Aina silloin tällöin tulee vastaan musiikkikappaleita, joita kyllä winamp pystyy soittamaan, mutta ei windows media player... Media Player valittaa: "Windows Media Player ei voi toistaa tiedostoa. Media Player ei ehkä tue tiedostotyyppiä tai pakkauksenhallintaa, jota tiedoston pakkaamiseen käytettiin." Voiko Media Playeriä päivittää niin että se toistaisi nuo "ei-toimivat" biisit?
Siis Media Player ei pysty toistamaan joitain .mp3-tiedostoja(useimmat kyllä), sehän tässä outoa onkin... Media Playerini on 10 versio ja Winamp 5.03...
Koita imuttaa ja asentaa se uudesraan (WMP) http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=b446ae53-3759-40cf-80d5-cde4bbe07999 FIX: Pitää varmaankin poistaa tällähetkellä oleva, jotta ton voi asentaa..
Sanooko WinAmp niiden olevan mp3:sia? Paina vaikka ALT+F3 biisin soidessa ja aukeavan ikkunan vasemmassa alakulmassa pitäisi silloin lukea mm. 'MPEG 1 Layer 3'. Ja EncSpot voisi osata kertoa tarkemmin, mikä tiedostojen formaatti on. Mutta, kuten edelläkin ihmeteltiin, miksi käyttää WMP:tä, kun WinAmp kerran toimii?
Jos ihminen on kuin minä, niin periaate on että kaikki ohjelmat ja muut toimi, vaikka niitä ei käytä säännöllisesti.
Kyllä ne kappaleet mp3sia ovat...Käytän WMP siksi, että se on hieno ulkoasultaan, monipuolinen ja yksinkertainen. Kertokaas muuten miksi ihmeessä käytätte winampia musiikin kuunteluun?
Käytän Winamp:ia sen käytettävyyden, keveyden, ja Milkdrop:in (paras visualisaatio mitä vastaan on tullut, ja aivan liian montaa olen jo kokeillut - toimii toki monissa muissakin soittimissa muttei WMP:ssä) takia. Mun mielestä WMP on kömpelö käyttää ja ulkoasu on aivan turhan korea, yksinkertaisuus kunniaan. Lisäksi WMP alkaa todella isoilla soittolistoilla hyytymään. Niin ja kaiken kukkuraksi se on vielä MS:n tuote. Ainoa mihin sitä käytän on uusimmat wmv-tiedostot, koska ne eivät muissa soittimissa toimi, eikä toimivia plugineita ainakaan vielä ole tullut vastaan.
Kyllä näkyy ID3 tagit "ei-toimivissa" kappaleissa.Huomasin, että kappaleissa, jotka eivät toimi Media Playerissa, niin niissä lukee ID Tag kohdassa ID3v2.3. Mitä nuo ID Tagit ovat ja voiko asialle tehdä jotain?
IDtageissa kulkee siis noiden biisien infoa, kuten artisti, kappaleen nimi ja jne. Tuo windows media player tunnistaa varmaan jotain väärin noista tageista tai lukee liian vähän/paljon niitä ja sotkeentuu jotenkin. Kokeile vaikka winamp:illa tai jollain TAG editorilla poistaa noita TAG:eja ja katso toimiiko kappale sitten.
no ei helv... ole, itse en ole winampiin koskenut puolen vuoden kokeilun jalkeen, koska wmp on selkeampi. Itse olen saanut nuo mp3t aina toimimaan silla niin kuin kaiken muunkin joillain koodekeilla, jotka myos winamp minulta vaati. Molemmat soittimet ovat loppujen lopuksi melko saman laisia, mutta Amarok on kylla paras.