mikrosoft security essentils

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi hesaboy86 24.08.2011.

1. hesaboy86

hesaboy86 Guest

miten voin käynnistää msen päivityksen komentoriviltä esim tiettynä klo aikana itsellä on windows7 tarviin sen koodinki mikä se on ajotettu tehtävä?

2.  
  3. Juh11o

Juh11o Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Security Essentials on markkinoiden huonoin ohjelma. Asenna vaikka Avast tai osta Norton.

4. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    786
    Pisteet:
    193
    En oikein ymmärrä, miksi komentoriviltä pitäisi suorittaa, kun MSE:n asetuksista voit määritellä milloin haluaa tarkistuksen ja vielä minkälaisen tarkistuksen.

Et ole ilmeisesti ihan ajan tasalla MSE:stä.
    Mutta kun mielipide on noin vahva, niin kai sille löytyy selkeät perustelutkin tänne.

5. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Minun mielestä se on juuri hyvä ohjelma! Itsekin vaihdoin F-securen tilalle sen, koska en viiti maksaa kymmeniä euroja vuodessa virustorjunnasta kun ilmaisellakin pärjää...

6. Juh11o

Juh11o Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Essentials on kyllä käyttäjäystävällinen, mutta sen vituksentunnistamisominaisuudet ovat pohjaluokkaa, kokeiltu on omakätisesti.. Se on myös mielestäni liian aikaisin julkaistu. Mutta se on totta, että jokaisella on omat mielipiteensä. Itse käytän avastia, se kun on kevyempi kuin muut.

7. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Maksullisilla virustorjunta ohjelmilla on parempi virustunnistus kuin ilmaisilla. Näin se on.

8. pentsu

pentsu Active member

Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68

??? Aika ristiriitaisia mielipiteitä. Jakomielitauti?

9. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    786
    Pisteet:
    193
    Hyvä havainto pentsu! :)

Ei julkaistut testitkään aina ole tukeneet maksullisten ohjelmien paremmuutta.

10. Kajtu

Kajtu Regular member

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    48
    haahhhhah, anna mun nauraa. Tuo on soopaa. itse F-secure tuntuu olevan EHKÄ eniten viiruksia löytävä, mutta ei se perkele mitään saa poistettua. asioita, mitä esim. ilmainen Avira antivir, saa poistettua, F-secure vetää jörnit ja ilmottaa vain että ei voi YLLÄTTÄEN poistaa.

Se parempi viruksen tunnistus EI tosiaan johdu että se olisi maksullinen. ilmaiset pystyvät siihen mihin jotkut maksulliset eivät pysty. ja toisinpäin.

Viimeksi muokattu: 10.09.2011
  11. yamaneko

yamaneko Senior member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Ja parashan on ennaltaehkäisy, ettei päästä haitaketta koneelle ollenkaan. Sekin on ihan mahdollista, jos viitsii vähän suunnitella asioita ja nähdä vaivaa. :)

12. _kooma_

_kooma_ Active member

Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Suurin ja isoin tietoturva ongelma on useimmiten siellä näytön ja tuolin välissä, eli itse käyttäjä.
    Itsekkin olen onnistunut sotkemaan useamman kuin kerran omat Windowsini, joskus jopa ihan tarkoituksellisesti (jotta oppisin siivoamaankin sen). Maksullisia tietoturva ohjelmistoja en ole tarvinnut enään pitkiin aikoihin, mutta heille joilla ei ole riittävästi kokemuksia tai aikaa opetella uusia juttuja yhtä tiuhaan kuin itselläni, niin maksulliset ohjelmistot saattavat tarjota ihan pätevääkin tietoturvaa.

Omille tutuille ja ystäville olen suositellut seuraavaa komboa :

Winukan oma palomuuri (seiskassa ja vistassa melko riittävä), mikäli se osoittautuu kuitenkin seulaksi (kuten XP:n oma muuri) niin koneen tehoista riippuen joko Comodo tai ZoneAlarm (Comodo hieman hitaampiin koneisiin).

Tietoturva ohjelmistoksi joko Avast! tai Avira.

CCleanerin käytön opettanut, tuolla kun poistelee roskat esim kerran viikossa niin pysyy ihan hyvin kone kondiksessa. Mikäli poistelee ohjelmia/ohjelman ohjauspaneelin kautta niin sitten ko.ohjelman rekisteri jämät voi poistella myös CCleanerilla.

Samalla kun poistelee CCleanerilla roskia voi ladata uusimmat tunnisteet Malwarebytesiin, mikäli vaikuttaa liian hitaalta, niin voihan tuolla tehdä tarkistuksenkin tarvittaessa.

Noilla oon itse mennyt ja ainakin tähän asti olen sekä itse säästynyt haitakkeilta, kuten myös ovat selvinneet ystäväni.

Selaimeksi suosittelen (ainakin vielä toistaiseksi) Firefoxia, ja sille Web Of Trust lisä-osaa.

13. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Windowsin palomuuri riittää vallan mainiosti.. Jopa Win Xp käyttiksessä. En ole tämän 10 vuoden aikana tarvinnut muita raskaita....

14. pentsu

pentsu Active member

Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    No nythän sä vedät pakan kokonaan sekasin. Maksullinen, ilmainen, Windows:n oma... Vaihdatko tuota kenties päivittäin?

Viimeksi muokattu: 12.09.2011
  15. UnknownUserD

UnknownUserD Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Gravediggaanpa tästä nyt mutta en ikinä lähtisi asentamaan (ja vielä OSTAMAAN herran jumala) Norttonin roinaa. Tuntui olevan jo valmiiksi asennettuna tähän koneeseen (trial) kuin feikki antivirus; Millään ei meinannut saada pois ja sano joka 10 sec välein että ''OSTA TOKI@@'' ja muistia vei niin hemmetin paljon; ei voinut vähempää kiinnostaa ostaa...

Suosittelen Avastia, koneille, joilla tehot riittää. MSE on justiinsa sopiva, itsekin käytän ja koneeni on priimakunnossa!

Eli jos tuo MSE vaivaa sinua, asenna Avasti jos koneesi jaksaa pyörittää.

Viimeksi muokattu: 12.09.2011

Jaa tämä sivu