Miksi Nero 6.3.0.3 luulee, että NEC 1300A olisi vain 2,4x?

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi malagant 15.02.2004.

1. malagant

malagant Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Käytän polttamiseen Neron uusinta versiota enkä saa poltettua millään aihioilla nopeammin kuin 2,4x. Firmware on uusin 1.0A. Olen kokeillut kolmea eri 4x-aihiota ja yhtä 8x-aihiota.

2.  
  3. malagant

malagant Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei toimi muillakaan polttosoftilla näköjään. ImgToolia koitin äsken. Eli mikä eteen?

4. pote79

pote79 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ite oon kokeillu vaan ritekin dvd-r 4x aihioita, maxelin 1-4x dvd-r ja infiniti DVD-rw aihioita. Aseman firmware on herrien joku 1.07 mallia. En oo jaksanu päivittää. Ainoita hyviä levyjä on nuo suomesta ostetut maxelit. Toimii Xboksissa, jossa on samsungin DVD asema. Esim ritekit ja Infinityt ei toimi tuossa Xboksissa kunnolla. Molemmilla tulee lukuvirheitä. Sanoisin, että kaikki levyt ei ees pala sillä mitä luvataan. Osta hyviä aihioita, niin ei ole sitä ongelmaa. (omasta puolesta voisin sanoa, että ei tule enään yhtään halpiskiekkoa tilattua.)

Viimeksi muokattu: 16.02.2004
  5. pote79

pote79 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tuo 2,4x viittaa vahvasti DVD+RW levyyn, tuosta löytyy aseman tarkemmat speksit http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0647905902810 Itellä ainakin nuo ritekit lähtee palamaan esim 4x, muttei pala loppuun eli huonoja kiekkoja ovat. Onneksi toimii 2x poltettuna pöytäsoittimessa, muuten olisin nakannu kaikki huitsin nevadaan.

6. Tupolev

Tupolev Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nec ND-1300A ei suostu polttamaan kaikkia 4x dvd-r aihioita 4x nopeudella, mutta kun muuttaa nopeuden 2x, niin poltto-ongelmia minulla ei ole ollut firmware 1.0A:lla. Itse olen polttanut noin 20 erimerkkistä dvd levyä, mutta varmasti löytyy sellaisia levyjä, joita Nec ei pysty polttamaan.

7. malagant

malagant Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mutta kun se sanoo, että maksimipolttonopeus olisi vain 2,4x vaikken aseta edes aihiota koneeseen. Sanoohan cd-rw -asemakin maksimipolttonopeudeksi sen r-nopeuden. Eli voiko asemassa olla vikaa?

8. Tupolev

Tupolev Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    malagant, Nero sekoilee silloin tällöin, mutta pystytkö vaihtamaan polttonopeutta käsin 2x nopeuteen? 2.4x nopeus on varattu dvd+r ja dvd+rw levyille, eikä sitä pidä käyttää dvd-r ja dvd-rw levyjen kanssa.

Minullakin Nero näyttää polttonopeudeksi 2.4x, kun asemassa ei ole levyä. Kun laitan 4x dvd-r levyn sisään, muuttuu nopeus 4x. Tämä ei kuitenkaan takaa sitä, että poltto onnistuisi 4x, vaan usein joudun vaihtamaan käsin nopeudeksi 2x, jotta poltto onnistuisi.

Jaa tämä sivu