Elikkä minulla ei toimi messengerissä tiedodostonsiirrot. Jos koetan lähettää tai vastaanottaa jotakin tiedostoa, vihreä palkki saattaa liikahtaa hiukan, mutta pysähtyy sitten ja kohta tulee sanoma: "Tiedoston vastaanottaminen epäonnistui. Siirtovirhe." Joskus olen saanut jotain pikkutiedostoja siirrettyä. Minulla oli Windows live messenger, mutta vaihdoin sen messenger 7.5:een, mutta eipä toiminut vieläkään. Ongelma ilmaantui jonkin aikaa sen jälkeen, kun ostin uuden virusturvan, F-secure 2007:n. Voisiko ongelman syy olla tuossa virusturvassa, että se olisi liian tiukka tai jotain. Itse en löydä siitä ainakaan mitään messengeriin viittaavia asetuksia. Osaisiko joku auttaa?
Suosittelen koittamaan tätä tapaa: Tiedostojen jakaminen Firefoxilla (AllPeers) Itselläni ainakin osoittautunut nopeammaksi ja huomattavasti luotettavammaksi kuin mesellä lähettely. Todella helppokäyttöinenkin on. Syy ongelmiin on todellakin melko suurella todennäköiyydellä tuossa F-Securessa ja sen turhan tiukoissa säädöissä...et ole ainut joka sen kanssa on saanut nettiliikenteensä solmuun. Aukomiseen kyllä löytyy ohjeita täältä ad:sta, mutta eipä se helppoa kyllä ole ellei ole jonkin verran kokemusta palomuureita.
Joo, sain sen tiedostojen lähettämisen toimimaan sillä tavalla, että otin koko F-securen palomuurin pois päältä. Sitä ei kuitenkaan viitsi ottaa pois aina vähäksi aikaa, koska se ei vissiinkään ole kovin turvallista. Pystyyko laittamaan jonkin muun ohjelman palomuurin, vaikka muuten käyttäisin sitä F-securea? Voisiko vaikka Windowsin palomuurin? Vaikka sitä en kyllä laita, koska sehän vissiin ei ole oikein turvallinen. Tai voiko F-securen palomuurin asetuksia muuttaa siten, että se sallii tuon messengerin tiedostonsiirron? Jos, niin miten?