Mikä olisi hyvä pelihiiri?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Mie92 19.11.2008.

1. Mie92

Mie92 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarkoitus olisi hommata hyvä ja laadukas pelihiiri, jossa on usb-liitäntä ja hiirelle hyvin sopiva hiirimatto. Nämä tulisivat pelaamiseen sekä normaaliin työpöytä käyttöön. Kertokaa kokemuksianne ja suositelkaas minulle sopivaa yhdistelmää.
    Hiiri saisi olla sopivan pitkä, että se sopisi hyvin käteen, koska minulla on aika pitkät sormet :D

Ovatko nämä hiiret hyviä mm. logitech G9, mx518, razer lachesis ja razer deathadder... Neuvot otetaan mielellään vastaan :D

Ovatko nämä hiirimatot hyviä ja mitä eroa on niillä on käytössä, kun toinen on karhea ja toinen liukkaampi?
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14778
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14768&back=0479

Viimeksi muokattu: 21.11.2008
  2.  
  3. schnappi

schnappi Guest

Täältä ääni deathadderille.
    Kannattaa kuitenkin mennä jonneen kauppaan kokeilemaan, miten hiiret sopivat käteen!

Matoista sen verran, että mulla S&S matto, joka on muovipintainen ja on todella hyvä.
    Tarkka ja nopea. Tämäkin on makuasia. Haluatko nopean maton vai hitaamman. Muovi on tietty nopeampi, mutta taas kangas saattaa olla parempi ergonomisesti :D

Jos haluaa "kokeilla", jos ei tiedä kumpaa haluaa, niin kannattaa eka ostaa vaikka ~8€ ultimat Breathe. jos ei kangas ole mieleisesi, niin sitten joku kova pintainen.

4. Mie92

Mie92 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko tuo death adder hyvä hiiri, vähän isompi kätiselle ihmiselle, että saa hyvän otteen?
    Onko death adder hiiri toiminut hyvin ja onko se kestävä? :D

Kumpaa mattoa suosittelisit deathadderille (kumpi toimii laser hiiren kanssa paremmin), liukasta muovipintaista vai karheampaa kangaspintaista mattoa, esimerkiksi niistä mitkä on linkitettyinä ekaan viestiini tai jotain muuta?
    Naarmuuntuvatko muovipintaiset matot helposti, etnä kangaspintaiset?

Kiitos jos jaksatte vastata..

Viimeksi muokattu: 19.11.2008
  5. schnappi

schnappi Guest

itseasiassa deathadder ei ole laser, mutta jätetään se sivuasiaksi :D

Itse tykästyin tähän muovipintaiseen.
    Muovipintainen tietty kuluu, jos ei ole kunnon tassut. Ja sitte, että esim. tämä S&S on hiukan karhea ja pitää rahisevaa ääntä, joka saatta jotain haitata.

6. Mie92

Mie92 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Anteeksi tyhmyyteni, infrapunahan se on :D
    Käykö death adderille ja lachesikselle hyvin kangasmatot, vaikka nyt esim. se ultimate breathe tai joku muu sellainen?
    Tarviiko näihin hiiriin ostaa erikseen jotkut tassut vai miten se menee? Sori kun kyselen tyhmiä.. :D

7. Mattiss

Mattiss Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Microsoft Habu, ainakin itselle sopiva hiiri, en näe mitään moitittavaa.

8. Andihh

Andihh Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No itse voisin suositella tuota uutta mx518! katso kuitenkin että löydät sen verran tuoreen mallin mihin on ehitty vaihtaa noi paremmat tassut(teflonit) verkkokaupasta pitäisi ainakin jo löytyä tuota uudempaa.. Jos täysin varma haluat olla niin ota se batman edition siinä on varmasti.. Itse olen kokeillut lähes kaikkia pelihiiriä mitä löytyy ja voin sanoa että tämä uusin mx518 tarjoaa parhaan tuntuman pelaamiseen.. Deathadderiin on todella vaikea saada mitään tuntumaa..

9. JereHakal

JereHakal Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    DeathAdderiä voin suositella, 3 DA jo minulla :)
    Ensimmäisen rikoin, kun avasin, toisen annoin koneen mukana kun myin, ja kolmas on käytössä ;).

10. P_p_ntori

P_p_ntori Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulle on ollut n.3 vuotta käytössä tuo Logitech MX518 ja se on aivan loistava hiiri, mutta noin kuukausi sitten tuli hommattua tälläinen Cyber Snipa Stinger. Nimi kuulostaa aika kornilta mutta omasta mielestäni erittäin hyvä hiiri, parempi kuin tuo mx518.

Siitä että soveltuuko nuo hyvin pitkille sormille on osaa oikein sanoa mitään, eli paras olisi mennä ihan paikanpäälle kauppaan kokeilemaan.

Tässä vielä arvostelu tuosta Stingeristä: http://plaza.fi/edome/artikkelit/laitteet/cyber-snipa-stinger-oikeasti-tosikova-pelihiiri

Viimeksi muokattu: 19.11.2008
  11. Dofu

Dofu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Razer Deathadder on ainakin minun käteeni hyvä ja exact maton kanssa hyvin toimii ainoa miinus on maton kova ääni karheamalla pinnalla sileämällä pinalla ääni ei ole niin iso mutta itse en tykkä pelata sillä puolella

12. Aeonus

Aeonus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  13. Sanzu

Sanzu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikkisoftan Sidewinder on kanssa varteenotettava vaihtoehto, jos on iso käsi. Itsellä tälläinen ja tykkään todella paljon. Sopii paremmin isoon käteen, kuin moni muu hiiri. Tuppaavat olemaan aika pieniä.

14. Mie92

Mie92 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli hiiressä on valmiina ne tassut, ettei mitään tarvitse itse ostaa? :D:D

Mitäs mieltä olette tuosta razer lachesiksesta hiirenä?

15. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Juu tämä on niitä keskustelunaiheita jotka tuppaavat päätyä siihen, ettei yksimieliseen tulokseen voida päästä. Minä voisin kuitenkin taas äänestää Deathadderia. Lachesis on ainakin kaverin perusteella todella huono käteen. Tietysti käsiä on erilaisia, mutta kyllä itsestäkin jo näyttää ettei tuommoinen voi kenenkään käteen sopia.

16. Divisor

Divisor Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ehdotan kaikkien tietämää Logitechin MX-518. Se vaan on niin hyvä. JA HALPA!

17. Mie92

Mie92 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Taidan käydä jossain kaupassa näitä kokeilemassa, mikä sopii hyvin käteen.

Sanokaas joku hyvä hiirimatto näille pelihiirille ja matto saisi olla sellainen, että hiiren tassut eivät kulu nopeasti ja, että matto olisi hyvä pelikäytössä.

18. grinx

grinx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  19. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin no, oma mielipiteeni on kyllä se, ettei tuossa ollut testaajalla tarpeeksi kokemusta että tuosta voisi ottaa jotain ostoperusteita. On kyllä hienoa että suomalaisetkin tekevät pelihiiriä ja vielä hienompaa on se, että niitä arvostetaan maailmallakin (tässä pari arvostelua):

http://www.xsreviews.co.uk/reviews/peripherals/roccat-kone/1/

http://www.playit3d.com/review/50371-1/roccat-kone-review/introduction.html

Kuitenkaan en itse välttämättä maksaisi pelkästä hiirestä sitä 70 euroa. Tosin jos on rahaa, niin onhan tuo varmasti kyllä tajuttoman hyvää vastinetta.

Viimeksi muokattu: 20.11.2008
  20. _Henkka_

_Henkka_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsellä on razer lachesis ja pelittää todella hyvin ei yhtään mitään moitittavaa ole ollut :) Suosittelen, ja menee hiukan isommankin kaverin käytössä ;)

21. grinx

grinx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mun broidilla on toi lachesis ja täytyy sanoa että en tykkää yhtään. Se on todella matala, kevyt, eikä siitä saa luonnollista otetta. Ainut mikä siinä on mun mielest hyvää on se scrolli.

Jaa tämä sivu