microfooni ongelma???

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi jeppe299 08.01.2003.

1. jeppe299

jeppe299 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo elikkä mulla on asuksen a7s333 emolevy ja siinä on integroitu äänikortti...
    mulla on käyttiksenä xp mutta en saa mikkiä toimimaan ..???
    äänikortti on joku c-media...??
    kiitos..

2.  
  3. snapsix

snapsix Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarkista että mikrofoni on valittuna ja ettei sitä ole mykistetty. Ohjauspaneeli->Äänet->Äänet ja äänilaitteet->Olekset (välilehti).
    Klikkaa äänen toiston kohdalla äänenvoimakkuus-nappia, ja tarkista ettei mikrofonia ole vaimennettu, säädä äänen taso sopivaksi. Klikkaa myös äänen nauhoituksen kohdalla äänenvoimakkuus -nappia, ja tarkista, että mikrofoni on valittu nauhoittavaksi laitteeksi (ruksaa jos ei ole). Tarkista myös, että käyttämäsi äänikortti on kummassakin kohdassa oletuslaitteena.

4. lateh81

lateh81 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    olethan asentanut emon mukana tulevat ajurit? sitten klikkaat oikeassa alakulmassa olevaa c-media mixer kuvaketta josta aktivoit mikrofoni tulon aktiiviseksi. jos kuuluu liian hiljaa voit myös aktivoida microphone boosterin samasta paikasta --> advanced --> options --> enable microphone booster

5. pekkanet

pekkanet Guest

6. snapsix

snapsix Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nauhoituksen kannalta tärkeää on että äänen ominaisuuksissa mikrofoni on valittuna nauhoittavaksi laitteeksi. Se että onko mikrofoni mykistettynä vai ei, ei vaikuta mikrofonin toimintaan, et vain itse kuule omaa ääntäsi kaiuttimista/kuulokkeista. Tietysti, jos mikrofoni kytketään line-in liitäntään mic-in liitännän sijasta, nauhoittavaksi laitteeksi pitää valita line-in (linjatulo).

Mikrofonin mykistämisellä/mykistämättä jättämisellä ei siis ole vaikutusta ongelmaan nauhoituksessa.

7. jusux

jusux Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ostin myös kuulokkeet ja mikin tänään, pelikäyttöön ja ääni on jotenkin puuroista! käyttis xp ja kaikki ajurit laitoin uusiksi yms... integroitu äänikortti jne..
    Vinkkejä?

8. snapsix

snapsix Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarkista ettei nauhoittava äänenvoimakkuus ole liian kovallaan/hiljaisellaan. Jos joudut säätämään kaiuttimien äänenvoimakkuutta joka kerta kun käytät mikrofonia, nauhoituksen äänenvoimakkus on liian isollaan/hiljaisellaan.

Integroiduissa äänikorteissa ei monesti ole erillistä mic-in -liitäntää vaan mikrofoni pitää kytkeä line-in -liitäntään. Äänen puuroutuminen voi johtua tällöin myös siitä, että mikrofonin signaali on liian heikko line-in -liitännälle. Tälle ei voi tehdä ohjelmallisesti oikein mitään.

9. jusux

jusux Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    yritin säätää ja katsoin et muutenkin kaikki ok. ääni silti puuroutuu... Pitäiskös ostaa toiset paremmat.

10. jusux

jusux Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei.. ostin nyt vielä uudet mikin ja mikrofonin! Silti sama ongelma! Mikä voi olla vikana kun ääni kuuluu huonosti kuulokkeilla?
    Mutta stereoiden kautta hyvin?

11. snapsix

snapsix Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikös mikki ja mikrofoni ole sama asia? ;)

Olet siis kytkenyt stereot siihen samaan liitäntään missä kuulokkeet eivät toimi kunnolla? Stereot kuitenkin pelaavat? Onko pelkästään mikrofoniääni puuroinen vai kaikki äänet?

Mitä liitäntää käytät ulostuloon? Line-out vai speakers? Jos line-out, käytä speakersia.

Entä sisääntuloon? Line-in vai mic? Jos line-in, käytä miciä.

Kuinka voimakkaalla toiston äänenvoimakkuudet ovat äänten ominaisuuksissa? Entä nauhoituksen äänenvoimakkuudet? Säädä kummastakin kaikki säätimet puoleenväliin.

12. disclaime

disclaime Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no perskuta. Mulla on kans vähän onkelmaa mikin kans, ostin headsetin ja kun yritän käyttää esim NetMeetingiä tai Icq phenea niin muut kuulee mun äänen mutta minä en kuule muitten ääntä, ääni kyllä tulee perille, sillä NetMeetingin volumebar liikkuu. kuulokkeissa ei ole vikaa esim musiikkia kuunnellessa toimii.

13. pekkanet

pekkanet Guest

Koettakaapas minun 'voice chat huonettani', niin katsotaan yhdessa miten ongelmat saadaan ratkaistua. Klikkaamalla 'pomppivaa palloa' websivullani - http://wgi.pekkanet.insider.com - paaset sisalle. Sinua tullaan pyytamaan ensimmaisella kerralla hyvaksymaan pienen komponentin lataaminen, jotta 'applet' voisi nakya ja toimia. Voit sen tehda huoletta ja tarvittaessa poistaa hyvin helposti.

Pekka Heikkinen

Jaa tämä sivu