
  9. palo

    palo Member

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos avuista!

    Liian suuri polttonopeus osoittautui tutkimuksissa syylliseksi, nyt kun kävin läpi tarkalleen mitä olin kokeillut ja mitä en - se oli rw, joka ei toiminut hitaasti poltettunakaan. Hitaalla poltettu CDR toimi niinkuin pitikin.

    Soittimissa (joita oli kyllä useita ihan kotonakin) ei ollut eroja. Mitä nyt rw-asema soitti virheettä yhden RWn, missä nopeampi cd-asema tökki pahasti... ota näistä nyt maallikkona selvää...

    Nyt on vielä jäljellä yksi ongelma: Minulla on tällä hetkellä 2 poltto-ohjelmaa koneella. Feurio ja Nero.
    Haluaisin pitäytyä Nerossa ihan selkeyden vuoksi, mutta se ei anna minun pienentää polttonopeutta!

    Alasvetovalikossa seisoo tylysti kaikissa vaihtoehdoissa: "write speed 40x (6000KB/s)"

    Olen kahlannut asetuksia läpi, mutta ei ole onnannut..?



     
  10. JTV

    JTV Regular member

    Liittynyt:
    04.03.2004
    Viestejä:
    161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onhan sulla myös cd-levy asemassa kun yrität muuttaa polttonopeutta? Nero tunnistaa sekä aseman, että median nopeudet automaattisesti. Ilmeisesti asemasi tukee maximissaan juuri tuota 40x polttonopeutta. Kun aihio on asemassa, niin ohjelma huomio sen levyn eri nopeus vaihtoehdot, jotka nyt siis pääset muuttamaan Nerosta käsin(olettaen tietysti, että myös asema tukee näitä nopeuksia)
     
  11. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    my computer -> klikkaa hiiren oikeel sen cd/dvd-aseman päällä ja properties -> recording-välilehti ja koita saatko sitä nopeutta edes tuolta säädettyä.
     

Jaa tämä sivu