Mikä näytönohjain?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Bejs 27.03.2004.

1. Bejs

Bejs Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Morjens,
    Mä tulen hulluuksi kaiken nää korttien kaa! Olisi aika osta uusi näytönohjain mutta ongelmani on se etten oikein tiedä mitään niistä. Mull on P4 3gHz prosessori 1024mb lähimuistilla. Mitä kortti kanattaisi osta että saan parhaan tehon suhtelliseen hyvään hintaan? Olen miettinyt Radeon 9800.. Mutta pitäisko osta Pro, Se tai XT? Tai olisiko 9600 sittenkin parempi vaihtoehto?
    Ja lopuksi vieli nää merkit. Onka niissä mitään isompaa eroa jos ostan Sapphire, Club3d tai vastaavaa?

2.  
  3. Amok82

Amok82 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Mun mielestäni miettimis järjestys ois seuvaananlainen. Ekaks funtsaat onko sulla varaa ostaa 9800 XT sitten jos päädyt vastaukseen että ei, niin suunnittelet 9800 Pro korttia ja jos jälleen päädyt samaan tulokseen niin sitten pelkkä HUOM pelkkä 9800 ja sen jälkeen 9600 XT ja ehkäpä tässä välissä 9800 Se tai Le mitä niitä nyt kaikkia onkaan. Mutta itse päädyin aikoinaan 9600 XT malliin :) mutta taitaneet hinnat laskea aika reilusti siitä kun itse ostin :( Ja mitä merkkiin tulee niin eipä niissä taida nykyään olla muuta eroa kuin muistien merkki&niiden kellot, ja tietenkin lisä krääsä mitä tulee mukana :D

4. Bejs

Bejs Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jees, näyttää siltä että 9800Pro ois sunilleen oikea hintaluokka. Kiitos sulle! Unohdin vielä kysyä, onko 128mb ja 256mb välillä mitään isompaa eroa. Olen kuulut jotain että niissä on niin pientä eroa että kanattaa osta 128mb? Totta vai tarua?

Ja löytyykö vielä jostain netistä hyvän näytönohjain vertailu missä erillaiset radeon korttit olisi mukana? Ainoat mitä mä olen löytänyt on viime vuodesta...

5. Amok82

Amok82 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Löytyyhän toki mutta en nyt juuri muista että mistä :) Ai niin ja kyl sil jotain vaikutusta on sillä 128 vai 256 kun muistaakseni ne menee niin että jos ostat 256 muistisen niin siinä on pienemmät kellotaajuudet niille joten se taitaa olla hitaampi näin olen kuullut..

Jaa tämä sivu