Microsoft lähettää outoja sähköposteja

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi djjari 25.09.2024.

  1. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,124
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    olen saanut tänään microsoftilta kaksi peräkkäin sähköpostiviestiä jossa lukee

    Microsoft-tili
    Turvakoodi
    Käytä seuraavaa suojakoodia Microsoft-tilille el**r@narrowmails.com
    Suojakoodi:
    Jos et tunnista Microsoft-tiliä el**r@narrowmails.com , voit napsauttaa tätä poistaaksesi sähköpostiosoitteesi kyseisestä tilistä.
    Kiitos,
    Microsoft-tilitiimi

    onko joku yrittänyt päästä hakkeroituun microsoft tililleni?

    kohdassa näytä kirjautumistoiminto niin sielä on ihan outoja kirjautumisia,joita minä en ainakaan ole tehnyt

    Istunnon tyyppi
    Summittainen sijainti

    Laite/ympäristö
    iOS
    Selain/sovellus
    Safari
    IP-osoite
    201.251.98.228
    Tilin alias--
    Istunnon toiminta
    Annettu virheellinen salasana
    Kartta ei ole käytettävissä toiminnalle mobiililaitteissa
    Eikö tämä näytä tutulta?
    Suojaa tilisi

    toi kohta tilin alias niin siinä oli siis minun sähköpostiosoitteeni,mutta pyyhin sen nyt siitä pois
     
    Viimeksi muokattu: 08.10.2024
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,886
    Kiitokset:
    1,252
    Pisteet:
    223
    Onko toi el**r @narrowmails.com sun entinen osoite? Poista muuten linkkaus kohdasta "napsauttaa tätä" Siellä näkyy 2 osoitetta. Toinen näkyy kokonaan. Se linkki vaikuttaisi olevan ihan Microsoftin. Linkitystä kahden tili välillä siellä ollaan poistamassa, mutta ne osoitteet on hämmentävän samankaltaiset, niin sanoakseni.
     
  4. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,124
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    ei ole mulla tälläasta sähköpostia el**r@narrowmails.com
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,163
    Kiitokset:
    1,222
    Pisteet:
    243
    Olen suunnilleen yhtä tietämätön kuin sinäkin tässä asiassa, mutta tältä tuo minusta näyttää:

    Joku on yrittänyt kirjautua tuolle sinun alias-tilillesi tuosta argentiinalaisesta IP-osoitteesta iPhone-puhelimen Safari-selaimella, mutta antanut väärän salasanan.
    Onko siellä myös onnistuneita kirjautumisia? Se tuntuisi huolestuttavalta ja vaatisi salasanan vaihtamista. Muuten riittää kaiketi tuo Trinityn neuvo poistaa oman sähköpostiosoitteesi linkitys tuntemattomasta tilistä.

    P.S. Jos osoitteet ovat hyvin samankaltaiset, on kyseessä alun perin ilmeisesti näppäilyvirhe eikä mikään hakkerointiyritys.
     
    Viimeksi muokattu: 26.09.2024
  6. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,886
    Kiitokset:
    1,252
    Pisteet:
    223
    @djjari Vaikka kumpikaan osoite ei olisi sinun. Poista ensimmäisessä viestissäsi näkyvä linkki kohdasta: "napsauttaa tätä". Tällä hetkellä sen linkin kautta näkyy kaksi sähköpostiositetta ja toinen niistä on kokonaisena.
     
  7. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,573
    Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
    Asiaan, sähköpostiosoitteetkin on rajallinen luonnonvara, niitäkin on rajallinen määrä, itselle kävi vähän vastaavasti tässä taannoin kun Google lähestyi minua vähän vastaavalla tavalla että intialainen kaveri oli liittämässä minun osoitettani varmistussähköpostikseen.
    Jos osoite on muotoa xxxxxx@gmail.com, niin kuinka monta osoitetta voi luoda vaihtamalla x:n paikalle jokin toinen merkki?
    Yllättävän vähän.

    T: Vesku

    T: Vesku
     
  8. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,124
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    en omista eli poistanko siis ton? en ymmärrä kyllä miten sen on joku voinut tonne päästä lisäämään

    upload_2024-10-7_21-57-25.
     
  9. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,886
    Kiitokset:
    1,252
    Pisteet:
    223
    Poista se linkki siitä ekasta viestistä. Maalaat hiirellä kohdan "napsauttaa tätä" ja klikkaat tuota kuvaketta jossa lukee poista linkki.
    Näyttökuva 2024-10-08 020613.

    Yleensä kun tapana on, että sähköpostiosoitteita ei laiteta näkyville. Nyt kaikilla oli/on myös mahdollisuus käydä ton linkin kautta klikkaamassa sitä seuraava painiketta.

    Vaikka tuskinpa sillä enää on mitään merkitystä, kun sen linkki on ollut klikattavissa jo yli viikon. Kuinkahan monta kertaa tuolta on käyty huvin vuoksi klikkailemassa noita eri vaihtoehtoja.
     
  10. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,124
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    onkohan se nyt pois sieltä
     

Jaa tämä sivu