1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

mikä torjunta paras

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi Tonique 02.05.2006.

  1. Tonique

    Tonique Member

    Liittynyt:
    28.04.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli mikä olisi kaikista paras virustorjunta ohjelma: Norton 2006, Panda Platinium, vaikko F-secure
     
  2.  
  3. -kemisti-

    -kemisti- Active member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    6,305
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    96
    Viimeksi muokattu: 02.05.2006
  4. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    EHDOTTOMASTI Norton !

    Kerran olen erehtynyt F-Securea kokeilemaan.. Enkä toista kertaa sitä koneelleni asenna..
     
  5. aaxxeell

    aaxxeell Regular member

    Liittynyt:
    28.07.2005
    Viestejä:
    2,145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Makukysymys loppujen lopuksi.
    Itse kokeilamalla saat tietää oman suosikkisi kun suuria eroja loppujenlopuksi ei ole.
     
  6. Hz4

    Hz4 Guest

    Ja millähän perusteilla:D

    F-Securen käyttäminen ei ole mikään itsestään selvyys. On taidoista kiinni. Jos heittää vaan randomilla mitä sattuu kaikki suojaukset päälle nekin mitä ei normaalissa kotikoneessa tarvitsisi olla. Saa koneensa kyllä aika tukkoon ja luultavasti saa verkonkin vielä katoamaan.
    "Vie muistia ja järjestelmä resursseja" vanha tekosyy.
    "Ei toimi" ei pidä paikkaansa
    "ei löydä viruksia" ei pidä paikkaansa, koska 2005-2006 järjestelmät on varustettu suojauksella joka mahdolisesti havaitsisi viruksen ENNEN kun se pääsee kovalevylle. F-Secure on muutenkin aika hyvin perillä virusturvassa ja valmistaa "rautaisia" palomuureja joissa "integroitus" F-secure ohjelmisto.

    Ihettelen teitä ihmisiä jotka F-Securen kanssa ei pärjäisi. Nykypäivänä niin "automatisoitu", että ei tarvitse kuin omat lisä asetukset laittaa ja painaa OK :)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 02.05.2006
  7. Tonique

    Tonique Member

    Liittynyt:
    28.04.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    entä mitä eroa on internet security:llä ja Antivirus:lla...? onko esim: Antiviruksessa palomuureja ollenkaan ja onko internet security:ssä ollenkaan virus skannereita
     
  8. Finnisher

    Finnisher Member

    Liittynyt:
    16.10.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toiset sanovat ettei Nortonia missään nimessä, toiset vannovat sen nimeen. Toki Symantec on suuri ja varmasti asiantunteva tietoturvayhtiö, mutta jotkut koneet kärsivät Norton-tuotteiden resurssisyöppöydestä. F-Secure on kotimainen valinta, ja BlackLight rootkit-paljastaja tuo mukaan lisää puhtia. Toisaalta Pandalla on TruPrevent, joka paljastaa tuntemattomia viruksia niiden käyttäytymisen pohjalta.

    Hintojen ollessa käytännössä miltei samat, on valinta tosiaan makukysymys, mitä tuotetta haluaa tukea.

    Kannattanee kokeilla ennen ostamista tuotteiden trial- eli kokeiluversioita, ja katsoa miten tuotteet toimivat käytännössä, eli tarvitsetko enemmän säätömahdollisuuksia kuin Pandalla on tai lakkaako jokin ohjelma toimimasta oikein jonkin tietyn virustorjunnan asentamisen jälkeen. Kun poistat jonkin virustorjunnan/palomuurin asennuksen, muista irroittaa verkkojohto koneesta kunnes uusi ohjelmisto on asennettu, näin vältyt verkon kautta leviäviltä viruksilta.

    Vielä selvennyksenä: Antivirus-paketti sisältää vain antiviruksen, mutta Internet Security sisältää sekä antiviruksen että palomuurin.
     
    Viimeksi muokattu: 02.05.2006
  9. Jammy_X

    Jammy_X Regular member

    Liittynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    311
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen kokeillut kumpaakin nortonia ja F securia enkä kumpaakaan enään laita ikinä koneelleni koska ovat aivan liian raskaita mun koneelleni sitten löysin NOD32 antivirus ohjelman ja siihen olen päätynyt > http://www.eurosecure.com/site.asp?page=main&language=finnish

    Ei käytä muistia paljoo ja löytää virukset jos niitä on. se on minun mielestä paras minulle. muut sanokoot ihan mitä tahansa ;)
     
  10. Camee

    Camee Guest

    Minulla on ollut tämä F-Secure jonkin aikaa. Aiemmin oli Nortoneita, mutta nykyisin en vaihtaisi vapaaehtoisesti tästä pois. Vaivaton käyttää ja on paljon ominaisuuksia.
     
  11. bscd

    bscd Active member

    Liittynyt:
    02.03.2003
    Viestejä:
    1,947
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei todellakaan Norton, Norman tai NOD32, sen verran voin omien kokemusteni pohjalta sanoa.
    F-Securesta ei (ainakaan vielä) ole tullut pahaa sanottavaa ja toisella koneella ilmaiset avast+kerio toimivat myös oikein mallikkaasti.
     
    Viimeksi muokattu: 02.05.2006
  12. extralow

    extralow Active member

    Liittynyt:
    25.05.2003
    Viestejä:
    1,493
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ääni NOD32 ,tehokas ,kevyt ja uusia virustietokantoja useasti päivässä.
     
  13. aaxxeell

    aaxxeell Regular member

    Liittynyt:
    28.07.2005
    Viestejä:
    2,145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse suosittelen ja ääneni annan:

    Palomuuri: Agnitium Outpost Pro
    Virustorjunta: Nod32
    Tai parhaasta paketista puolestaan vastaa: Trend Micro - PC-Cillin internet security!
     
  14. jule100

    jule100 Guest

    Mulla NOD32+Outpost jarrutti kaistaa 1½ megaa.

     
  15. -kemisti-

    -kemisti- Active member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    6,305
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    96
    Nod32 ja Outpost ovat mun mieleen ja hyväksi havaittuja :)
     
  16. jule100

    jule100 Guest

    Niimpä.. ja keneltähän sain idean kokeilla niitä? ;)
     
  17. aaxxeell

    aaxxeell Regular member

    Liittynyt:
    28.07.2005
    Viestejä:
    2,145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kappas jule- elossa =) Tosin missä vaiheessa kokeilit, en meinaan kuullut aikeisemmin noista ongelmista? :)
     
    Viimeksi muokattu: 02.05.2006
  18. jule100

    jule100 Guest

    Elossa hyvinkin , kun ei pyynnöistä huolimatta tapettu. xD

    Kaistan jarrutus alkoi ilmeisesti hetimmiten kun asensin noi koneelle.
    Tiputuksen huomasin tosin sen jälkeen kun lopetin vt:ssä.
    Enkä ole tuosta ongelmasta kirjoitellut missään (yleinen v*tus päällä).

    En tosin voi testata tuota hommaa uudelleen , kun tänään tippu jo toi
    kaistan nopeus alas. (lihavan riidan tulos Elisan kanssa)
    Pitkä juttu , enkä sitä ala tässä purnaamaan.
     
  19. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Zone Alarm+Antivir niin kone on pysyny puhtaana.. ja vielä kerran viikossa eScan ja Ewido (Y)
     
  20. Tonique

    Tonique Member

    Liittynyt:
    28.04.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo...itselläni on ZoneAlarm ja norton internet security 2005, jonka lisenssi on vanhentunut, minkä takia olenkin uutta torjuntaa hakemassa...mut mitä eroa tosiaan on internet securityllä ja antiviruksella? onko antiviruksessa ollenkaan palomuuria ja onko taas internet securityssä ollenkaan virus skanneria

    sori en huomannut aikaisempaa tekstiä ja kiitti huomautuksesta :)
     
    Viimeksi muokattu: 02.05.2006
  21. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Tuohon oli vastaus jo ylempänä ^^

     

Jaa tämä sivu