mikä on hyvä palvelun tarjoaja

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi juppe^^ 01.03.2004.

1. juppe^^

juppe^^ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    elikkä jos minulla on no-ip.comissa oma redattu IP osoite niin voinko tehdä kaverin kanssa tiedoston vaihtoa ftp:n kautta
    ja paljon pystyn laittamaan ftp:lle jos se onnistuu .
    Mutta jos tämä ei onnistu niin pitääkö minun ottaa joku oma palvelin ja maksaa esim: 25 € kuukaudessa
    T: juppe^^

2.  
  3. markusk

markusk Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Et välttämättä tartte mitään redirect-palvelua jos IP:si on semi-staattinen eli ei vaihdu kovin usein. Tässä tapuksessa riittää kun pistät FTP-palvelun pyörimään ja osoitteen oma IP:si.

Muussa tapauksessa tuo redirect-palvelu on otettava käyttöön ja koneessa pitää olla joku ohjelma pyörimässä, joka päivittää tuota no-ip:n käyttämää IP-osoitetta kun oma IP:si vaihtuu.

Mikäli ei halua vuokrata tuota ftp-palvelua jostakin muualta niin on syytä tutkia ISP:si toimitusehdot, että kielletäänkö niissä ns. "omien palvelimien pito". Joku voi sanoa, että käytännössä tuolla ei ole merkitystä, mutta omasta mielestäni homma on aina paremmin jos toimii sopimusehtojen mukaisesti (eli vähemmän potentiaalisia ongelmia).

Viimeksi muokattu: 02.03.2004
  4. chopper

chopper Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyl elisalla, soneralla, saunalahdella ja dna:lla ainakin saat pyöritellä ftp:tä jossei sinne pääsy anona loggaantuu sisään. Ei nyt tule mieleen yhtään palveluntarjoajaa joka kieltäsi tuontapaisen ftp:n pyörittämisen.

5. Tuff

Tuff Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    aivan.. tosin ainakin DNA:lla ei toimi vakio FTP portti.. mut eipä oo isovaiva muuttaa muuksi.

6. HerraHuu1

HerraHuu1 Guest

Onks täällä joku tosi hyvä sielu joka vois kertoo mulle mitkä ne muut portit on? mulla on netikka (vaasan läänin puhelimen netti-yhteys) ja sillä on toi vakioportti blockattu....

7. Tuff

Tuff Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Noo.. laita ftp vaikka porttiin 10021 mulla ainakin toimii siin hyvin..

Jaa tämä sivu