Miksi läppäri pelikoneeksi?

Viestiketju Uutta kannettavaa ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Prjanik 23.07.2012.

1. Prjanik

Prjanik Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sanokaas nyt muutama konkreettinen asia miksi halutaan läppäreitä pelikoneiksi? Miksi pelaamista ei hoideta siihen tarkoitukseen suunnitellulla PS3:lla? Siis tietokone=tietokone ja pelikonsoli=pelikonsoli. Varmaankin tähän on paljon hyviä syitä, ei vaan tule mieleen...

Ajattelin vaan, että läppärin hankinta muuttuu paljon vaikeammaksi, jos sillä pitäisi pystyä pelaamaan sekä nykyisiä että tulevia pelejä.

2.  
  3. theoneandonly

theoneandonly Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No läppärihän saa kätevästi mihin vain mukaan? :D

4. JoniS

JoniS Active member

Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Koska nykyajan kannettavat pyörittää kaikkia pelejä ja se on helppo siirtää, oli tarpeeksi hyvä syy vaihtaa pöytäkoneesta kannettavaan ainakin itselle. Ja mainittakoon vielä etten pelaa hienojen grafiikkojen takia, vaan koska nautin hyvistä peleistä.

5. Prjanik

Prjanik Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kirjoitin ilmeisesti niin epäselvästi, että vastukseksi tulee hyviä vastauksia, mutta aivan eri kysymykseen kuin mitä kysyin. Siispä yksinkertaistetaan vielä:

Miksi tietokonetta halutaan käyttää pelien pelaamiseen, eikä siihen nimenomaiseen tarkoitukseen kehitettyä pelikonsolia (PS3)? Miksi ei pidetä tietokonetta tietokoneena ja pelikonsolia pelikonsolina?

6. JoniS

JoniS Active member

Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Ihan hyvin se oli kirjoitettu en vain näemmä osaa lukea, elikkä siis itse ainakin pelaan mieluummin hiirellä ja näppiksellä kuin ohjaimella, tämäkin tietysti maku asia.

Esimerkkinä kävisi fps pelit mielestäni hiirellä tähtääminen paljon tarkempaa ja nopeampaa kuin ohjainsauvalla

7. Prjanik

Prjanik Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    OK, ymmärrän. Tuollainen tottumissyy on varmasti vahva peruste. Jos tähtäät hiirellä paremmin, olet ilmeisesti hyvin tottunut tietokoneen käyttäjä.

"Esimerkkinä kävisi fps pelit..."
    Tarkoitatko niitä räiskimispelejä kuten Battlefield ja Call of Duty?

8. JoniS

JoniS Active member

Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Niitäpä hyvinkin, ja itseasiassa aloitin nuorempana pelaamisen konsoleilla mutta äkkiä huomasin että tietokoneella pelaaminen sopii itselle paremmin, tietysti välillä pakko ottaa pleikkari käyttöön kun muutamat omasta mielestä hyvät pelit on Sille yksinoikeudella.

9. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Monet tietokoneet rakennettu/kehitetty nimenomaan pelaamiseen. Pelaamisen lisäksi niillä voi toki tehdä paljon muutakin. PS3 on myös tietokone, mutta se on ominaisuuksiiltaan huomattavasti rajoittuneempi eikä laajennusvaraa ole.

Kysymyksesi on erikoinen enkä näe siinä oikein logiikkaa. Yhtä hyvin minä voisin kysyä, että miksi ihmiset pelaa pleikkarilla, kun Nintendokin on kehitetty?

10. _kooma_

_kooma_ Active member

Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Itselleni tietokone on laite jolla teen paljon erilaisia asioita. Surffaan netissä, katselen videoita, kirjoittelen lyriikkaa, teen musiikkia, editoin valokuvia ja videoita. Pidän yhteyttä ihmisiin ympäri maailman (esim Skype, Irc). Kannettavalla teen lähes samoja asioita, mutta tehojen vuoksi hieman rajoitetummin. Koska tietokone on käytössä suurimmaksi osaksi, en koe tarvitsevani erikseen pelikonetta varsinkin kun tietokoneellakin pystyy pelaamaan niitä pelejä joista pidän. Yhtenä genrenä peleistä jo FPS pelit mainittiikin, mutta mieluummin pelaan strategia pelini tietokoneella kuin pleikkarilla. Esimerkiksi niinkin vanhat, mutta edelleen loistavat pelit kuten WarCraft 2-3, Command & Conquer sarja sekä Red Alertit ynm. Myös SimCityt, Empire Earthit, ja lukuisat lentokone simulaattorit ovat lähellä sydäntä, noita pelejä ei joko ole laisinkaan pelikoneilla, tai sitten niiden toteutus ontuu, useimmiten juuri padi ohjaimen vuoksi.
    Myös hyvin momet loistavat roolipelit ovat joko ainoastaan tietokoneelle, tai ne ollaan muutoin vain toteutettu paremmin tietokoneelle pelattavaksi (World Of Warcraft). Sitten on lukuisia pelejä joita pääsee pelaamaan vain ja ainoastaan konsoleilla, kuten Gran Turismot sekä xbox:lla Forza Motorsport (itse asiassa, Forza on sellainen pelisarja jonka vuoksi hankein boxin). Kannettavalla en hirveästi ole pelaillut, vaikka riittävän tehokkaita touhuun löytyy kaveri piiristäkin. Kannettavan etuina on nimensä mukaisesti kannettavuus (joissakin koneissa parempi nimitys olisi kuitenkin raahattavuus, en itse miellä yli 17" läppäreitä kovin mukaviksi mukana kulkeviksi), esimerkiksi LAN tapahtumissa tehokas läppäri on varsin käytännöllinen kapistus.
    Peleistä ja mieltymyksistä riippuen kannattaa valita se mieluinen pelikone. Se voi olla pleikkari tai nintendo, tai mikäli sillä laitteella halutaan tehdä muutakin kuin pelata, silloin on fiksuinta kääntyä tietokoneiden puoleen.

11. Prjanik

Prjanik Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pleikkari ja Nintendo ovat molemmat pelikonsoleita. Maailman tietokoneista 99,99% on ensisijaisesti tietokoneita, ei pelikonsoleita. Kysymys kuului: miksi halutaan käyttää tällaista tietokonetta pelikonsolina.

"enkä näe siinä oikein logiikkaa". Uskon, että sinä et näe...

Kiitokset _kooma_- ja munkki666 -nimimerkeille asiaa valaisevista esimerkeistä ja perusteluista

12. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    No suunnilleen kaikilla kotikoneilla voi jotakin pelata. En ymmärrä ajatusta, miksi tietokoneella pitäisi pelata kun sillä voi tehdä muutakin. Ajatusmaailmasi on erittäin ahdas kun tunnut olevan sitä mieltä että tietokoneella ei voi pelata koska SILLÄ voi tehdä muutakin. Tietysti jos ajatusmaailmasi on sellainen että yhdellä laitteella voi tehdä yhden asian niin ei mahda mitään.
    Tietokoneeni on suunniteltu pelaamiseen. Jos olet erimieltä niin perustele. Miksi ihmiset eivät pelaisi tietokoneella sillä se on kuitenkin mahdollista?

Ja en edelleenkään ymmärrä sinua. Kun puhutaan pelaamisesta niin se laite valitaan omien mieltymysten perusteella. Ne voivat olla julkaistavat pelit, liikuteltavuus, ohjaus, laajennettavuus, pelien hinnat, laitteen hinta jne.

Viimeksi muokattu: 25.07.2012
  13. pateboe

pateboe Regular member

Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    Itsehän käytän mielummin pöytäkonetta pelaamiseen, koska on paljon helpompi ja halvempi päivittää ja korjata kuin läppäriä

14. K1lR0Y

K1lR0Y Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Konsolit ja tietokoneet soveltuvat minun mielestä pelaamiseen yhtä hyvin jos ei oteta huomioon laitteisto eroja. Se on aika paljon kuluttajasta kiinni itsellänikin on Ps3 ja pöytätietokone ja kannettava mutta käytän noista kannettavaa vähiten. pelikoneina mulla on tietysti Ps3 ja pöytätietokone, Ps3 on kuitenkin ykkös pelikone koska olen tottunut käyttämään Ps3:en ohjainta melkin kaikissa peleissä mutta tietokoneella tulee silti pelailtua joskus aika paljon pelejä joita ei saa konsolille, että se on minunkin tapauksessa aika paljon käyttäjästä kiinni, ja Ps3:lla on yksi etu tietokoneeseen nähden ja se on halvempi kuin tietokone, tosin tietokoneella on etu että tietokoneella voi tehdä monia asioita mutta kysehän oli vain pelaamisesta.

EDIT:korjattu typoja

Viimeksi muokattu: 28.08.2012
  15. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse ostin tehokkaan pöytäkoneen sentakia, koska haluan että yhdellä laitteella pystyy tekemään monia asioita. Eli pystyn surffailemaan netissä, kirjoittamaan asiakirjoja, tekemään koulutehtäviä,tallentaa kuvia/videoita, pelailemaan pelejä ym. Itse en nimittäin halua kotiini tuhottomasti eri laitteita.

16. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Lisätään nyt vielä että minulla on Wii mikä on ostettu lähinnä Marion ja tasohyppelyiden takia. Räiskintäpelejä varten on ostettu tietokone, mitä toki käytän muuhunkin. Kannettavan olen saanut ilmaiseksi ja sitä käytän välillä netin pyörittämiseen ja mediatoistimena.

17. blokki

blokki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellänikin on tietokone pelikoneena sen normaalin nettisurffailu käytön lisäksi niin ei tarvii olla erikseen pelikonsolia viemässä sitä vähää tilaa.

Kaverin pleikka kolmosella joskus pelannut ja grafiikat oli aika ankeat tietokoneeseen verrattuna.

18. Bodomed

Bodomed Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tietokonetta käytetään aika varmasti vieläkin siksi yleisimpänä pelialustana. Koska sillä on internetti saatavissa joka on mahdollistanu online multiplayerin aikaan. Ennen edes kunnon konsoleita. Joten monet vanhemmat ihmiset pelaavat tietokoneella varmaankin osittain tuosta syystä. Onhan se todettu että online multiplayerit toimivat kaikkein varmimmin ja parhaiten tietokoneella. Tietokoneelle on myös helpompi kehittää pelejä. Koska alustakanta on laaja ja myös pelaajakunta on taattu.

19. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Lyhyesti: se on helpompaa. Kannettava tietokone on kannettava.

Ensiksi laitteen sijainnin muuttaminen:
    jotta voisit pelata sillä PS3:lla sinun pitää raahata mukanasi televisio ja peliohjain, kun kannettavassa tulee molemmat yhdessä paketissa. Riittää kun kannen avaa/sulkee, niin kaikki on valmiina. Et ilmeisesti tiedä tästä mitään, mutta jotkut käyvät laneissakin.

Sitten taloudellinen hyöty:
    Pelikonsolilla voit vain pelata, tietokoneella voit pelaamisen lisäksi tehdä myös kaikkea muutakin. Joudut siis ostamaan kaksi erillistä laitetta, ja molemmilla on oma hinta.

Peleistä:
    pelit ovat yleisesti ottaen edullisempia PC:lle kuin konsoleille. Niitä voi ostaa helposti vaikka Steamista ilman kauppareissua. Myös netti/lähiverkkopelaaminen onnistuu hienosti. Pelien saatavuuskin tuntuu olevan parempi PC-koneille.

Peliohjaimet:
    okei, tämä on vissiin tottumuskysymys. Minä itse henkilökohtaisesti pidän huomattavasti enemmän hiiri+näppis yhdistelmästä, syy lienee kaikille jo selvä. Autopelejä varten hommataan ratti+polkimet.

Itse en ole ikinä omistanut minkäänlaista konsolia (vai luetellaanko Amiga 500 konsoliksi?), mutta olen pelaillut padilla muutamia pelejä kuten Halo ja muutama hassu rallipeli. Kummastakaan en nauttinut. Pelaan PC:llä niin kauan kuin sille tehdään pelejä. Todennäköisesti myös sen jälkeenkin.

Miksi kohdistat kysymyksesi vain ja ainoastaan PS3:lle? On niitä muitakin konsoleita.

Jaa tämä sivu