1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

mandrake 10.1 & Ati radeon 9800 pro

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Pume 15.01.2005.

  1. Pume

    Pume Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    297
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1. Saakohan Mandrake linuxiin jostain sellaiset atin ajurit, jolla pystyisi pelailemaan opengllää vaativia pelejä. Olen kokeillut asentaa atin sivuilla olevia ajureita(kaikki kolme). Yhtäkään en ole saanut toimimaan, vaikka olen ohjeita yrittänytkin noudattaa.
    2. Mitenkä saan selville, mikä XFree-versio minulla on?
    Atin sivuilla oleva ohjelma check.sh ei toimi, vaan antaa jonkun ihme virheilmoituksen.

    Olen vasta aloittelija Linuxin parissa, joten olisi kiva, jos saisi vähän selkokielisempää apua. Googlettaa osaan, mutten ole oikein mitään järkeviä ohjeita löytänyt.
    Kiitos jo etukäteen.
     
  2.  
  3. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ati:n tuki linux käyttäjille on aivan onneton...eli linuxissa pelaamiseen nvidian näytönohjaimet on ihan omaa luokkaansa...tossa vähän googlella etsiskelin ohjeita tohon, kuinka tota vois yrittää saada toimimaan...esim. tällanen löytyi...
    http://mandrakeusers.org/index.php?showtopic=19952

    Mandrake 10.1 versiossa ei ole XFree:tä ollenkaan, vaan sen tilalla on XOrg, siis jos et itse ole tota XFree:tä sinne asentanut...ja versio distrowatchin mukaan näyttäisi olevan 6.7.0...eli siksi se check.sh ei toimi, koska se tarkistaa vain XFreen versioo...
     

Jaa tämä sivu