medion mdt 4200 pvr

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi ocu 08.01.2006.

  1. ocu

    ocu Member

    Liittynyt:
    22.05.2005
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ostin kyseisen digiboxin. Ongelmia tuntuu olevan: tekstityksen ajoitus YLEn kanavilla, teksti-TV heikko (toimii hitaasti ja sivunumerot hyppelehtivät ihmeellisesti sivuja haettaessa), ajastetut tallennukset ei aina tallennu, kello hyppii teksti-tv:llä ihmeellisesti, kuva välkkyy joskus ja kiintolevykin on välillä varsin äänekäs!!! Onko muilla samoja ongelmia?

    Hinta oli 379€ eli aikalailla kohillaan kun on kaksi viritintä ja 120 GB kovalevy mutta jos ei toimi niin ei toimi. Taidan viedä takaisin Giganttiin, kun vielä voi. Onko kellään kokemusta Giganttiin palauttamisesta toimiiko vaivattomasti?

    Niin ja ohjelmaversio oli joku piste14 muistaakseni, voin vielä varmistaa jos joku haluaa kommentoida sitä, uusi kuitenkin.
     
  2.  
  3. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Minä allekirjoitan tuon Ylen tekstityksen ajoitusongelman ja huonon teksti tv:n, mutta tallennukset on aina tallentuneet silloin kun pitääkin (1,5 vuotta), eikä tuosta tallennusten epäonnistumisista muutenkaan ole paljon valiteltu.
    Kovalevyn äänekkyys hmmm. on se äänekäs ainakin käynnistyessään ja pitää välillä pientä rapinaa jos tallentaa ja katsoo samaan aikaan jotain vanhempaa tallennetta, mutta muuten on aika hiljainen.
    Käytän telkkarin omaa tekstitv:tä, niin ei paljon haittaa nuo Medionin kellon vilkkumiset ym. tekstitv:llä.
    Niin ja kuva ei mulla ainakaan välky.
     
  4. ocu

    ocu Member

    Liittynyt:
    22.05.2005
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Lueskelin netistä muistakin lähteistä: tekstityksen ajoitusongelma on vissiin yleinen, kuten arskaxx mainitsi myös ja teksti-tv:tä tosiaan voi käyttää telkkarin omaa (vaikkakin mieluummin käyttäisin mahdollisimman paljon yhtä kapulaa).

    Onko seuraavista ongelmista muilla havaintoa:
    1. Kuva "välkkyy" ainakin silloin tällöin kun näytössä on laaja yhtenäinen alue yhtä väriä (esim. sinistä).
    2. Ajastetut tallennukset jää toteutumatta.
    3. Kiintolevy on äänekäs luokkaa 10 min kun se käynnistetään (120 GB kovalevy on tässä minun versiossa, vähän vanhemmissa 80 GB)
    4. Siirtyykö teillä tekstityksen ajoitus YLEn kanavilla jossain vaiheessa oikeaan kohtaan. Jossain keskustelussa joku tyyppi mainitsi, että alussa tekstit edellä ja pikkuhiljaa siirtyy kohilleen. Minulla tuntuu, että välillä YLEn tekstitkin kohtuullisesti kohillaan ja välillä sitten reilusti edellä.

    Ohjelmaversio on 2.14.

    Onko muidenkin merkkien kanssa tällaista? Kyllä on hienoa siirtyä digiaikaan, homma pelittää:)
     
  5. ocu

    ocu Member

    Liittynyt:
    22.05.2005
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Unohdin laittaa. Ei tarvitse olla omakohtaisia kokemuksia vaan kiinnostaa myös jos tiedätte toisten kokemuksia tai linkit aihette käsitteleviin keskusteluihin yms.

    En ole löytänyt vielä tietoa tallennusongelmasta, joka on mielestäni kaikista pahin näistä.
     
  6. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuosta tallennusongelmasta ei taida tietoa löytyäkään, kun sellaisesta ei pahemmin ole raportoitu. Saattaa olla, että sinun laitteessasi on tosiaan jotain vikaa.
    Oletko lueskellut dvdplazalta http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=102
    hakusanaksi 4200 tai 620 (salora/finlux)

    Se mitä olen juttuja boxeista seurannut, niin kaikissa merkeissä tuntuu olevan jotain ongelmia, mutta ei kuitenkaan kaikissa saman merkin laitteissa eli jotain outoa näissä vehkeissä on kun toisilla toimii toisilla ei onko sitten laitteissa jotain eroja tai signaalin voimakkuus vaikuttaa jotenkin???
     
  7. ocu

    ocu Member

    Liittynyt:
    22.05.2005
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitoksia näistä kommenteista. Pitää vielä testailla ja seurata miten käyttäytyy. Jos siinä on jokin oikea vika (ei ominaisuus) ja sen saisi korjattua. Tai sitten on vika käyttäjässä:( Mutta systeemi on kyllä aika idioottivarma.

    Olen lueskellut tuota dvdplaza-palstaa. Tahtoo olla vain niin pirusti asiaa ettei jaksa läpi kahlata:) Pitäisi pikkuhiljaa seurailla. Mutta hyvä jos tallennusongelmasta ei ole kuulunut.

    Se vähä mitä itsekin olen seuraillut noita palstoja, niin ihmetyttää tosiaan että vähän joka merkissä on jotain ongelmaa. Ja ei auta päivityksetkään. Esim. tämä tekstitys on kiusallinen ja ihmeellinen juttu. Onkohan merkkejä joilla tekstitys ei tuota ongelmia? Mietin vain että miten suuri syntipukki majailee lähetyspäässä?

    Joillakin laitteilla ei ole sitten ääni ja kuva sykronissa. Voi halavatun digi.
     
  8. ocu

    ocu Member

    Liittynyt:
    22.05.2005
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kun mainitsin boxin äänekkäästä kiintolevystä, niin ääni johtuu resonanssista. Kuoret alkavat resonoimaan kiintolevyn pyöriessä ja syntyy sellainen ääni niin kuin joku ajaisi partaa kohtuullisen hiljaisella koneella:) Ääni on sen verran voimakas, että kuuntelen jopa joitain ohjelmia kovemmalla kuin muuten kuuntelisin, koska "pärinä" kuuluu läpi. Tätä saavat ainakin katsoa huollossa. Onko muilla ollut samaa ongelmaa (120 GB kovo)?

    Mystiset on nuo kaksi epäonnistunutta tallennusta. Ensimmäinen oli ensimmäinen koetallennus ajastimella ja ajattelin alunperin, että kämmäsin jotakin. Toinen oli ohjelmaoppaasta tallennus, joka jäi tallentumatta. Nyt olen testannut kymmenen tallennusta ja aina on onnistunut - ei mitään ongelmia? Lieneekö selitys: ensimmäinen oli kämmi ja toisessa on signaalitaso ollut liian heikko tai jotain muuta boxin ulkopuolista?? Pitää vielä tutkia, onneksi ei muilla ainakaan tätä raportoituna => antaa uskoa boxiin.

    Jos boxissa ei tekstitys tule kuntoon YLEllä, niin voiko vaatia vielä korvausta takuuaikana? Ongelmahan on, että MTV3 ja muut siirtyvät myös samaan "tekstitysstandardiin" kuin YLE kunhan ongelmat on ratkaistu. Lieneekö niin standardi kun ei tunnu toimivan. Luulisi olevan boxin valmistajalla kohtuullisen yksinkertainen työ laittaa homma kuntoon jos standardi on yksiselitteinen ja kattava?
     
  9. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo tuo resonanssi unohtui. Itse olen laittanut vähän pehmikettä boxin tassujen alle, niin ei leviä ympäristöön tuo ääni.

    Itsellä on kaksi tallennusta epäonnistunut 1,5 vuoden aikana, toinen oli jostain syystä jäänyt 5 min. mittaiseksi ja toinen oli pelkkää mustaa ruutua. Ja ajastus ei ole pettänyt vielä kertaakaan. Eli taatusti tämä Medion on tuplaviritinboxeista kärjessä tallennusten onnistumisen suhteen (ainakin minulla) :)

    Tuo Ylen tekstityksen korjaus ei taida kuitenkaan olla ihan yksinkertaista, tähän boxiin on tullut n.15 päivitystä ja monessa noissa on sanottu tekstitysominaisuuksia korjatun, mutta eipä vaan ole vieläkään kunnossa.

     
  10. ocu

    ocu Member

    Liittynyt:
    22.05.2005
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin tuo on juuri noin, että tekstityksen korjaus ei tunnu olevan yksinkertaista mutta pitäisi olla jos standardi tapa lähettää tietoa. Muutenhan ei esimerkiksi netissä pitäisi kulkea tietoa ollenkaan. Toinen sanoo, että lähetän standardin mukaista kamaa ja toinen ei saa siltikään auki vaikka kuinka korjaa ohjelmiaan;)

    Se lähinnä kiinnostaa, että lieneekö vertailukohtia (boxeja), joissa on saatu tuo tekstitys ongelmien jälkeen kuntoon? Olisi mukava tietää saadaanko nämä boxit missä ongelma on jossain aikataulussa kuntoon vai pitäisikö olla jo nyt toimiva tekstitys, jos meinaa saada sen yleensäkään ikinä toimimaan?

    En ole vielä parissa viikossa tottunut tuohon aika suureenkin tekstityksen edistämiseen. Näyttelijät eivät tee elettäkään puhuakseen, kun tekstit jo menee. Kunnon sananvaihdossa saa arpoa kenenkähän tulevat vuorosanat on mitkin:)
     
  11. ocu

    ocu Member

    Liittynyt:
    22.05.2005
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ai niin. Olen laittanut jo huopatassut laitteen alle mutta sirisevä resonassiääni lähtee laitteesta itsestään. Täytyy painaa päältä, jos haluaa äänen pois. Ja nimenomaan painaa ei riitä, että koskettaa kevyesti sormella.
     
  12. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä muistaakseni jossain boxeissa tekstitys on kuntoon tullut, mutta en nyt muista merkkejä.

    Saa vaan nähdä kauanko tähän boxiin vielä satsataan noissa päivityksissä, onhan tämä sentään kohta 2 vuotta ollut markkinoilla. Uusia malleja tulee ja tarttis niidenkin bugit saaada korjattua.
     
  13. ocu

    ocu Member

    Liittynyt:
    22.05.2005
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu, sepä vasta onkin hauskaa kun päivitykset loppuu ja tosiaan loppuuhan ne varmaan ajastaan.

    Nyt selvisi sekin miksi tallennus joskus saattaa epäonnistua. Aamulla oli kaikki muut signaalit aina tilapäisesti hukassa paitsi ylen kanavilla. Kun vaihtoi esim. mtv3 niin alkoi hakamaan signaalia. Paluu ylelle ja takaisin mtv3 niin ok. Muilla kanavilla sama homma! ??
     
  14. MarttiP

    MarttiP Member

    Liittynyt:
    23.02.2004
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voisiko valmistaja käyttää (kokoon katsomatta) eri valmistajien kiintolevyjä tai vain eri malleja? En ihmettelisi. Toiset äänekkäämpiä kuin toiset...

    Minulla on ajastukset toimineet, YLE-tekstitys joskus temppuilee (ei minua niin häiritse ja aika hyvin toiminut uusimmalla softalla) mutta purkki edelleen välillä sekoaa (töpseli irti ja takaisin) ja erityisesti kuvan pysähtyminen tallennuksen toistossa joskus kiusaa (ääni kyllä etenee). Tuossa auttaa vain toiston keskeytys ja uudelleen aloitus.
     
  15. MarttiP

    MarttiP Member

    Liittynyt:
    23.02.2004
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin ja jatkuvaa painetta vaan maahantuojalle kaikista ongelmista ettei ne päivitykset lopu. Onhan näissä kai 2 v takuukin (ainakin minulla Gigantista ostettuna).
     
  16. ocu

    ocu Member

    Liittynyt:
    22.05.2005
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulle teki myös tuon tempun, että ääni etenee mutta kuva ei, kun pistin toistamaan:) Tekee tosiaan kaikki hyvät temput het kättelyssä.

    Niin, painetta pitää laittaa Schneiderille. Eiköhän se siitä pikkuhiljaa ala laittamaan painetta eteenpäin valmistajalle, että edes tekstitys saadaan kuntoon. Olen itse jo laittanut ja suosittelen muillekin. Osoitteesta http://www.schneider-fin.fi/www/ löytyy palaute paikka. Kaikki viat vaan sinne ja erityisesti painotusta tekstitykseen. Kumma jos ei yksi asia korjaannu.

    Tuo onkin mielenkiintoinen pointti tuo takuu. Kun mietin itse asiaa ja ajattelen ostavani minkä tahansa muunkin tuotteen, jos se ei toimi niin eiku takuuhuoltoon ja palauttavat sen sitten, kun toimii. Väliajaksi tietenkin käyttöön kone, joka korvaa huollossa olevan. No näinhän se ei näytä näissä asioissa toimivan, koska palstat on toinen toistaan täydempänä bugilistoja eri koneista ja päivityksiä odotellaan. Jos ostaisin auton, jossa ei toimi vaikka jarrut, niin en kyllä odottelisi kotona auton tietokoneeseen softapäivitystä netin kautta ja ajelisi siitä huolimatta:) Ihmeellistä on digiaika.
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2006
  17. XssossX

    XssossX Member

    Liittynyt:
    16.01.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ainakin minun 4200 hukkaa kellonajan välillä, kun sähköt katkeavat hetkellisesti kokonaan. Siis ei tahallisesti pistoke irti seinästä vaan oikea virtakatkos. Silloin boxi hukkaa kellon ajan, josta seuraa nauhoituksen alkaminen väärään aikaan. Sinänsä tallennusaika pysyy tallessa, mutta kello nollaa itsensä. Korjaavana toimena on laittaa virta päälle boksiin ja laittaa ylen tv-kanava päälle. Jostain syystä se ei lue muista kanavista kellonaikaa. Jostain En tiedä onko tämä uusin ohjelmistopäivitys korjannut tätä?? Minun boksi on n. 14 kk vanha ja muuten toimii. Tämä oire saattaa kyllä olla jo uudemmissa korjattu paristolla...
    Teksti-tv on hidas minullakin. Kiintolevyn värinän saa vaimennettua laittamalla huopapalat tallukoiden alle ja säätämällä asetuksista kiintolevyn käynnistymisen jälkeinen käyntiaika minimiin.

    Jos kuva pysähtelee tallennuksen yhteydessä, kannattaa vetää kummallekin virittimelle omat antennijohdot. Signaali heikkenee tosi paljon, jos se kierrätetään laitteen omalla johdolla A virittimeltä B virittimelle. Samalla kannattaa tarkistaa liittimien tiukkuus, eli jos on väljä niin hieman puristaa antenniliittimiä. Tuppaavat olemaan löysät antenniliittimille.
     
  18. ocu

    ocu Member

    Liittynyt:
    22.05.2005
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitoksia tuota antenni vinkistä.
     

Jaa tämä sivu