Maxinetin IPTV-lähetysten nauhoittaminen (PVR)

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi korspo 23.01.2007.

  1. korspo

    korspo Member

    Liittynyt:
    23.01.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei

    Olen käyttänyt Maxinetin IPTV-palvelua (pctv.maxinetti.fi) ja kaipailisin mahdollisuutta nauhoittaa näitä lähetyksiä ajastetusti.

    Yritin pariakin eri settiä MythTV:stä, mutta homma tuntui hapettuvan vakavan säätämisen puolelle.

    Pystyn tallettamaan tätä UDP:n yli tuupattavaa MPEG2-streamia vaikka VLC playerista ilman ongelmia, mutta kaipaisin nyt nimenomaan ajastettua nauhoitusvaihtoehtoa. Onko kellään mitään ideoita softista (Mac, Windows ja Linux, tuossa järjestyksessä)?

    Minulle kelpaa täydellisesti, että voisin vain sanoa PVR-softalle, että vedäpä tämä "udp://@..." stream raakana datana tähän failiin sillä-ja-sillä kellonlyömällä - ja että näin vielä tapahtuisi.

    Terveisin nimimerkki "Itsekö tässä pitää kaikki koodata?" ;)
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    VLC:tä voi käyttää komentoriviltä. Ja scheduled task/Ajastetut tehtävät valinnalla tuon voi tietenkin tehdä ajastettunakin.

     
  4. korspo

    korspo Member

    Liittynyt:
    23.01.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täm vaihtoehto kävi mielessä itsellänikin, en vain ole ehtinyt tarkistamaan tuota VLC:n komentorivisysteemin joustavuutta.

    Pitänee koodata itse jokin yksinkertainen ylläpitosofta noiden ajastusten hallintaan ja joka käynnistää sitten ajallaan VLC:n. Toisaalta samalla vaivalla voi koodinpätkällä avata sen streamin ja tuupata omin toimin muuttamattomana levynkulmalle.

    Pitää vain askarrella sellainen näkymä, että perheen muutkin osapuolet osaavat tehdä ajastuksia. :)
     
  5. karipk

    karipk Member

    Liittynyt:
    19.03.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla olis valmiina windowsiin valmiina visual c# (framwork 2.0) tehty kikkare, joka osaa lukea telkku.com:n tietoja. Kiinostaako?
     

Jaa tämä sivu