Tarkoitus olisi hankkia kannettava tietokone mutta ei oikein mikään merkki/malli tunnu vakuuttavan. Acerilla ongelmana tuntuu olevan huonosti toimiva huolto ja heikot akut ja Fujitsu-Siemens taas kärsii kestämättömästä kuoresta. IBM:ää olen harkinnut, sillä se tuntuu luotettavalta ja kestävältä mutta hinta ei aivan kohtaa meikäläisen taloutta. Vaatimuslistaan voisi raapustaa seuraavia: -512MB RAM -WLAN -XP Pro UK -Firewire -USB 2.0 *2 -40GB HD -DVD-RW -akun kesto min. 3.5h (-Bluetooth) (-TV Out) (-GLan) (-paikannustappi) Mikäli jollain on heittää jokin vastaava kone hintaluokassa noin 1000 euroa niin olisin hyvin kiitollinen. Muutenkin voisitte "mainostaa" eri merkkien hyviä/huonoja puolia.
Hyvä hintaluokka,nimittäin alle tonnin kannettavat on heikompaa laatua tai näin olen ainakin kuullut.Kannattaa katsoa sivulta www.lap-top.net.Siellä on kaikki kannettavat merkit.Itse suosisin varmaankin tuota Amiloa.Siinä on kyllä mielestäni pitkä takuu sekä ihan hyvin tehoja tuolla hintaluokalla sekä Dual Layer-asema ja muuta hyödyllistä...
Onko kenelläkään kokemuksia Apple iBook G4 12" kannettavasta: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4176 Mielestäni olisi sopivan kokoinen kannettavaksi ja olisihan sitä jo kiva siirtyä käyttämään Appleakin Vaatimuslistanikin kyseinen laite täyttäisi oivasti (akun kesto jopa 6h!!!), XP:tä lukuunottamatta but who needs windows when you've got apples?
Itselläni ei 12" ibookkia ole vaan 14", mutta olen itse siihen tyytyväinen. nykyinen ppc mac on kuitenkin sen verran erilainen alusta pc koneisiin verrattuna että kannattaa käyttötarkoitusta harkita pitkään.
Sattui tässä tulemaan vastaan seuraavanlainen kannettava: http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&cid=10&gid=180&sgid=&vid=85&pcode=D-CODE223II0DVDDUALK2&whid= Hinta on juuri budjettiin mahtuva ja kone on varustukseltaan passeli - ja koko mitä mainioin (12.1" wide!) sekä akun kesto on ainakin paperilla erinomainen. Onko kenelläkään kokemuksia tästä kannettavasta - huonoja tai hyviä?