Mikä ohjelma + laite VHS:n saamiseen tietokoneelle digitaaliseen muotoon?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Kosand3R 22.10.2009.

1. Kosand3R

Kosand3R Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve! elikkäs apua tarttisin semmoseen ongelmaan kun pitäs saada nuo vanhat VHS videot koneelle digitaaliseen muotoon eli tarkoitus olis löytää sopivat laitteet ja ohjelmat semmoseen tarkoitukseen...

Tässä oon nyt jo jotain katellu, mutta en tiiä miten hyvin nää sit oikee käytännössä toimii.

Tässä pari laitetta ja ohjelmaa mitä olen harkinnut. Kertokaahan mielipiteitä / oma kohtaisia kokemuksia ja onko jotain muita parempia laitteita moiseen hommaan.

Pinnacle Studio 12 Plus + USB Moviebox -videoeditointiohjelmisto
    Pinnacle Studio 12 Plus <---Linkki

Pinnacle Dazzle DVD Recorder DVC 101
    Pinnacle Dazzle DVD Recorder <---Linkki

Pinnacle Video Transfer
    Pinnacle Video Transfer <---Linkki

Tuon viimeisen laitoin ihan vaan siksi että on muka "helppo käyttöinen" , mutta en tiedä siitä sen enempää, mutta jos se toimii niinkun ne väittää niin kai sitäkin voisi harkita...

kiitos jo etukäteen :)

-Kosand3R

Edit1: nyt toimii linkitki

Viimeksi muokattu: 22.10.2009
  2.  
  3. ahaga

ahaga Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Viimeksi muokattu: 03.11.2009
  4. pateboe

pateboe Regular member

Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
  5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Clasun myymät ja Pinnaclen vehkeet varmaan toimivat, mutta vaikuttavat kovin ylihintaiselta.
    Itse ostin joskus 15 euron EasyCap-palikan, jonka mukana tuli ULeadin Video Studion kevyversio. Kaappaus toimii ihan ok, editointisofta kaatuu joskus.

Täällä keskustelua ja linkkejä siitä ja muistakin vähän edullisemmista vaihtoehdoista.
    http://www.tietokone.fi/keskustelu/multimedia/11396

6. naftakone

naftakone Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaikista helpoimalla pääset kun annat digitointiyön ulkopuoliselle firmalle jolla on kunnon laitteet. Ei mitään USB höpö höpö laitteita. Ne on tarkoitettu vain yksinkertaisille kuluttajille jotka haluavat tehdä homman itse, kun laadulla ei ole väliä. Kunhan kuva ja ääni saadaan koneelle.
    Nauhat ja ulkoinen kovalevy mukaan firmaan. Kun nauhat ovat digitoitu,kuvasta lähes kaikki näkyvä kohina poistettu http://www.digiommel.fi/editointi.html ja äänimaailma korjattu on käytössäsi valmista raakamateriaalia jota on kiva itse leikata ja koostaa omia DVD:jä

Jaa tämä sivu