Mikä näistä vaihtoehdoista kannattaisi hankkia?

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Mr.Mister 02.03.2008.

1. Mr.Mister

Mr.Mister Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tässä alkaa pikku hiljalleen jäämää nykyinen masiina jo jalkoihin uusiin ja raskaampiin ohjelmiin, peleihin jne...
    Niin on tuo koneen hankinta alkanut tulemaan mieleen ja olen aikonut siirtyä jo kannettaviin jotta sais tilaa lisää ja liikkumavaraa enempi.
    Wlan olis aika ehdoton tahtoisin siirtyä langattomaan nettiyhteyteen himassa ainakin.
    Itse katselin linkissä olevia vaihtoehtoja mutta kun kaikki tiedot eivät ihan kerro minulle mitä kannattaisi harkita ostavansa... ja varsinkin kun nämä uudet prossut ovat jo dual coreja niin vielä vähemmän tiedän niistä.

http://hintaseuranta.fi/haku.aspx?H...0&hae=&jarjestys=kauppoja&laskeva=1#lajittelu

edit: tulisi sellaiseen aika perus käyttöön...
    -surffailuun pääosin
    -musan kuunteluun
    -silloin tällöin leffojen katseluun
    -harvoin pelaamiseen eikä välttämättä nyt ihan tuoreinpia tarvitse pyörittää edes

Viimeksi muokattu: 02.03.2008
  2.  
  3. Mr.Mister

Mr.Mister Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt jonkun aikaa olen seuraillut hintoja/tietoja kannettavista niin yks noista jotenkin pompahtaa mun mielestä hyvin esille...

Acer TravelMate 7520G

...onko kenelläkään tietoa kannattaisiko sijoittaa tuollaiseen koneeseen?

4. jawa75

jawa75 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pistäs vähän lisätietoa, budjetti, 17" näyttö vai riittääkö 15,4"? onko pakko olla acer? Katselin tota sun vanhaa konetta ja näyttistä, jos haluat selkeästi paremman pelikoneen niin kannettavan näyttiksen pitäis olla minimissään 2600/8600 ja noilla näyttiksillä varustetut koneet on yli tonnin vehkeitä.

Kerkesit kijoittaan tohon väliin :D
    Muutenhan tuo on ihan pätevän oloinen kone mutta näyttis on suurinpiirtein samaa tehoa kuin sun 6600.

Viimeksi muokattu: 02.03.2008
  5. Mr.Mister

Mr.Mister Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    -Budjetti olis noin 1000€ se voi venyä ehkä 200€ vielä ylöspäin riippuen mitä sillä saa sitten kannettavasta irti

-Kyllä toi 15,4" menee kans tosin olis hienoa jos olis isompi ruutu mutta ei välttämätön

-Acer ei ole pakko olla... on vain kokemusta niistä käytännössä koska muutamalla tutulla on Acer ja tuntuivat ihan hyviltä kyllä kun olen itte käyttänyt kyläillessä

-No tuo pelaaminen on kyllä siirtynyt yhä enemmän pc:ltä ps2:sen ja psp:n puolelle jotenka pelejä pelaan pc:llä tästäkin eteen minkä pc antaa myöten elikkä ei ole pakko pyörittää pelejä ainakaan kovinkaan uusia... varmaan tulisin korkeintaan pelaamaan pc:llä myöhemmin Heroes of Might and Magic IV ja Half-life 2:sta

-Mutta DVD-/+RW -asema ja Wlan olis hyvä olla

-muista liitännöistä:
    usb:eja sen verran kuin on mahdollista,
    headset mahdollisuus,
    firewire:llä en ole vieläkään keksinyt käyttöä jotenka ei tarvitse olla ainuttakaan,
    vga-ulostulo (ainakin) olis kiva että vois leffoi kattella telkun kautta,
    toki ethernet paikkakin saa löytyä mutta yritän kyllä siirtyä langattomaan nettiin sitten kannettavan myötä kyllä

...muita liitännöitä ei nyt heti tule mieleen mitä tarvis löytyä mutta niitä saa olla monipuolisesti (yleistäen)

6. Mr.Mister

Mr.Mister Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kumpikos Amd vai Intel olis sitten parempi olla läppärissä kun ei niin hirveesti tulis pelikäyttöön?
    Vai onko niillä oikein eroja?

7. Mr.Mister

Mr.Mister Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt oon saanut rajattua kutakuinkin kahteen läppäriin...

vaihtoehto 1:
    http://www.multitronic.fi/showprod.php?prod_id=LX.TKP0X.098&b=1

vaihtoehto 2:
    http://www.multitronic.fi/showprod.php?prod_id=LX.TL50X.129&b=1

Saa kertoa mielipiteitä rohkeasti... ja kyseenalaistaa nämä vaihtoehdot... ja toki ehdotuksia otetaan vastaan jos keksitte paremman läppärin...

Syy miksi tuosta liikkeestä olen hankkimassa on se että löytyy täältä päin liike fyysisesti missä asustelen niin on helpompi olla tekemisissä myyjien/huollen kanssa mikäli tarpeen on...

Viimeksi muokattu: 04.03.2008

Jaa tämä sivu