Miksi netti ei toimi kunnolla?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi heiskanen 10.09.2005.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. heiskanen

heiskanen Guest

elikkä mun nettiin iski sellainen ongelma että, netti ei toimi kunnolla ja tuntuu että jokin rajoittaisi sitä. Minulla on 1/1 meganen elisan netti ja elisan speedtestin mukaan netti yhteyden nopeus ei ole isdn yläpuolella olen kokeillut laittaa asetuksia kuntoon ja ajureita uudestaan. Voisiko takkuilu johtua kiintolevystä jolla on kokoa 200gigaa tai muistista kone niistä ei ole valittanut mutta niiden asennuksen jälkeen netti ei ole toiminut kunnolla.

2.  
  3. nrautava

nrautava Guest

Palomuuri?
    Mikä boksi?

Mitä asetuksia viilaillut?
    Millä olet testannut nopeuden?

4. heiskanen

heiskanen Guest

mulla on homelinen asdl boxi joka tuli liittymän kanssa nopeus testi oli elisa/columbuksen [bold]suuntaa antava[/bold] testi olen laittanut kaikki tarjoajan vaatimat asetukset koneelle eikä mitään erikoista ole tapahtunut, nopeus kyllä nousi muutamalla bitillä vaikka sen olisi pitänyt nousta noin sadalla kilobitillä...

5. Hmmmh

Hmmmh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elisalla ei taida olla 1/1 megasta liittymää... Oisko 1/512 tai 8/1?

Oletko testannut tuolla?: http://myip.kolumbus.fi:8000/speedtest/
    Sammuta kaikki muut ohjelmat (paitsi palomuuri) ja tarkista ettei esim Windows ole juuri päivittämässä itseään ja testaa vasta sitten.

6. heiskanen

heiskanen Guest

windowsin päivitykset eivät ole ongelma koska nettini kuitenkin on sen verran nopea ettei sen päivityksen montaa päivää pitäisi kestää ja kyllä se oli juuri tuo testi ei kuulemma ole kovinkaan luotettava mutta eipä dc++ paljoa paremmalta näytä :)

7. heiskanen

heiskanen Guest

windows versiona minulla on xp home edition joka tuli koneen mukana, voisiko johtua siitä että 1394 yhteys ei osaa määrittää itselleen ollenkaan ip osoitetta?

8. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    heiskanen, ensi kerralla ongelmaa kuvaavampi otsikko, ei näitä "apua!?!!", "auttakaa" jne. viestejä.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu