Medion 4400 kovalevyn alustus

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi yarski 18.09.2005.

  1. yarski

    yarski Member

    Liittynyt:
    10.02.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Boksi ilmoittelee "tuntematon tiedostomuoto, alusta kovalevy"
    Laitoin alustuksen päälle, kauanko tuon pitäisi kestää, pitäiskö tv:n ruudulla näkyä joku info alustuksen etenemisestä??? Onko kellään käyttökokemuksia? Boksi on vain parin viikon ikäinen ja ei siinä kovolla mitään tärkeää ollut joten päätin tehä ohjeen mukaan, kun ei näemmä muutamat viimeiset ajastukset tallentuneet ollenkaan. Ainakaan tunnissa ei ollut tapahtunut mitään??? "Kovalevyn tiedot" näyttää jotain kryptistä... aloitin alustuksen uudestaan mutta en tosiaan tiedä että onko siinä alustus nyt menossa vai mitä se boksi tekee...???
     
  2.  
  3. yarski

    yarski Member

    Liittynyt:
    10.02.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no niin... se kovalevyn alustus oli yön yli päällä. Kai se jotain teki kun kerran tallennetut tiedostot oli kaikki hävinneet. Ei kyllä suostu vieläkään tallentamaan mitään. Aina kun yritän jotain toimintoa joka lukee kovoa niin tulee sama ilmoitus "olkaa hyvä ja alustakaa kovalevy. tiedostomuotoa ei tunnisteta tai muu ongelma" PRKL muu ongelma, ei kai auta kun kiikuttaa boksi takaisin myyjälle, canal+ maksut kyllä juoksee koko ajan v***u...
     
  4. wirefly

    wirefly Member

    Liittynyt:
    26.08.2005
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oliskohan kovo simahtanut? Purkki käy kyllä melko kuumana ja koska tuuletinta ei kotelossa ole, niin ehkä on saanut lämpöhalvauksen. Jos saat jotain tarkempaa tietoa viasta niin heitä viestiä tänne niin osataan varautua... Ikävä juttu joka tapauksessa.
     
  5. liru

    liru Member

    Liittynyt:
    29.12.2003
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei meeppä ostaa kunnon boxi. Medion on sen verran paska...ei millään pahalla.
    ota yhteyttä huoltoon...muistaakseni nykyään http://www.schneider-fin.fi/www/
     
  6. yarski

    yarski Member

    Liittynyt:
    10.02.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, huollosta kerrottiin että lähetä boksi sinne, jälleenmyyjän kautta.
    Boksi oli alle 14vrk vanha joten mun pitäis saada "uusi vaihtokone" tilalle.
    Myyjän mukaan muuten medion on sisälmyksiltään sama laite kuin topfield, ero vain kuorissa / merkissä... mitenkähän lienee, onko kellään tietoa?
    Liru, perusteleppa mielipiteesi medionin laadusta, onko huonoja kokemuksia vai? Ei tän laatu kyllä oikein hyvältä näytä...
     
  7. liru

    liru Member

    Liittynyt:
    29.12.2003
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ollaanpa joskus oltu noitte takuu huolto siis digiboxien. Ei kai ne nii paskoi oo ku noi muut medion kamat....medion-matsui-orion kaikki samaa sontaa.
    Digiboxit taitaa olla niitten kyll paras tuote.
     
  8. yarski

    yarski Member

    Liittynyt:
    10.02.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Laitan nyt sitten infoa tännekin, jos jollekin olisi tästä jotain hyötyä. Sain uuden boksin takuuvaihtona kun vanha oli hajonnut 14vrk kuluessa ostosta. Jälleenmyyjä ei ollut saanut tukusta mitään vastausta kun tukussa ei kuulemma ollut samanlaista hyllyssä... höh, en tiedä, ei kuulosta oikein uskottavalta. Tukku oli kuulemma kehoittanut loppuasiakasta (siin minua) kääntymään suoraan maahantuojan puoleen. Antoivat ystävällisesti oikein puhelinnumeronkin.
    Vähän aikaa funtsin tuota, mielestäni mun ei kuulu selvittää takuujuttuja vaan se olisi jälleenmyyjän tehtävä, soitin kuitenkin maajantuojalle. Homma kuitenkin selvisi yllättävän helposti, lähettivät postissa uuden boksin, vanha piti laittaa samantien takaisin kun postinkantaja toi uuden.
    Eli nyt mulla on uusi boksi. Vanhan viasta en tiedä, kovon vikaa sopii epäillä koska boksi tosiaan tuottaa melkoisesti lämpöä...
     
  9. wirefly

    wirefly Member

    Liittynyt:
    26.08.2005
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oikeassa olet, ei ole asiakkaan homma alkaa takuita selvitellä ja soitella. Aina on mahdollisuus jättää siihen liikkeeseen mistä ostettu (lukee muistaakseni ihan laissakin). Mutta jos kerran sait noin kätevästi, niin toki kannattaa, koska silloin ei tarvi käydä liikkeessä viemässä vanhaa ja hakemassa uutta.
     

Jaa tämä sivu