1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

miksi katsotte Divx leffoja

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi age007ti 29.08.2005.

  1. age007ti

    age007ti Guest

    mulle on jäänyt epäselväksi miksi te poltatte divx leffoja CD-levylle ja mietitte että toistaako soitin niitä kun sen leffan voisi muuntaa MPEG 2:ksi ja polttaa DVD:lle joka maksaa lahden takana alle 50 centtiä.
    Tällöin leffa toimisi kaikkien soittimien kanssa kun sen polttaa DVD-R levylle.
     
  2.  
  3. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    No ainakin polttaminen datana cd:lle (tai dvd:lle) on huomattavasti nopeampaa. Lisäksi en kyllä polta yhtäkään divx-leffaa säilöön, koska niissä on yksinkertaisesti niin surkea kuva. Kerran katsottavia..... (eli poltto rw:lle aina..)
     
  4. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Mä ihmettelen et miks porukat jaksaa tehdä noita muunnoksia avi <-> mpg <-> dvd, irtotekstit, ajoitukset jne. =)

    Polttava dvd ja siihen levyt päälle ei paljoa enää maksa. Säästyy aikaa, vaivaa ja monta hikipisaraa...myös koneparka pääsee vähemmällä :)

    edit: siitä laadusta puhumattakaan
     
    Viimeksi muokattu: 29.08.2005
  5. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    No ensinnäkin avin muuttaminen dvd:ksi on äärettömän vaivalloista ja aikaa vievää+ laatu huononee. En siis ymmärrä oikein kysymystä ja mitä ajat sillä takaa.
     
  6. age007ti

    age007ti Guest

    eikös Nero 6 ota sisään suoraan avia ja polta siitä DVD:tä, muistaakseni kokeilin kerran.

    Mulla on kaikki leffat normaaleinan DVD-leffoina, voin ottaa sellaisen mukaan ja mennä kylään ja katsotaan ehidän soittimella se, ei tarvitse miettiä tukeeko heidän soitin DivX formaattia.
     
  7. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Nero Vision Express osaa kääntää avi -> dvd, mutta niinkuin jo tuossa todettiin niin hidasta se on kyllä.
     
  8. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Katon siksi koska se on "halpaa" minun rahapussilleni ja kun katson ne vielä tietokoneella niin en tarvitse mitään erillisiä soittimia. Ja yleensä poltan ihan Data levynä jos on oikein hyvä leffa :)
     
  9. pelttu

    pelttu Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2000
    Viestejä:
    576
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllähän se on niin, että jos laatua haluaa elokuvasta tehdä niin aikaa ja prossutehoa kuluu. DivX-muunnoshan vie aikaa ja laatu on pakkaukseen ja kuvakokoon verrannollinen. Dvd-shrinkillä saa nopeasti, mutta ei sen laatu loppujen lopuksi kaksinen ole, varsinkaan jos kyseessä on joku 9GB:n lähdemateriaali. CCE:llä tehtävä pienennys (esim dvd-rebuildilla) on aikaa viepä ja parempilaatuinen.
     
  10. Säkäri

    Säkäri Guest

    Ei Divx laatu ole mun mielestä huonompi kuin VHS:lle nauhoittaessa. Aika kätevästi saa vaikka jonkun sarjan yhdelle DVD levylle ja nykyään tuo formaatti sopii myös useille soittimille. Siksi suosin Divx:sää. Samantapaista asiaa varmaan mietittiin VHS - DVD välillä aikoinaan.
     
  11. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    ei nuo divx-leffat oikein nappaa, mutta muutamat tv-sarjat on sellaisia joita on tullut seurattua - niissä ei niin tuo kovalaatu on "ehdoton" juttu, joten vcd riitti, valikot dvd-r:lle jne. tosin sekin oli pain in the a*s. Hyvä ratkaisu on ollut divx:t tietokoneesta video tykkiin ja "isolle" kankaalle :) Ei enää konvertointeja etc. Tosin leffat pitää olla jo alunperin dvd - laatu kysymys.
     
  12. wolmari

    wolmari Member

    Liittynyt:
    04.05.2002
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sen verran haluan sanoa tuohon hitauteen et jos haluaa pakkaa dvd:n hyvän laatusena DVD-5 kiekolle mahtuvaksi niin ei sekään mitään nopeata puuhaa ole jos käyttää DVD-RB & CCE yhdistelmää mutta jos haluaa päästä helpolla ja nopeasti ja eikä katso kuvanlaadun perään niin sitten DVDShrink....ja tän varmaan ihmiset myös tiesivät.
     
  13. LcD

    LcD Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    1,214
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse en ole ainuttakaan divx-leffaa cd:lle polttanut, enkä polta. Jos joskus harvion jonkun divx muodossa olevan leffan koneelle hankin, niin sillä sen myös katson. Jos haluan leffan katsoa laajakuvatelkkarista, dvd-soittimella, niin silloin minulla on leffan aito dvd.
     
  14. trashm

    trashm Member

    Liittynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No,eihän tossa nyt niin kauan mene,kun avin dvd:lle kääntää.
    Joku tunnin homma.Sitten vaan poltto RW-levylle.
     
  15. m77

    m77 Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2002
    Viestejä:
    445
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos nyt vastasit tuohon yllä olevaan kommenttiin, niin kyllä se Nero varmaan "ottaa sisään suoraan avia", mutta se ei muuta miksikään sitä, että se laatu huononee oikein aika tavalla. Kyllä se täytyy silti muuttaa dvd-muotoon se avi, ei siihen ole mitään taikakonsteja että se noin vaan poltetaan dvd:lle ja kuvanlaatu säilyy samana.
     
  16. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Mitäpä niitä turhaan levyille polttamaan, kun katselutkin voi hoitaa kovalevyltä olohuoneen PC:llä. Voisi tuo tulla vastaan jos kaverille haluaisi mennä katselemaan, eikä siellä olisi HTPC:tä. Ei vaan useimmilla kavereilla ole kunnon äänentoistoakaan.

    Poltetun CD:n etu DVD-R:ään on kyllä pidempi odotettavisssa oleva säilyvyys.

    Lähinnä kai divx:t ovat käteviä, jos leffoja imuttaa netistä. Jonkun 4-7 gigan imurointi lienee melko nopeallakin yhteydellä aika tuskaista.

    Jos omalle ajalleen laskee mitään arvoa, niin kaipa kaikki leffat kannttaisi ostaa tarjouksista tai divareista, eikä harrastaa mitään kotipolttelua. Eipä sitten tarvitsisi juuri miettiä levyjen säilyvyyttäkään.
     
  17. age007ti

    age007ti Guest

    ai te näätte noin paljon vaivaa, mulle ne tulee kuin tarjottimella tallentavalle digiboksille ja siitä polttelen DVD:lle ne mitä haluab taltioida.

    Yhtä helpolla pääsee kun menee anttilan hyllyyn ja ostaa sieltä muutamalla eurolla valmiin elokuvan.
    Ei tartte tulostella mitään kansia ja on hieno kotelokin.

     
  18. psymbiote

    psymbiote Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2004
    Viestejä:
    718
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    DivX soitin löytyy olohuoneesta, ja kaapissa on noin 150 cd:lle poltettua elokuvaa + tv sarjoja poltettuna dvd:lle. Olen aina polttanut cd:lle/dvd:lle sen kummempia miettimättä, ne levythän ei maksa mitään saksan maalta ostettaessa. Ja itselleni tuo DivX laatu riittää vallan mainiosti (dvdrip).

    Ainiin, ja soitinhan on toistanut tähän mennessä kaikki levyt, mitä ole sille syöttänyt...
     
  19. mvnet

    mvnet Regular member

    Liittynyt:
    05.03.2004
    Viestejä:
    179
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos on paljon leffoja, niin on ainakin minun mielestäni mukavempaa kun kaikki on vaikka kiintolevyllä DivX/XviD:einä. Modattua Xboxia kun käyttää noiden leffojen katseluun, on leffojen hallinta helppoa. PC:tä en enää käytä noiden leffojen katseluun. Kaikki piuhat täytyy vetää aina telkkariin, säätää PC:stä TV-tila päälle ja ei voi mitenkään oikeen kaukosäätää PC:tä varsinkin, kun se on yleensä toisessa huonessa kuin TV.

    Kun DVD:n muuntaa esim. XviD:ksi saa siitä pois kaikki turhat varoitustekstit, kommenttiraidat, heprean kieliset tekstit yms. "hompät" millä en itse mitään tee. Itse DVD-elokuvien alkuvalikkokin on yleensä hidas ja melko turha, jos vaan itse leffaa haluaa katsoa. DVD-leffojen extratkin ovat yleensä aika surkeita, eikä niitä tule yleensä katseltua. Muutenkin katson DVD:ltä vain itse elokuvan. Nyt kun käyttää XviD-leffoja, ei muuta kun Xbox päälle, Xbox Media Center pyörimään ja ohjaimesta painaa nappia ja leffa lähtee heti pyörimään, ei mitään Warning-tekstejä tule tai hidasta alkuvalikkoa.

    Ja esim. Futuraman tai Simpsonien yhden tuotantokauden saa mainiosti mahtumaan yhdelle DVD:lle kun ne laittaa XviD-muotoon. Muutoin ne veisivät 4-5 levyä. Ja kuvanlaatu piirretyissä ei tosiaankaan huonone yhtään - ei ainakaan silmämääräisesti havaittuna. Tavallisia puolentoistatunnin leffoja menee DVD-R-levylle XviD-muodossa noin viitisen kappaletta.

    DVD-elokuvan laatu ei myöskään juurikaan huonone, kun sen muuntaa XviDiin, jos käyttää yli bitratea 1100, kuten itse teen. Itse asiassa minun silmissäni XviD-leffat näyttävät paremmilta tietokoneellani kuin DVD-leffat. XviD-leffoissa on jotenkin pehmeempi kuva eikä ne värit värise niin kuin joskus DVD-leffoissa.

    28 tuuman laajakuva-telkkarista kun noita leffoja katselen ja vielä steroäänenä, niin XviD riittää enemmän kuin hyvin. Ehkä joillekin hifisteille se ei riitä. Mutta ei DVD-elokuvienkaan kuvanlaatu ole muutenkaan mielestäni mitenkään hyvää - puhumattakaan joskus niin mössöisistä digi-tv-lähetyksistä. Monissa DVD-leffoissa on aikamoista pikseliä ja 720 x 576 resoluutiohan on oikeasti aika riittämätön verrattuna esim. HDTV-kuvaan.

    Aikaahan tuo muunto DVD:stä XviDiin vie (viitisen tuntie prossuaikaa per leffa), mutta onpahan tietokoneelle ainakin jotain käyttöä. Leffaa on aina mukava katsella, kun tietää itse sen ripanneen. Ja kaikenlainen kansikuvien tulostaminen on myös mukavaa pikku näpertelyä. Tietty sitä tulee joskus miettineeksi, onko tässä mitään järkeä, kun ei nuo DVD-R-levyt paljoa maksa ja vois koko DVD:n kopioida ihan DVD-muodossa levylle (tosin silloinkin pitää aina jättää jotain pois, ellei käytä kalliita kaksikerroslevyjä)
     
    Viimeksi muokattu: 30.08.2005
  20. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse en ole enää puoleentoista vuoteen polttanut yhtään divx/xvid -leffaa cd:lle. Jos joku hyvä leffa on, niin etsin siitä DVD-version. Tosin ennen tuota dvd-aikaa tuli polteltua useinkin cd-levyille. Kannettava vaan kiinni telkkarin ja katsomaan, ei tarvii kikkailla sen enempää
     
  21. vebo

    vebo Guest

    ei oo dvd polttavaa
     

Jaa tämä sivu