Hieman ehkä ihmeellinen tai huvittava ongelma. Mulla on ostettu ohjelma Microsoft 365 Basic. Sitä ennen samalla koneella oli Office Home & Student 2016. Lähdin poistamaan tuota jälkimmäistä koneeltani. Se poistatti samassa rytäkässä tuon 365 Basicin..En löydä latauskohtaa, millä saan tuon Basicin takaisin koneelleni. Mistä sen löytää? Luulisi olevan Microsoft tilillä. Tuon office Homen latauskohdan kyllä nään. Vielä. Löysin luultavasti kohdan, mutta se kysyy tuotetunnusta. Löysin ainoastaan tilausnumeron sähköpostista. Kyse on siis tuosta Microsoft 365 Basic. Office Home & Student 2016 on kyllä se tuotetunnus. Hieman apuja pyytäisin..
Luulisi, että avain olisi tallessa Microsoft-tilillä, joka on liitetty aiemmin koneella olleeseen Microsoft 365 -versioosi. Koita asentaa Ms 365 Basic uudelleen tuon ohjeen mukaan. Sieltä löytyy latauslinkki: Microsoft 365:n tai Office 2024:n lataaminen, asentaminen tai asentaminen uudelleen PC- tai Mac-tietokoneeseen - Microsoft-tuki Tuolla on lisää ohjeita, jos ohjelma ei automaattisesti aktivoidu uudelleen: Microsoft 365:n tai Officen uudelleenaktivointi - Microsoft-tuki
Hiukkasen hämillään. Lähetin viestiä tuohon sähköpostiin jossa oli tuo minun ostettu ohjelma. Microsoft 365 Basic. En vielä löytänyt tuota kohtaa jossa voin tuon ladata. Niinpä juuri parhaillaan latautuu tuo Office Home & Student 2016. Olen ostanut tuon Office Home & Student 2016, vuonna 2017. Microsoft 365 Basic jokusen vuosi sitten. Aivan kun tuossa Office Home & Student 2016 latautuu samalla tuo 365. Niin nyt hoksasin. Jossa valitaan versio, saattaa löytyä se 365. En katsonut sitä tarkemmin..
Menin tuosta ohjaamastasi linkistä. Siis ylimmäinen. Tuossa oikealla ylhäällä, sinisellä oli sovellutuksia. Sieltä löysin 365. Alakuva johon tulin l. minun tietojani. Kysyin ja sain vastauksen microsoftilta. Niinkuin vähän epäilinkin, tuota ei saa ladattua koneelle. Vastaus: Microsoft 365 Basic -tilaus sisältää vain 100 Gt OneDrive-tallennustilaa ja pääsyn ilmaisiin Office-sovelluksiin verkkoselaimessa. Se ei sisällä Office-sovellusten paikallisesti asennettua versiota. Vain Microsoft 365 Personal- tai Family -tilaukset sisältävät Office-sovellusten paikallisesti asennetun version.