Eli ongelmana on että 2 henkilön pitäisi saada käyttää meseä ja vielä siten että kun on omilla tunnuksilla kirjautunut niin omat kaverit tulevat aktiiviseksi. Onko tässä sitä mahdollisuutta kun en ole löytänyt ohjeita oikein mistään,liekkö suomeksi missään sivulla.
En nyt aivan heti hoksaa et mitä niinku tarkotit mut kyllähän meseen pystyy eri tunnuksilla kirjautumaan ja kullakin käyttäjällä on omat yhteystiedot. Eli mä pystyn esim. kaverin työnä käynnistään mesen ni se lataa siihen mun yhteystiedot. (eli kamut jne..) Tätäkö haet?
Jees jees tätähän minä hain vaan löysin jo ohjeet msn sivuilta kun jakso paneutua mutta kun vanha ei aina jaksa Kiitoksia kumminkin nopeasta vastauksesta.
neuvokaapas joku kuinka saan poistettua tuosta mesestä käyttäjän?? eli kun käynnistän mesen niin se kirjautuu oletuksena tietyllä käyttäjätunnuksella sisään.. ja se pitäisi saada kokonaan pois.. en ossoo vaan..
Kokeiles näin: Eli Messenger normaalisti päälle ja sitten menet: Työkalut -> Asetukset ja sieltä Yleistä välilehti ja sitten ruksi pois "Salli automaattinen kirjautuminen, kun yhteys Internetiin on avattu". Eli näin pitäisi saada silleen, että Messengerissä ei ole automaattista kirjautumista.
Kokonaan käyttäjän voi poistaa näin (enklanniksi, sori): Control Panel->User Accounts->*valitse käyttäjä*->Manage my network passwords Tuo viimeinen löytyy vasemmasta yläkulmasta. Ja avautuvasta ikkunasta voi poistaa haluamansa verkkotilit.
siis eipä muuta voi sanoa kuin että tuo messenger on niin... niin.. en edes viitti sanoa.. kun tuon kirjautumisen ottaa pois päältä ja koko messengerin ottaa pois käynnistyksestä ja käynnistin koneen uudelleen nih.. se kirjautui vieläkin sillä passport tunnuksella.. vaikka koko messengeriä ei ollu näkyvissä... mutta kiitos ongelma nyt ratkaistu kun poistin koko passport tunnuksen koko koneelta.. tääkin on gatesin vika
No sekinhän on mahdollista xD (helpompi laittaa gatesin syyksi )... mutta ei minun pieneen päähän uppoa että miksi se kirjautuu vaikka asetuksista on otettu automaattinen kirjautuminen pois päältä.. eli kun minulla on kaksi konetta netissä ja käynnistin koneen millä en meseä enää käyttäny.. niin aina valitti (siis koneella jossa mese käytössä) kesken kaiken että olet juuri kirjautunut passport tunnuksella jossain muualla..? ja sit joudun kirjautumaan uudestaan sisään..
No kyllä se Gates on niin paljon pahaa tälle maailmalle mikkisoftallaa aiheuttanu, että ei noin pienen jutun vierittäminen sen niskoille tunnu vielä missää!
siis mine en ymmärrä.. asensin tuon uuden msn mesen.. ja vanhan wintows mesen otin pois näkyvistä (valitse käytettävät ohjelmat valikosta) ja oletuksena on toimimassa tuo uusi msn.. ja asetuksista laitoin että ei kirjaudu eikä käynnisty kun kone käynnistetään.. eli käynnistän mesen erillisestä pikakuvakkeesta työpöydältä.. mutta.. vaikka en ole käynnistänyt meseä ja mitään merkkiä siitä ei ole että se olisi käynnissä niin tämä wintowsin oma mese kirjautuu sisään?? siis näkymätömissä ja mitään ei edes kysele.. saapikos tätä wanhaa win meseä poistettua kun se nyt tuolla häröilee??
Korjatkaa jos oon vääräs mut muistaakseni tämä windowsin mukana tuleva vanha mese ei ole tuolla Lisää/Poista listalla... [bold]Ossi[/bold]: Otitko myös tän vanhemman mesen asetuksista automaattisen käynnistymisen ja kirjautumisen pois?
[quote Korjatkaa jos oon vääräs mut muistaakseni tämä windowsin mukana tuleva vanha mese ei ole tuolla Lisää/Poista listalla... [/quote] Olet ja et ole. Sitä ei näy Lisää/poista listalla, mutta avamaalla valikon "Add/Remove Windows components", toi mese löytyy. Tämä Widows components valikko löytyy vain tuota Lisää/poista ohjelma homman kautta.
Tai tekee näin: Käynnistä->suorita->RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove Tolla lähtee windows mese pois...
valikon "Add/Remove Windows components" kautta väittää vaan poistavansa mesen pikakuvakkeet.. ei itse ohjelmaa.. vanhemman mesen asetuksista otin automaattisen käynnistymisen ja kirjautumisen pois.. ei auttanu.. täytyy tuota dumpin ohjetta koklata kun kotia pääsen..
Mulla oli sama ongelma eli kirjautu vaikka automaattiset kirjautumiset oli pois päältä. Lopulta löysin keinon eli tee seuraava: Ota mesessä Työkalut-asetukset-Yleistä: Sisäänkirjaustilit ja salasanat (Muuta-painike) Poista kaikki kirjautumistilit mitä siellä on. Sen jälkeen ei ainakaan mulla kirjaudu kysymättä kirjaustiliä ja salasanaa.