1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mikä kannattavin divX-soitin 80-140e hintaluokassa?

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Rontsu 22.10.2004.

  1. Rontsu

    Rontsu Guest

    päivää,

    Olen ostamassa divX-soitinta kun tuo polttava asemakin tuli hommattua tuossa.. Olen lueskellut melkoisesti näitä threadeja divX-soittimista tältä sivustolta, mutta kun täysin tumpelo aloittelija olen niin pari kysymystä vielä on..

    1. Olen katsellut alustavasti tuota United Dvx4067k- soitinta, sekä Philips Dvp630- soitinta. Minulla ei ole mitään muuta erityis edellytystä, kuin että tekstit + divX/xVid leffat näkyisivät hyvin. Tuon philipsin teksejä on haukuttu pieniksi ja "epäselviksi", saako niistä nyt mitään selvää? Eli kumpi noista on "varmempi" ostaa, eli kumpi pyörittää divX:t paremmin / näyttää tekstit. Tarviiko noissa molemmissa muuttaa .sub tiedostot -> .srt muotoon?

    2. Tarviiko noihin molempiin päivittää heti uusimmat firmwaret, vai voiko niillä katsella heti suoraan mitään säätämättä? Mites, tarviiko noi uusimmat firmware päivitykset tilata jostain, vai saako ne netistä? Tuon Unitedin firmwareja en ainakaan löytänyt, tilaamalla vain saa? Ei vain heti huvittaisi alkaa mitään tilailemaan kun uuden vehkeen ostaa. ´

    3. Mitä ovat aluekoodit? :) Kysymys saattaa monista tuntua tyhmältä, mutta itselläni ei ole mitään hajuakaan asiasta.. Monet vain tuntuvat kyselevän, "Saako tuon aluekoodivapaaksi?" - mitähän tuo kysymys edes tarkoittaa?

    ***

    Kiitos jos tälläisiin aloittelijan kysymyksiin löytyy joltain aikaa vastailla.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 22.10.2004
  2.  
  3. Keijo82

    Keijo82 Guest

  4. extralow

    extralow Active member

    Liittynyt:
    25.05.2003
    Viestejä:
    1,493
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Paras DIVX soitin tossa hintaluokassa (itseasiassa kaikissa luokissa on tietokone)
    Itsellä vanha 1900+ divX soittimena.
    Aina uusimmat codecit ja kaikki tekstit toimii.
    Litteä kotelo kirjahyllyyn ja lopputulos on siisti.
     
  5. Ponco

    Ponco Member

    Liittynyt:
    11.01.2004
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni on tuo Philipsin DVP630 ja olen siihen tyytyväinen. Tekstit ovat kyllä vähän pienet ja eivät näy valkoista pohjaa vasten, mutta jos vähän ymmärtää leffa kieltä, se ei juuri haittaa. Firmware päivityksen saa suoraan Philipsin kotisivulta ja ne toimii varmasti ja on helppo asentaa mukana seuraavilla ohjeilla. Soittimen saa aluekoodivapaaksi kaukosäätimellä, jos tarvii katsoa DVD-leffoja, jotka on ostettu esim. jenkeistä. Ja hintakaan ei ole hirveä, 139€ esim. Anttilasta. Texteistä se toistaa sekä sub- että srt-päätteiset.
     
    Viimeksi muokattu: 22.10.2004
  6. Rontsu

    Rontsu Guest

    Hmm, taidan itsekin tuon philipsin puoleen kääntyä.

    Paras divX-soitin varmasti on kyllä tietokone, mutta tarkoituksena onkin polttaa leffat toisessa asunnossa ja katsella toisessa :)

    Mutta, menen tuon Philipsin huomenna ostamaan.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 22.10.2004
  7. Rontsu

    Rontsu Guest

    löytäis nyt vaan mistä ne uusimmat firmwaret saa..
     
  8. gogo_78

    gogo_78 Regular member

    Liittynyt:
    13.05.2003
    Viestejä:
    208
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  9. Rontsu

    Rontsu Guest

    Tuota, onko väliä millaiselle levylle tuon firmiksen polttaa?

    Ja sit vielä sellanen, käyn huomenna tuon hakeen pois ja tuossa philipsissä on .sub tuki, poltan jo nyt pari leffaa kokeeksi kun eripaikassa on soitin, siis laitanko leffan + sub samaan kansioon vaan? Ja nimeän subit niin, että jos esim. leffa = The Day After Tomorrow, niin sub. "The Day After Tomorrow.sub"?

    Tuota sitten olisi vielä 1 ei niin dvd-soittimiin liittyvä kysymys:

    Kun poltan esim. leffaa dvd:lle niin Nero herjaa jostain "multisessiosta". Mitä siihen kannattaa laittaa? Olen laittanu aina kyllä muistaakseni.

    ---

    Kiitos jälleen.
     
  10. yinx

    yinx Member

    Liittynyt:
    12.01.2004
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ProCaster dvd-002. hyväksi koettu parin viikon käytön perusteella. Tekstitys on loistava, ja sitä saa ohjelmallisesti muokattua.
     
  11. Mosley

    Mosley Guest

    älä osta halpis. Ostaisit Philips DVP630 tai 720
     
  12. Mosley

    Mosley Guest

    älä osta halpis. Ostaisit Philips DVP630 tai 720
     
  13. tommiv

    tommiv Member

    Liittynyt:
    09.03.2004
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    philips 737 hakkaa tuon 630 ainakin tekstityksen osalta
     
  14. anttijm

    anttijm Member

    Liittynyt:
    04.11.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellä myös uuden soittimen osto edessä. Tärkeimmät kriteerit: luotettavuus (ei tule 6kk:n soittimeksi), DVD:n hyvä laatu, hiljaisuus, hyvät DivX/Xvid-valmiudet (ja siis hyvät päivitysmahdollisuudet), vaivaton takuutoiminta.

    Vaihtoehtoja olen selaillut, tässä muutamia:

    JVC XV N316S, 129 euroa, 2v takuu
    Philips DV-P630, 111 euroa, 2v takuu
    Elta 8883A, 109 euroa, 2v takuu
    Samsung DVD-P245, 99 euroa, 2v takuu
    Thomson DTH 222E, 99 euroa, 2v takuu
    United 4067K, 99 euroa, 2v takuu
    Daewoo DV 700S, 89,90 euroa, 1v takuu
    Lenco DVD 39, 79,90 euroa, 2v takuu

    Oisko noista jokin ylivertainen/todella huono ostos? Sen verran tuntuu olevan paskoja soittimia markkinoilla, että sikaa säkissä ei viitsisi ostaa.
     
  15. Agathon

    Agathon Member

    Liittynyt:
    14.04.2002
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Anttijm; Mistä nuo hintatiedot ovat?
    Sama aihepiiri kiinnostaisi minuakin.

    A
     
    Viimeksi muokattu: 07.11.2004
  16. Rontsu

    Rontsu Guest

    noniin, soitin on kotona.. (Philips 630).

    Eli, 9x divx-leffaa tos tullu koitettuu ja kaikki toimineet hyvin.

    Nyt sit pitäisi viellä alkaa noi .sub:t laittaa kun suomi leffoi vasta kahteltu =)

    Eli nimeän tuon subin sitä painamalla "nimeä uudelleen" ja sit saman nimiseksi kuin leffa?

    En ole vielä firmwareja uusimpia asentanut..

    Siis näkyykö kellää .sub:t tällä alkup. firmwarella? Mitä eroa tulee jos päivitän noi uusimmat firmikset?

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.11.2004
  17. Rontsu

    Rontsu Guest

    tuota sellainen vielä..

    tapahtuuko firmiksien asennus suunnilleen näin(en voi lukea .pdf readme:ta, koska kone ei sitä avaa vaikka oikeat ohjelmat on):

    1. Open ja se levy mihin juuri poltin ne 2x tiedostoa sisään.

    2. odotellaa.

    3. laite sammuu

    4. johto veke 15sec ja takas = firmis päivitetty

    ---

    Niin joo, poltin noi 2x tiedostoa ihan tavalliselle Sony cd-r levylle, onko oikein? 2x nopeudella ym.. En mitää asetuksia muuttanut, vaan iha perusasetuksilla poltin..

    Kiitti jos joku ehtii auttaa vielä näin keskiviikkoiltana miestä pulassa! :)
     
  18. Rontsu

    Rontsu Guest

    Jahas, sainkin itse toimimaan.. nyt on 6 divX leffaat teksityksillä kahteltu ja hyvin toimii =)

    Eli ei tarvitse apua enää.
     

Jaa tämä sivu