Matka jenkkeihin, komponentit sieltä?!

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi juhavaris 03.04.2008.

1. juhavaris

juhavaris Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys poijjaaaat! Olen matkaamassa Ameriikan ihmemaalle kesäkuun puolessa välissä ja ajattelinkin kysellä, että kuinka kannattavaa on päräyttää setelit tiskiin siellä suunnalla ja ostaa uudet komponentit, joista kasaan koneen? Kotelon hommaan täältä, ettei tule liikaa kannettavaa, mutta ainakin prosessori, näytönohjain, emolevy ja muistit tarttuvat todennäköisesti mukaan. Suositelkaapahan kokoonpanoa, itse olen kaavaillut tuota Intelin Core Quad-prosessoria, koska kone ei ihan heti ole menossa päivitykseen. Millaiseen näytönohjaimeen kannattaa satsata? Pelejä en pahemmin pelaile; kone menee studiokäyttöön, eli tarkoituksena on käsitellä ääntä ja kuvaa tehokkaasti. Entäpä mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun valitsee emolevyä ja prosessoria - yhteensopivuus ym? Kiitokset jo etukäteen!

-juha

2.  
  3. Jansku07

Jansku07 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja se budjettikin olisi mukava mainita?

4. juhavaris

juhavaris Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep, elikkäs n. 1000 €:n luokkaa ilman näyttöä.
    -juha

5. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tullissa ei sitten kannata jäädä kiinni.

6. Tarppi

Tarppi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jos sieltä halvemmalla saa niin sitten tottakai,prossuksi voisi tulla vaikka se Q9450, näyttikseksi 8800GTS G92 (tai joku ATI 3xxx) ja emolevyksi Asus P5K jossa on loistavat kellotus-ominaisuudet (tähän tullaan tietysti tyrkyttämään sitä Abit IP35..taas...).

7. zereg

zereg Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse kun itärannikolla liikuskelin ja komponentteja sivusilmällä katselin, ei laatu ja hinta oikein kohdanneet. Vanhoista näyttiksistä pyydettiin törkeitä hintoja. Pitää tietää tarkat alan liikkeet mistä osia löytää. Suuret kaupat tyrkytti vain DVD-soittimia ja Ipodeja.

8. chopper

chopper Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kannattaa selvittää, miten Jenkkilästä ostettujen komponenttien takuut pätevät täällä vanhalla maaperällä.

Itse jättäisin emolevyn oston Suomeen, sillä on sen verran isompi paketti, eikä kovinkaan kallis täälläkään.

Tulli tosiaan voi rokotella - jos sattuu huomaamaan. Muistit ja prossun hommaisin Jenkkilästä todennäköisimmin.

Jaa tämä sivu