Eli oon uutta näytön ohjainta hankkimassa tähän mun ikivanhaan koneeseen info: prossu: Amd Athlon XP(tm) 1700+ keskusmuisti: 256mb näytönohjain: Nvidia Geforce2 Ti 64mb\AGP 4x itse olen ajatellut tälläistä: XFX GeForce 6200 128 Mt AGP. En ole mikään tietokone nero joten jos viitsisitte auttaa . tässä linkki näytönohjaimeen: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4156 Eikös ton pitäisi olla hintaluokkansa tehokkain? ja kai se pyörittää pelejä paremmin kun toi mun nykynen? Vai kannattaako jättää ostamatta? Voinko ostaa semmosen näytönohjaimen joka on tarkotettu AGP8x väylään? Koneessani on AGP4x-väylä. [bold]Eikö kukaan edes viitsi vastata tuohon alimpaan kysymykseen? [/bold] auttas helvetisti
siis koneessa pelkkä pci väylä? kai siinä on agp väyläkin? vaikka emolevy tukisi vain 4x agp niin toimii siinä 8x näyttis mutta vain tuolla 4x nopeudella
ei se silloin toimi jossei siinä kortissa ole myös 4X tukea kuten kaikissa vähän vanhemmissa on. Jos pistää 4X paikkaan kortin jossa ei ole 4X tukea niin voi tulla pahaa jälkeä koska sähkövirta on eri tai jotain.
AGP 2.0-väylään (eli jos max on 4x) pitäisi sopia jokaisen kortin ja tuota sopivuutta on vielä rajoitettu fyysisesti niillä väkäsillä. Varmista kuitenkin vielä valmistajan kotisivuilta tukeeko ostamasti kortti sitä nopeutta. Itselläni on tosiaan tuon kakkoskoneen GeForce (joka on 4x-kortti oikeasti) asetettu AGP 1.0-väylään (max. 2x) ja tämä ainakin toimii ongelmitta koska kortti tukee myös tuota nopeutta. Sitten tuohon korttiin, se on uusi ja tukee modernia teknologiaa, mutta se on hidas, vielä kun tuo muistiväylä on se 64-bit. Suosittelisin ostamaan vaikka tämän Radeon 9600:n, vähän kalliimpi eikä niin moderni, mutta nopeampi selkeästi: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/15763 Tuo modernius näkyy kuvanlaadussa, tuolla GeForce 6200:lla on mahdollista ottaa käyttöön hienommat varjostukset peleissä, mutta omasta mielestä ei kannata ostaa tuota koska hienoilla ominaisuuksilla ei oikein tee mitään jos kortti ei jaksa niitä käyttää siedettävällä nopeudella
Muistikammankin vois varmaa toho hommat ainaki 256mb ellei jopa 512mp. Tietty jos oot koht(1v...) hommas uudempaa ni muistit ei sit enää pakosti sovi.
tilasin viime yönä Geforce FX5200 128MB näytönohjaimen. vaikutti ihan hyvältä. mutta tässä joku päivä jos ei rupee skuulaan ni ottaa toi äitin kone 2viikkoo sit ostettu liikkees koottu pelikäyttöön tietoja en koneesta tiedä koska en oo tutkinut, tuskin äite huomaa jos koneita vaihan jeps mutta kiitos neuvoista ja kertokaas viä et onko toi Geforce FX5200 128MB ihan susi kortti vai? edit: nyt rupes vituttaa kun huomasin et toi radeon on noin halpa :O voi perse.. viime yönä kattelin vaan nvidian korttei :/
Tuo ei ole kyllä mikään pelikortti varsinaisesti tuo FX 5200 :/ Jos on mitenkään mahdollista niin peruisit kaupan, vaikka vedoten ettei sopinut koneeseen tms. Ei kannata ostaa mitään korttia GeForceFX-sarjasta nimim. omistanut kaksi
lähetin famicolle viestiä ja pitää toivoa parasta että he suostuvat vaihtaan. ohjeessa luki että kun on kerran tilattu niin ei voi muuttaa enää tilausta. vituttaa jos menee 10e postikuluja turhaan
Kaikkiin netin kautta ostettuihin tuotteisiin on 14vrk palautus oikeus ja ostajalle ei saa tulla siitä kuluja...
Ensinnäkin sää voit palauttaa sen kortin sinne, ei mitn korvauksia tms. (tosin jos et keksi selitystä, niin seuraavalla kerralla voi olla mukava tilata samasta paikasta!) toiseksikin noissa korteissa PITÄISI olla tuki: 8x, 4x, 2x, 1x ainakin itellä olleet on kaikki kyl toiminut 8x tai 4x nopeudella ja sehän tarkottaa vaan sitä et miten se ottaa mehuja siit kortista eli 8x kortti @ 4x toimaa vaan puolella teholla siirto nopeuksissa...
hyvä ja tehokas ohjain hintaluokassaan! tottakai on vähän vanhaa 'kauraa', mutta eipä ole kovin kalliskaan.