Mikä mp3 tag-editori näyttäisi kaikki TAGit?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi vappu 24.07.2005.

1. vappu

vappu Guest

mp3-tiedostojen tageissa näyttää olevan sovelluskohtaisia laajennuksia, esim. replaygain-arvot. Mikä editori ainakin näyttäisi nämä omatekoiset tagit, ehkä jopa antaisi editoida niitä? Olen kokeillut muutamaa editoria, mutta ne näyttävät vain standardit esittäjä- ym. tiedot.

2.  
  3. bscd

bscd Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos nyt oikein ymmärsin mitä ajat takaa, niin ehdottaisin kokeilemaan foobar2000-soitinta. Siinä tagien muokkauksessa voi lisätä ihan mitä tageja tahansa, ehkä siis se osaa näyttääkin sellaiset.

4. vappu

vappu Guest

Joo, totta. Foobar2000 näyttää tagitiedot ja niitä voi muokatakin. Jostain syystä replaygain-asetusta ei kuitenkaan näytetä muiden tagien listassa, vaikka ymmärtääkseni tieto on koodattu muiden tagien tavoin. Toki Foobar tukee replaygainia itse, ehkä sen vuoksi sitä ei ole katsottu tarpeelliseksi näyttää.

Ja coverart-tagi ei myöskään näy.

5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Alkuperäiseen kysymykseesi: itse en ole vielä löytänyt haluamaasi editoria, mutta hyvännäköinen lista kokeiltavia kandidaatteja löytyy urlista http://www.id3.org/implement.html . Kerrothan, kun olet käynyt kaikki läpi, että mikä oli paras:)

Coverart- tai replaygain-nimisiä esimääriteltyjä tageja ei kyllä ID3v2 tagissa käsittääkseni ole, ilmeisesti ko. tiedot tallennetaan johonkin "user defined"-kenttään.

Jaa tämä sivu