1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

miksi kaikki pelit ei toimi kiintolevyltä?

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi BitLoop 15.04.2006.

  1. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niin eli kysyisin tälläistä että mistähän mahtaa johtua kun kaikki pelit eivät toimi xboxin kiintolevyltä?

    esimerkiksi Half-Life 2 toimii dvd-levyltä erinomaisesti mutta jos sen siirtää kiintolevylle niin peli jää jumiin heti alussa tulevaan loading ruutuun. tämän jälkeen pitäisi siis tulla options yms valikot näkyviin..

    ja myös far cry instinct toimii levyltä mutta kovolta pelatessa ilmenee ongelmia.. eli peli käynnistyy ja voi valita minkä tahansa kentän mutta jos pelaa jotain kenttää niin pitkälle että peli alkaa lataamaan seuraavaa kenttää, niin jostain syystä peli jumiutuu tässä tilanteessa aina.

    ongelmia ilmenee muistaakseni myös parissa muussa pelissä..

    mutta muuten kaikki muut pelit on toiminut ihan hyvin.

    eli mistähän tälläinen vika saattaa johtua? onko mahdollisesti vika ohjelmissa joilla pelejä olen kovolle siirtänyt?

    olen käyttänyt xISO xFER v2.02 ohjelmaa jolla pc:llä olevan iso imagen olen xboxille siirtänyt. olen myös kokeillut xboxissa olevaa dvd2xbox ohjelmaa mutta samallalailla jumiutuu
     
    Viimeksi muokattu: 15.04.2006
  2.  
  3. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuota noin, kummatkin pelit toimivat ainakin minulla täydellisesti kovolta. Tähän mennessä olen siirtänyt kaikki pelit boxplorer ohjelmalla, voi olla että sulla ei ole kaikki tiedostot siirtyneet kovalevylle että kannattaa kokeilla tuota boxploreria, se ainakin ilmoittaa jos kaikki tiedostot eivät tule.

    Jos alkuperäinen peli on naarmuinen niin kaikki tiedostot eivät vällttämättä siirry.
     
  4. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hmm.. kokeilin nyt myös tuota boxploreria ja siirsin half-lifen sillä mutta aivan sama homma.. alussa lataa muka sen loading palkin täyteen mutta mitään ei sen jälkeen tapahdu.

    levyt on täydellisessä kunnossa ilmaan minkäänlaisia naarmuja..

    mistähän muusta tälläinen vika saattaisi johtua? pelit on F:\HDDLoader\ kansiossa
     
    Viimeksi muokattu: 15.04.2006
  5. Diaboli

    Diaboli Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2003
    Viestejä:
    155
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En ota kantaa Bitloopin Xbox-ongelmiin, mutta tarjoan yhden selityksen joidenkin pelien toimimattomuuteen kiintolevyltä pelattaessa: Syynä on Xboxin kiintolevyn käyttämä tiedostojärjestelmä, joka ei tue kovin pitkiä tiedostonnimiä (olikos se nyt 14 merkkiä max?), kun taas Xboxin DVD:issä voi olla pidempiäkin tiedostojen nimiä. Siirrettäessä peli DVD:ltä kiintolevylle, pitkää tiedostonnimeä omaavaa tiedostoa ei voida tietenkään kopioida samannimisenä, jolloin ohjelman exe ei löydäkään jotain tarvitsemaansa tiedostoa ja peli jysähtää. Yhtenä esimerkkinä toimii TOCA Race Driver 2. Moniin peleihin löytyy kuitenkin pätsätty exe, jolla pelin saa toimimaan kiintolevyltä käsin, ei kun etsimään vain.
     
  6. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu tuokin voi tosiaan olla vikana joissain peleissä. mutta kumma kun ei minulla toimi jos xmedia666:sella toimii..
     
  7. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu suoraan on kiintolevylle kopioitu eikä mitään ole muutettu, itselläni on jotain 30 peliä tällä hetkellä kiintolevyllä ja kaikki toimii moitteettomasti.
     
  8. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hahaa! tällähän se homma onnistui http://www.tdubel.com/artikkelit/xboxpelivarm.html#igr

    "EvolutionX:n IGR-tuen (In Game Reset) tiedetään aiheuttavan ongelmia joissain peleissä. Yleensä ne ilmenevät pelin jähmettymisenä latausruudulle. Uusissa EvolutionX:n versioissa IGR:n pitäisi olla korjattu, mutta laita se silti pois päältä, jos pelin lataamisessa ilmenee ongelmia.
    Ratkaisu: Muuta evox.ini-tiedostosta kaikki IGR-kohtien Yes-arvot No-arvoiksi."

    nyt pelittää hienosti =)
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2006
  9. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo no minulla taitaakin olla uusin versio evolutionx:stä.
     
  10. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    käsittääkseni minullakin on mutta silti tuo piti tehdä.. :D noh pääasia että toimii.. joko muuten lisäsit minut mesengeriin kun olisi pari kysymystä :)
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2006
  11. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Melko varmasti kaikilla on "uusin" evox, koska eihän siitä uutta versiota ole kai tullut tyyliin kolmeen vuoteen tms.
     
  12. ptuovinen

    ptuovinen Member

    Liittynyt:
    24.04.2005
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuli pitkästä aikaa käynnistettyä xbox. Jotkut pelit eivät kovolta toimi vaikka ne ovat aikaisemmin toimineet. Mistä vikaa kannattaisi etsiä?
     

Jaa tämä sivu