Kokeile osoitetta www.google.com sieltä voisi löytyä tarkempaa tietoa, mutta veikkaan 266.AMD Athlon XP 2100+ 1733 MHz Palomino; Socket A 266MHz
Tuota prosessoria on aikoinaan testattu mm. Epoxin 8K3A ja 3A+ emoilla, mutta kumpaakaan ei taida enää saada mistään. Minulla ei ole kumpaakaan, mutta jos olisin hankkimassa, niin hankkisin tuolle Asuksen A7V333 SocketA emolevyn VIA:n KT333 piirisarjalla ja prosessorille kunnollisen tuuletuksen. Käy Verkkokaupan sivuilla: http://www.verkkokauppa.com/ katsomassa, mitä siellä sanotaan jumppereiden asetuksista ja Hercules Radeon 8500 LE näytönohjaimen epäsopivuudesta tälle emolle.
Ite aion hommata juuri tuon prosessorin ja yks emolevy on juuri nyt harkinnassani eli MSI KT4 Ultra-FISR tai SR. Mitä cooleria suosittelisitte tuolle prosessorille? Ajattelin Thermalright SK-6:Sta jollain Sunonin 28db tuulettimella tai Thermaltake Volcano 7+ tai 9.
Jos ei ole hirveätä päivitys tarvetta emolle ja käyttää AMD:n prosukkaa niin kannattaisi odottaa vähän aikaa ja odottaa tulevaa 64bit:stä prosukkaa ja siihen sopivaa emoa. Tulee aikamoinen "harppaus" sitten, itse olen myös suunnitellut prosukan ja emon päivitystä, mutta tuosta syystä en ole tehnyt sitä..
Suosittelen kaikille athlon -prossuille (ja miksei myös p4:lle) Zalmanin viuhkasiilin ja hiljaisen 92x92 tuulettimen yhdistelmää. Tuuletin tulee yleensä viuhkan mukana ja paketin hinta on kilpailukykyinen, jäähdytysteho hyvä, ja "käyntiääni" matala ja hiljainen.