Olen tässä viimeaikoina huomannut keskikaiuttimen tärkeyden kun virittelin Yamaha RX-V450 vahvistimeni ja tietokoneen väliin 5.1 toiston. Etukaiuttimina minulla on antiikkiset ja järeät Hifi 85/3 ja takakaiuttimina jotkut Missionin hyllykaiuttimet. Eli vanha tietokonekaiuttimista repäisty "keskikaiuttimeni joutaa roskiin". Budjettini on tiukka, ajattelin löytää noin 100€ hintaisen keskikaiuttimen järjestelmääni. Vaatimuksena olisi että kaiutinta saa mustana, että matchaisi muiden kanssa. Tätä olen katsellut. http://www.autostudio.fi/?page=tuotteet&tuote=1687 Mielipiteitä? Ehdottakaa toki parempaa. Elementtien kannalta sopisi nykyisten kaiuttimieni kanssa hyvin yhteen.
No onhan se keskikaiutin melko tärkeä osa äänentoistoa jos monikanavuudesta puhutaan. Mutta tuolla simexillä et saa muuta kuin pään kipeäksi. Yleensäkkin jos saisit 5 samanlaista esim. missionin kaiutinta niin toimii paljon paremmin tosin magneettisuodattuja tulisi kaiuttimien olla. 100 E saa vähän laadukkaampia laitteita vaikka käytettynä vaikka huuto.netistä. Tai uusia esim hifikrug myy 150 euroon jo melkoisen hifistyneita kaiuttimia kuten jbl. Mutta tuollaisen sekameteliin on lähes mahdotonta löytää sopivaaa keskikaiutinta. Joten joko myyt kaikki pois ja ostat uudet kajarit tai vähän laadukkaamman keskiäänen.