Olimme serkun kanssa ostoksilla keskisellä hakemassa minulle kaksi kappaletta kotelon tuulettimia ja ihmettelimme millä kiinnikkeillä ne ottaa virtaa. Paketissa ei lukenut mitään joten serkku vähän kurkkasi muutaman paketin sisälle, mutta sulki ne jälkeen päin sitten. Meni vartti kunnes olin valinnut kaksi kappaletta tuuletinta ja lähimme menemään kassoille päin... Ostomme jälkeen vartijat tulee pysäyttämään meidät ja kyselee "Olitteko te hetki sitten katsomassa tuulettimia ATK puolella" me sitten myönnettiin, että joo ostimme pari tuuletinta... Tämän jälkeen he alkoivat valittamaan, että olimme avanneet muutaman paketin. Tässä kohtaa minulta jo meni hermot ja manasin tyyliin: Mitä vittua! Kurkattiin vaa parin paketin sisälle millä liittimillä ne on! Kinastelua jatkui hetken aikaan ja toinen vartijoista sanoi, että "joo olikohan tämä nyt sitten tässä", mutta toinen "virkaintoinen" vartija kuiskasi toiselle jotai ja he pyysivät meitä tulemaan vartiointi koppiin ja taas manasin ihan olan takaa tyyliin: Voi haistakaa nyt vittu jonka jälkeen lähdimme kävelemään ja toinen vartijoista sanoi hetken päästä ei sinun tarvitse tulla. No... Minä menin sitten autolle ja odotin kymmenisen minuuttia kunnes serkkuni tulee KAKSI PAKETTIA KÄDESSÄÄN! Hän sanoi, että sen piti ostaa ne kaksi pakettia tai he kutsuvat poliisit paikalle josta olisi tullut 60€ kutsumisesta ja lisää sakoista ja sitten ne paketit vielä! (Tuulettimen "Ledi kehikko" 12,95€ ja UVSininenTuuletin 15,95€) Manasimme kyllä loppuillan Keskisen ja niiden "Vartijat" alimpaan helvettiin!(Vartijat jotka ovat ottaneet salakuvia asiakkaista ja työntekijöistä lehden mukaan muutama kuukausi sitten) Ja nyt sitten mielipiteitä tästä asiasta! Aika reilua touhua täällä keskipohjanmaalla...
Luulisin, että poliisin kutsuminen ei maksa mitään. Eikä ne varmaankaan olis sakkojakaan kirjottanu, kun ette tehny mitään rikosta. Ainut lohtu on, että on nyt vaihto-osia, kun ootte niitä pakko-ostaneet. Täällä meilläpäin (kaukana pohjanmaalta) kauppias otti poikani kiinni ja tutki hänet kassalla. No, mitään varastettua ei löytynyt. Poika tuli itku kurkussa kotiin ja sitten lähdettiin takas kauppaan. Ja sieltä poliisilaitokselle. Poliisi oli sitä mieltä, että voisin tehdä ilmoituksen, mutta ei ollu kovinkaan innostunu, joten se jäi tekemättä. Sen jälkeen en ole asioinut ko. kaupassa.
eikun vaan toinen tuuletin myyntiin. sillähän siitäki pääsee. ON kyllä kieltämttä aika naurettavaa että ei oo vaikka jotain näytekappaleita tm. jos kerran ei oo paketissa mitään mainintaa liitännöistä jne. Luulis että sillon sais vähän kurkata pakettiin jos ei sitä liiemmin vahingoita. Tai vois kai siinä pyytää myös henkilökuntaa auttamaan, vaikka sen saaminen saattaa varsinkii isommissa kaupoissa olla joskus vähän hankalaa.
Vartijahan ei voi vaatia tuotetta ostettavaksi vaikka paketti olisi revitty p***un päreiksi. Se on kauppiaan päätettävissä. Jos vartijat ovat vaatineet tuotteet ostettavaksi, niin ei muuta kuin valitusta menemään ja tuotteet takaisin.
juu minäkii vähän ihmettelin tuota että onko vartijoilla oikeuksia ns. "pakkomyydä" tuotteita... Mutta eipä näköjään.
Periaatteessa tuo pakettien aukominen ei ole oiken korektia, mielummin yhteyttä henkilökuntaan. Jos ei myyjiä löydy kasalle vaan kyselemään mites, mitä. Tuo poliisi homma olisi kannatanut katsoa loppuun asti, epäilen että vartijan viimeinen työpäivä olisi lähestynyt "oisko koppalakit edes tuleet paikalle". Edit: niin kuin pkaksp@ sanoo, vartija ei myy mitään.
Siinähän se on... Henkilökuntaa ATK puolella on arkipäivinä yksi tai hyvinä päivinä jopa kaksi! VKL varmaa jopa kolme, mutta asiakkaita on suurinpiirtein 8 kerralla jonottamassa ja JOKA kerta kun olen siellä ollut jonottamassa on myyjä "hypännyt" toiselle kassalle jossa on ollut vanhempi asiakas... Pahimpina kertoina olen jonottanut jopa puolitoista tuntia
Laitoin palautetta keskiselle vaikka asia ei varsinaisesti minulle kuulu. http://www.tuuri.fi/palaute.php
en tiedä onko laillista mutta keskisellä on muistaakseni melkein jokahyllyssä maininta että: paketin avaaminen merkitsee ostopäätöstä! sikäli outoa että ei täällä meilläpäin osteta sikaa säkissä vaikka olisikin hiljainen sellainen...
on totta että monesti paketin avaaminen tarkoittaa ostopäätöstä, tietysti on eriasia jos repii mahd. pakkausmuovit jne. kun että huomaamatta katsoo mitä on sisällä vahingoittamatta mitään.. itse olisin kutsunut ne poliisit paikalle jos niin halutaan, ja sitten keskustellut henkilökunnan kanssa (poliiseiden tulo ei maksa mitään ja tosta mitää sakkoja saa, ennemmin vartijoille jotka uhkailee asiakkaita..), EN minkään vartijoiden...
Johan on touhua. Kyllä minäkin availen paketteja varovasti jos ei ole selvää selostetta kyljessä, eikä myyjät ole tullut ikinä mitään sanomaan vaikka ovat nähneetkin ja semmoiset paketit missä ei ole sinettiä avaan lähes aina siltä varalta jos joku muu on sen avannut ja ei ole kaikkea laittanut sisälle. Pitääpä ihan vittuillessaan räplätä joku loota auki kun keskisellä käyn
no jos kaupassa selkeesti kyltein tai muin keinoin ilmotetaan että pakkausken avaaminen meinaa ostopäätöstä, nii sitten ei missään nimessä kannata avata, sillä kaupppiaan kanta asiaan on niin selkeä. Sitten ei auta kun mennä ottamaan myyjää hihasta ja kysymään asiasta, vaikka sitä ei heti saatavilla oiskaa. Tuo pakkauksenavaamispolitiikka nyt on ihan liikekohtasta ja varmasti moni kauppia hyväksyy sen ihan 100% varsinkii jos asiakkaalla on hyvä syy tutkia pakkauksen sisältö. jotkut liikeet - kuten keskinen - taas ei moista salli.
Serkku teki vittumaiset ja pyysi isosiskoansa palauttamaan tuulettimia, kun Keskisen työntekijät on heikkoina naisiin ja sai kun saikin selittelemällä ummet ja lammet palautettua tuotteet joiden paketit oli melkee revitty säpäleiksi! Eli no harm done paitsi Keskisen maine lukee kyllä vähä nolla lukemia tämän jälkee, kun vähä pistellyt asiaa eteenpäin...
Hei! Kiitos tiedosta. Olen välittänyt sen eteenpäin! Ystävällisin terveisin; Seija Haka Veljekset Keskinen Oy
@NUIJJA Mitä sä tarkalleen ottaen laitoit siihen palautteeseen? Minäkin olen laittanut palautetta, mutta en ole saanut vastausta
Tuli poistettua viesti "roska@hotmaili". Jotain tällaista, olisko asiaa kouluttaa vartijoita ja parit valitut palat tästä ketjusta.
Siellä ne vartijat joutu rosikseen. http://mikropc.net/uutiset/index.jsp?categoryId=atk&day=20060412#w200604120914339222
Tuolla vartiointi liikkeellä muutakin "rötöstelyä", kuin "pimujen kuvailu". -henkilörekisteririkos -ampuma-aserikoksia -vartioimisliikerikkomuksia -vaarallisia esineitä koskevien säännösten rikkominen Tuolla juttua.... http://www.iltalehti.fi/2006/04/10/200604104375471_uu.shtml