Käytän Dvd2vcd ohjelmaa. Kaiken pitäisi olla kunnossa, ainakaan itse tekstityksissä ei vikaa ole. Mutta silti osa tekstityksistä puuttuu...
Sori, mutta mulla on kanssa sama onkelma, ja pyytäisin, että vastauksia tulisi mahdollisimman pian, jos vaan joku ystävällinen osaa auttaa, olisin itekkin luonut just samanlaisen topicin, mutta kysyn tässä yhteydessä... Anteeksi vielä...
Onko ongelma siis sellainen, että vain toinen rivi näkyy kokonaan ja toisesta tekstitysrivistä näkyy vain osa? Jos tekstitykset tulevat muuten ajallaan, niin vika on sitten siinä, että tekstitykset ovat liian alhaalla kuvassa. Tämä johtuu taas siitä, että jokainen televisio leikkaa kuvasta noin 10-30 pikseliä pois, ilmiötä kutsutaan "TV Overscan":ksi. Voit tietenkin yrittää nostaa niiden tekstitysten korkeutta. Jos ongelma ei ole edellä mainitun kaltainen, niin sitten pitäisi saada vähän lisäinformaatiota...
Käytättekö pakkaukseen TMPGEnc:tä? Oon ittekin pari kertaa törmännyt vastaavaan. Kattokaa siitä ohjelmasta kohdasta Option -> environmental setting ja VFAPI-plug-in välilehti. Sitten nostatte tuon Directshow multimedia file reader arvoa ylös niin kauan, että se on listan ylimpänä (hiiren oikee ja higher priority). Koittakaa kääntöä uudelleen.
Mä huomasin tmpgenc:n kanssa joskus samaa ja priority oli korkein, homma korjaantui kun muutin subit .ssa muotoon, ei ole kyllä enää koskaan .srt muodon kanssa tullut samaa ongelmaa. Silloin kuitenkin .ssa muoto korjasi asian.
juu, eilen sain toimii, ku vaihoin ohjelman CCE:hen... Se tekee muutenkin parempaa jälkeä, ainakin mun mielestä, vaikka vasta nytten kokeilin ensimmäistä kertaa... no nytten taijan pistää taas uuden "newbietopicin", ku en osaa viel kaikkea
Ei ole enään ongelmaa vcd:eiden kans. Ostin dvd-r aseman. Mutta nyt huomasin dvd:eissä sellasen ongelman että tekstitykset tulee väärään aikaan, vaikka tietokoneella kun katsoin niin tuli aivan oikein. Taitaa olla ihan skeida ohjelma toi dvd2svcd. Pääsee varmaan helpoimmalla kun ostaa divx-soittimen...
Jooh eli mikä ohjelma tuo CC on? Minkä sillä korvasit? Sillä minulla taitaa olla samanlainen ongelma, elikkä siis: Tietokoneella katsottuan (avi+subit) [09:45]Herra A: Tänne! [09:47]Herra B: Hyvä on. [09:49]Herra A: Vauhtia! [09:51]Herra B: En pääse nopeammin. DVD-soittimella katsottuna (vcd+subit: TMPGEnc ja dvd2svcd) [09:45]Herra A: Tänne! [09:51]Herra B: En pääse nopeammin. Tuo nyt esimerkiksi, vaikka surkea onkin , yrittäkää ottaa selvää ja kertokaa missä on ongelma. (ohjeina olen käyttänyt http://www.mpegit.net/avi2vcd.php ja http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/divx_vobsub_vcdksi.cfm ) paitsi,että kun käytin tuota alempaa niin tmpge kaatuili omituisesti ja antoi virheraporttia.
Hyppis: tarkoitit varmaan CCE? CCE:llä korvataam tmpgenc, saa parempaa laatua mpeg-2 pakkauksessa ja nopeampi ohjelma, tosin ainoastaan maksullinen on käyttökelpoinen(demo/trial lyö logon kuvaan). Oletko koittanut muuttaa tekstiä SSA muotoon esim timeadjuster:illa?
Pysyn edelleen omassa mielipiteessäni, ja väitän, että tekstitykset ovat liian alhaalla kuvassa Eli TV leikkaa ne alimmat tekstitykset pois. Kokeileppas tällä ohjeella: http://www.mpegit.net/svcd_permanent_subs.php (voit käyttää tuota VSFilteriä samalla tavalla myös VCD:n kanssa). Tuolla VobSub:lla voi säätää tuon tekstityksen paikan. Katso "Margin: Bottom", sillä voi määrittää sen kuinka paljon tekstien alle jaa "tyhjää" tilaa. Eli laita tuohon Bottomin arvoksi vaikka 20, niin pitäisi tekstien näkyä ainakin
Jooh eli tuo Sikun antama ohje toimi tai no sain tekstitykset näkymään (ainakin virtualdubmod näyttää ne oikein), mutta kun painan tuossa "Avi synt script"-ikkunassa "OK" niin CCE tekee työtään hiukan (Avaa DVD2SVCD:n tekemät filut eikä muuta, aikaa menee n. 30sec) ja en oikein tiedä mitä sit täytyisi tehdä *kyllä olen täysi newbie* , myöd DVD2SVCD antaa erroria välillä , en nyt muista miten errori meni mutta mutta tyyliin "Input error. COuld not find C:\......\DVD2SVCD\Movie\audio2.mp2" (tjsp) vaikka se on sen itseluoma tiedosto :/ , ja sitten koko operaatio pysähtyy. DVD2VCD antaa saman herjan myös kun käyttää TMPGEnciä ja DVD2SVCD:tä vcd:n tekemiseen (aivan lopussa kun TMPGEnc on työnsä tehnyt).