Mapowerin ulkoinen koppa

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi mikkiuru 03.06.2003.

1. mikkiuru

mikkiuru Guest

Ajattelin ostaa polttavan DVD-aseman (IDE) ja Mapowerin FireWire-liitäntäisen kopan, johon saan aseman sisälle.

Onko kenelläkään tietoa toimiiko Macissä Nec 1300 -asema tuon Mapowerin avulla? PC:ssä nyt varmaan toimii kaikki viritykset..

2.  
  3. TWB

TWB Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko se liian vaikeaa käydä lukemassa valmistajan sivuilta www.mapower.com
    kyseisen pömpelin kohdalta että toimiiko vai eikö.

4. mikkiuru

mikkiuru Guest

Tietääkö Mapower tosiaan Necin asemien yhteensopivuudesta? Vai muuttaako toi koppa kaikki asemat macille yhteensopivaksi?

5. kehno

kehno Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse ostin tossa pari viikkoa sitten ADS Pyro 1394 firewire-kotelon. Kotelon sisällä polttavan dvd:n virkaa toimittaa Toshiban SD-R5002. Täytyy sanoa että olen ollut enemmän kuin tyytyväinen kyseiseen yhdistelmään=) Siten voisin jopa suositella tota pyron koteloa ja toshiban polttavaa. Katso www.verkkokauppa.com

Tuosta Necin aseman yhteensopivuudesta en osaa sanoa, kun eivät kai ole kovin suosittuja tuolla rapakon toisella puolella. Tämä siis mac-käyttäjien parissa. Infoa sopivista asemista löytyy www.xlr8yourmac.com -osoitteesta (Drive Compatibilty (HD/DVD/CDRW/Tape -osio)

Tuo DVD+R standardi ei ole niin hyvin tuettu macci puolella, esim. kaikki Applen omat ohjelmat kallistuvat DVD-R standardin puoleen. Kyllähän nuo + levyt palaa macilla, Toast taitaa homman ainakin.

6. mikkiuru

mikkiuru Guest

Kiitos vinkistä. Olin itsekin jo ehtinyt harkitsemaan tuota ADS-vaihtoehtoa ja Toshiban asemaa. Netissä mainostettiin tuon ADS-kopan Platinum-versiota, joka ois nopeampi esim ATA133-levyillä. ADS:n kotisivuilla tosin ei ollut mitään mainintaa siitä. Onkohan sellaista oikeesti saatavilla?

Eli tämä vaan kiinnostuksesta siltä varalta, että myöhemmin käyttäs koppaa myös kovalevyn kanssa..

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 04.06.2003
  7. kehno

kehno Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Enpä ole moisesta platinium kopasta kuullukkaan. Tai en ainakaan moiseen törmännyt kun tietoa hain tosta pyron kotelosta.

Tuo pyrohan käyttää Oxfordin 911 "siltaa", joka ns.PaRAS=) Muistaakseni tässä tavallisessa pyrossa on Ata66-liitäntä, tosin luulisin sen riittävän myös kovalevyjenkin kanssa.

Tosiaan on ihan kätevää että tuon pyron mukana tulee, ns. bezel tuohon eteen jos haluaa käyttää vaihtoehtoisesti kovona. Harvaa koteloa muistaakseni on mahdollisuus käyttää myös kovalevyn kanssa.

Voin laittaa kuvia tuosta pyrosta ja toshibasta ihan "luonnossa", jos kiinnostaa. En itse ainakaan kovin kummosta kuvaa noista netistä katsomistani kuvista saanut. Sen verran tukevan kumminkin et oitis tilasin=)

8. mikkiuru

mikkiuru Guest

Ois hienoa, jos viitsit lähettää kuvia. Mulle voit lähettää sähköpostillakin osotteeseen: mikkiuru@yahoo.com.

9. mikkiuru

mikkiuru Guest

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 05.06.2003
  10. kehno

kehno Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo platinum on ilmeisesti ihan sama laite kuin mikä tää mun oma on. Ihan identtinen on mitä noita faktoja ja kuvia tuolta sivulta katoin=) Toi siis tukee ata133 levyjä, mutta varsinainen liitäntä on ata66.

Jaa tämä sivu