Opastakaas joku mistä saan sellaisen firmwaren jolla saan noita Princon -r lättyjä polteltua? Kyllähän joku osaa varmana auttaa kun kovin kehutaan, että ko levyt toimii kyseisellä asemalla. Helppivä
Kukaan ei pysty täysin varmasti sanomaan millä firmwarella Nec ND-1300A pystyy polttamaan Princo dvd-r levyjä, koska Princo aihiot eivät ole samanlaisia keskenään - eri valmistussarjat ovat erilaisia. Parasta on kokeilla eri firmwareja nuoremmasta vanhempaan: 1.05, 1.06, 1.07, 1.08, 1.09 tai 1.0A. Firmwaret 1.05 ja 1.06 ovat huonoja. Minä veikkaan, että 1.08 tai 1.09 olisivat aika hyviä. Jos mikään kuudesta virallisesta firmwaresta ei toimi Princon kanssa, niin kokeile vielä Herrie tekemiä laiteohjelmia. Muista kokeilla myös 2x nopeutta, sillä kaikki 4x dvd-r levyt eivät pala nelinkertaisella nopeudella.
Juups... kaikkia mahdollisia on jo tullut kokeiltua mitä netistä löytyy, mutta eipä vaan nuo kyseiset kiekot tunnu sopivan aseman kanssa yhteen. eipä sitten muutakuin uutta erää tilaamaan ja vanhat hukattava jonnekin. kait testailen seuraavaksi Ritek levyjä.
Ongelmana on se, että firmwaren muisti on rajallinen, eikä siihen pystytä ohjelmoimaan kaikkia hinkuintian dvd aihioita. Nec pystyy polttamaan myös plus levyjä, jotka vaativat muistista tilaa. Aina kun tehdään uusi firmware, niin joukosta joudutaan poistamaan tuki joiltakin dvd aihioilta. Ainoa tapa välttää ongelmia dvd levyjen kanssa on ostaa niitä, mitä valmistaja suosii. Minä olen onnistunut tähän asti välttämään niitä aihioita, jotka eivät pala Necissä, vaikka olen kirjoittanut noin 20 erilaiselle levylle.