Mikä näytönohjain sopisi MSI-emo / Intel Core2 Duo CPU E6750 2.67 Ghz?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi UrosL 14.02.2009.

1. UrosL

UrosL Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ... kohtuullisen epävarmana asiasta. Kone kaatuilee (Blue screeniä pukkaa joka päivä) ja epäilen näytönohjainkortin ja emolevyn yhteensopivuutta (Nyt on nVidia geforce 8600GT). Nyt voisi olla hyvä aika vaihtaa korttia ihan muutenkin mutta mikä sopisi? Kannattaisiko ostaa MSIn oma näytönohjain kun emokin on jo sen vai onkohan asialla väliä. Jos ostaa MSIn nVidiaa niin luulisi toimivan.

Kone ei ole pelikone mutta grafiikkaan tarvittaisiin sen verta vääntöä että omatekoiset kotivideot rullaa jouhevasti kun niitä editoin Pinnacclellani.

2.  
  3. Euphemos

Euphemos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Todennäköisemmin syyllinen on sekundalaatuinen virtalähde... eli siis mikäs vehje vastaa virransyötöstä?

Näytönohjaimen merkillä ei ole väliä, suurin osa niistä tulee kumminkin samalta kokoonpanolinjalta Kiinasta/Kaukoidästä.

Viimeksi muokattu: 14.02.2009
  4. suptra

suptra Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei niillä ole yleensä kuin laatu -ja hintaeroja. Itse ainakin ottaisin halvimman mahdollisimman.

5. UrosL

UrosL Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos palautteesta ja näkökulmista, jään niitä pureskelemaan.

Virtalähde OCZ model nro OCZGXS600 ja virtaa löytyy siis total Power 600W.

Häpeä tunnustaa mutta kun alle vuosi sitten kone kasattiin uusista osista niin en osannut pitää puoliani eli vaatinut koneen rakentajalta toimivaa konetta. Luulin nimittäin että Windows temppuilee, kasaaja kun asensi koneeseen myös Linuksin joka ei kaatuillut. Linuksia en juurikaan käyttänyt ja poistin sen melkein saman tien. Ajattelin / kasaajakin kuitenkin ajatteli että kyseessä on kai windows-onkelma, kaikki koneen osathan olivat uusia. (Linux on poistettu ajat sitten koneelta.) Odottelin myös että ikään kuin Windows(XP) päivitysten ja uusien laiteajurien myötä myötä ongelma ratkeaa. No, eipä ole ratkennut, pikemminkin päinvastoin.

Nyt matkan varrella kun ongelmat ovat jatkuneet niin olen päätellyt siis ongelman olevan raudan puolella. Alla muuten pikkaisen mua enemmän tietävälle infoa:
    Jatkossa kun hankin koneen niin se saa olla jonkun merkkifirman valmis kone. Mulla on aikaisemminkin ollut ongelmia näiden eri firmojen komponenteista kyhättyjen vehkeiden kanssa :(

Jaa tämä sivu