Oon ostamas uutta näytönohjainta, mutta raha varat on rajalliset joten on vaan n.100€. Mikä ja mistä saisi parhaan mahdollisen peliohjaimen. sill' pitäis ainaki toimii gta:vice city ja return to casttle wolfestein.
Noi pelit toimii vaikka Geforce 2:lla (ainakin GTA:VC), joten siitä ei ole varmaan huolta. Seuraavaksi kannattaa kokeilla MBNetin hintahakua: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/haku.asp laita vaikkapa Hakusana: 128 agp Hakualue: Näytönohjaimet Hintahaarukka 10 - 110 € ja kun olet keksinyt minkä kortin ehkä haluat, käytä googlea etsimään arvosteluja näytönohjaimesta tai lue Mikrobitin lehti 6-7/2003, josta löytyy ainakin jotkut noista haulla löytyvistä ohjaimista. Kannattaa muuten varmistaa vielä että omaan kotikoneeseen käy AGP näytönohjain.
Tuolla rahamäärällä ostaisin Radeonin 9200 mallin, Herculekselta jos mahdollista. Tietysti jos jostain vielä löydät niin Radeonin 8500 tai 9100 mallin, niin sellainen sitten. Käytetyn ostamistakin kannattaa ajatella. EDIT: tutustumisen arvoinen foorumi näyttistä ostaessa on http://murobbs.muropaketti.com/forum.jsp?forum=21
Totta turisette torvelot täällä mutta yritä etsiä 8500 tai 9100 ratukka mieluummin käsiisi kun tuo 9200... ovat parempia. Nuo Geforcen ti sarjalaisetkin riittävät "kevyeenkin" pelaamiseen aivan hyvin.
Mikäs noista 8500/9100 Radeoneista tekee paremman kuin 9200? Jostain syystä nuo ATI:n kortit ja niiden numerointi ei ole ikinä auenneet mulle yhtä hyvin kuin NVidian korttien vastaavat.
http://www.jathardware.com/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=30 eli ainakin 8500/9100 on 4 pikseliliukuhihnaa, 2 tekstuuria / liukuhihna ja 9000/9200 4 pikseliliukuhihnaa, 1 tekstuuri / liukuhihna
Ja mitäköhän noi liukuhihna systeemit oikee meinaa? onks niis jotai eroi tai onks ne vaa jotai hienoi tietokone sanoja jota en ymmärrä......n00bie in da house =)
Pikseliliukuhihna = kuinka monta pikseliä käsittelee yhdellä kellojaksolla, suurempi parempi. X tekstuuria / liukuhihna = Kuinka monta tekstuuria pystyy käsittelemään liukuhihnaa kohden, suurempi parempi.