Messenger ja tietoturva

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi kingtoni 17.10.2004.

1. kingtoni

kingtoni Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tuli tuossa puheeksi, että miksi koneella ei kannata pitää esim. Messengeriä. Mun töissä atk-pojat alko räyhää, että siihen liittyy kaikkia kauheita riskejä. En ole koskaan kyseistä ohjelmaa käyttänyt, joten itse en osaa sanoa asiaan yhtään mitään. Kertokaas nyt viisaammat kaapaako joku mun koneen jos käytän sitä ja mitä riskejä siihen oikeasti liittyy.

Siis normaalista poikkeavia riskejä.

Mulla on palomuuri, virustutka, spybot ja ad-aware.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Teoriassa siinä voisi olla tietenkin joku turva-aukko, ennemmin ongelmia tulee siitä kun luottaa satunnaisiin ihmisiin netissä ja toimii heidän ohjeidensa mukaan ;)

4. kingtoni

kingtoni Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Eihän nämä ohjeita ole, vaan neuvoja!

Olis vaan kiva saada jotain "faktaa" vastaväittelyä varten.

5. Zer087

Zer087 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kylhän messengerissä aukkoja löytyy niinkun koko microsoftin windowsista.. kuhan pitää päivitykset ja palomuurit ajan tasalla ni ei kyl pitäs olla mitään hätää.. ei siis mitään normaalista poikkeavaa riskiä. Kryptaa vaikka tiedostos jos pelkäät et joku urkkii konettas tai vastaavaa

6. .W.

.W. Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taitaa olla toi messengerin vaarallisuus samassa sarjassa kuin muukin M$-softaan liittyvä. Mitä vähemmän koneessa on M$ softaa, sitä tietoturvallisempi se on. Ottaen huomioon Käyttöjärjestelmän aukot, IE:n aukot, MediaPlayerin auko Office ohjelmien aukot, ym M$ aukot niin kait se Messenger jatkaa hyvin samaa sarjaa.. Windowsin kanssa vaan joutuu harmi vaan monessa paikassa olemaan, mutta noi muut sentään voi välttää, ja käyttää vaihtoehtoisia ohjelmia.. :)

ps. eikä ne monta kuukautta myöhässä olevat tietoturvapäivitykset tee ketään kovin auvoiseksi. Palomuuri sen sijaan on syytä olla kunnossa!

edit:ps2. Nojoo, ihan turha postaus tämä taas oli..
    _X_X_X_X_X_[small]o==[]:::::::::> LINUX <:::::::::[]==o
    o==[]:::::::::> LFS <:::::::::[]==o[/small]

Viimeksi muokattu: 20.10.2004
  7. piiska

piiska Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Messengerissäkin liikkuu viruksia, jos siis hyväksyy sellasen viruksen kaverilistalleen. Ei kannata kaikkia hyväksyä, vaan sellaset jotka itse tiedät/tunnet.

Jaa tämä sivu