Tommosta ensimmäistä pelikonetta olen suunnitellut. Onko joku osa tuossa mitä ette suosittele ja kannattaisi vaihtaa? Budjetti suunnilleen tuo, mutta saa se vähän nousta tai laskea. Eniten mietityttää tuo bundle, kun ei oikeestaan mitään tietoa mulla noista emolevyistä ja ssd asemista.
Bundle on yllättävän hyvän hintainen, erikseen saksan amazonista tilaamalla saisi muutaman kympin pois mutta ei todellakaan montaa. Sama näyttikseen. Virtalähteeksi saattaisi riittää pienempiki mutta sekin säästö olisi maksimissaan muutaman kympin luokkaa. Emolevy taitaa olla micro-atx kokoa mutta kotelo on atx, tarkoittaa lähinnä sitä että emolevyyn et voi myöhemmin lisätä esim RAMia ja mAtx on hieman kettumaisen ahdas. https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...-2x8gb-hyperx-fury-ddr4-3200mhz-bundletarjous Itse valitsisin tuon bundlen jimmsiltä mieluummin. Perusteena isompi emolevy, muuten käytännössä sama. Sen lisäksi sitten ssd toki.
Se, että emolevyllä on ainoastaan kaksi muistipaikkaa, ei estä muistin lisäämistä siihen. Muistimoduuleita on erikokoisia, joten lisääminen kyllä onnistuu helposti.
Okei, käsitin että fyysisesti erikokoisia. Useammalla ram slotilla säästää huomattavasti kun voi vanhojen kaveriksi laittaa uutta.
Emo ei tosiaan ole parhaasta päästä raskaaseen käyttöön, esim. virransyötöllä ei ole mitään jäähdytystä, eikä sille luvatakaan tukea tehokkaimmille prossuille, mutta kyllä sen Ryzen 3600:lle pitäisi riittää ilman ylikellotusta, etenkin noinkin tuuletussa kotelossa. Itsellä tosin vuosien varrella tosin sen verran huonoa kokemusta halvimmista emoista, etten yrittäisi säästää sen valinnassa liikaa. Kaatuileva kone on aika ikävä kaveri eikä emon puutteita tai vikoja yleensä saa korjattua jälkikäteen. RGB-ohjainta sillä ei myöskään ole, mutta kotelossa kai riittää? Muistikampojen vaihdossa yleensä häviää hieman rahaa verrattuna toisen kampaparin lisäämiseen, mutta eiköhän tuo 16 gigaa aika pitkälle riitä ja tosiaan hätätilassa tai hintojen romahtaessa tuohonkin sen 2x 16 GB saa.