Messengerin tiedostonsiirto

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Ipekki 24.03.2007.

1. Ipekki

Ipekki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä minulla ei toimi messengerissä tiedodostonsiirrot. Jos koetan lähettää tai vastaanottaa jotakin tiedostoa, vihreä palkki saattaa liikahtaa hiukan, mutta pysähtyy sitten ja kohta tulee sanoma: "Tiedoston vastaanottaminen epäonnistui. Siirtovirhe." Joskus olen saanut jotain pikkutiedostoja siirrettyä.

Minulla oli Windows live messenger, mutta vaihdoin sen messenger 7.5:een, mutta eipä toiminut vieläkään.

Ongelma ilmaantui jonkin aikaa sen jälkeen, kun ostin uuden virusturvan, F-secure 2007:n. Voisiko ongelman syy olla tuossa virusturvassa, että se olisi liian tiukka tai jotain. Itse en löydä siitä ainakaan mitään messengeriin viittaavia asetuksia.

Osaisiko joku auttaa?

2.  
  3. bscd

bscd Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Suosittelen koittamaan tätä tapaa: Tiedostojen jakaminen Firefoxilla (AllPeers)

Itselläni ainakin osoittautunut nopeammaksi ja huomattavasti luotettavammaksi kuin mesellä lähettely. Todella helppokäyttöinenkin on.

Syy ongelmiin on todellakin melko suurella todennäköiyydellä tuossa F-Securessa ja sen turhan tiukoissa säädöissä...et ole ainut joka sen kanssa on saanut nettiliikenteensä solmuun. Aukomiseen kyllä löytyy ohjeita täältä ad:sta, mutta eipä se helppoa kyllä ole ellei ole jonkin verran kokemusta palomuureita.

Viimeksi muokattu: 24.03.2007
  4. Ipekki

Ipekki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, sain sen tiedostojen lähettämisen toimimaan sillä tavalla, että otin koko F-securen palomuurin pois päältä. Sitä ei kuitenkaan viitsi ottaa pois aina vähäksi aikaa, koska se ei vissiinkään ole kovin turvallista.

Pystyyko laittamaan jonkin muun ohjelman palomuurin, vaikka muuten käyttäisin sitä F-securea? Voisiko vaikka Windowsin palomuurin? Vaikka sitä en kyllä laita, koska sehän vissiin ei ole oikein turvallinen.

Tai voiko F-securen palomuurin asetuksia muuttaa siten, että se sallii tuon messengerin tiedostonsiirron? Jos, niin miten?

Jaa tämä sivu