Paljonkohan moinen maksaisi tuossa ilmestymisensä aikoihin, ja miten se eroaa XP:stä. Itse olen ajatellut hankkimista melkein heti julkaisun aikoihin tai kk sen jälkeen. Mutta kuinka moni meinaa hankkia kyseisen käyttiksen ennen kun on aivan pakko?
Hinta riippuu ihan siitä minkä niistä 7:stä versiosta haluat ostaa. http://www.theinquirer.net/?article=26096 [EDIT] Alkuperäinen juttu: http://arstechnica.com/news.ars/post/20050910-5298.html Vistasta tulee siis: Starter Edition Home Basic Edition Home Premium Edition Professional Edition Small Business Edition Enterprise Edition Ultimate Edition Rahastusta(ko)?!?
Home Premium Edition kuulostaa suhteellisen käytännölliseltä meikäläisen käyttöön(kuten vissiin monen muunkin mitä olen kuullut). Mutta mistään tuskin saa vielä mitään hinta arviota?
Ilmestyminen siirtyy luultavasti vuoteen 2007, ja jos muistelee mikkisoftan edellisiä julkaisuja bugisena ja raskaana.
Jos tuon joskus haluaa, nii pakko se on ultimate edition ostaa. Kai noista kaikista tulee viel se eu:n mukainen versio ilman WMP:tä
Hankkimisen ajankohta riippuu varmaan pitkälti siitä, miltä Vista vuoden päästä vaikuttaa betojen ja artikkelien valossa. Kyllähän 64-bittisen prossun omistajan luultavasti kannattaa siihen melko äkkiä vaihtaa, ellei sitten käytä pääasiallisesti Linuxia.
Sanoisin näistä lite-versioden liteversiosta että hallelujaa. Ultimate on se jota testaan, jos testaan, koska tuskin siitä käytettävää tulee. Tämäkin ajaa ihmisiä linuxin pariin, onneksi. Hinta tuskin tippuu, vaan nousee, joka on sinänsä hullua koska ei uuden koneen hankkija halua maksaa viidennestä raudan hinnasta lisää käyttöjärjestelmästä.
jmpk muistan ajoilta jolloin xp teki tuloaan niin oli ihan samoja mielipiteitä sillon. Mutta toisaalta harva 64 prossun omistaja tulee vaihtamaan linuksiin ainakaan Microsoftin hintojen takia. Mutta on hyvinkin todennäköistä että kopiot ohjelmasta levittyy hiukan nykyistä enemmän. Itse aattelin hankkia vista juuri sen takia että tuli hommattua 64:nen prossu ja xp:n 64 versioo en halua koska jos semmosen joutuu ostamaan niin onhan siinä jotain uutta olla.
Juuh, ota nyt noista selvää. Pitääkö sitä nyt noin monta versiota olla? Eihän tuosta normaali pissis tiedä mitä käyttää. Nojuu, kaippa se on tuo home basic tai premium edition mikä on tarkoitettu eniten kotikäyttöön. Muistiko oikein, että visvasyylä vaatii gigan rammia? E: Tuohon linuxiin, ainakin melko iso osa tietyistä käyttäjistä on siirtynyt linuxin puolelle, mitä olen nuita foorumeita selaillut. Esim. suomipelit.comissa on lähes kokojan linuxista juttua, samoin sain aiheen aikaan (ja huomiotaherättävän) peliplaneettaan..