MagicTV:n tallennus

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi keba_b 17.05.2004.

  1. keba_b

    keba_b Member

    Liittynyt:
    09.02.2004
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    MOI!!!

    Eikö kukaan muu meikäläisen lisäksi harrasta musavidoiden keräilyä? Yritin perjantain ja lauantain välisenä yönä tallentaa MagicTV:n streamia kiintolevylle. Okei, kyllähän sitä sinne tallentui, mutta toisto oli todella nykivää. Kuva näkyi sekunnin ihan OK, sitten se oli sekunnin jumissa. Millään muulla kanavalla en moiseen ole törmännyt.

    PVAstumentokaan ei oikeen tykännyt, kun yritin sillä käsitellä em. tiedoston. Infokenttään tuli teksiä enemmän kuin on pääkaupunkiseudun puhelinluettelossa.
     
  2.  
  3. Jarpo

    Jarpo Guest


    MagicTV:n videobitrate on aika pieni, taitaa olla n. 1Mbit/s ja resoluutio sama kuin VCD:llä. Millä laitteella tai ohjelmalla tallensit?

    MagicTV:n kanssa en ole törmännyt ongelmiin mutta Enter on sellainen (Sirius 5E). Ääntä ei tahdo saada talletettua mitenkään.
     
  4. keba_b

    keba_b Member

    Liittynyt:
    09.02.2004
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Käytössä mulla on Pinnaclen PCTV -SAT ja streamin tallennukseen käytän ko. kortin mukana tullutta ohjelmaa.

    Kun tallennettua streamia katsoo tallentamiseen käytetyllä ohjelma, kuva ei ole nykimistä, mutta jos katsomiseen käyttää mediaplayeriä tai jotain muuta vastaavaa ohjelmaa, ongelmia ilmenee...

    Ääni ei mulla pätki, mutta kuva näkyy sekunnin ihan hyvin, sitten se jumittuu sekunniksi ja taas kuva näkyy hetken...jne.....


     
  5. pede

    pede Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    240
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1) hae uusin pvastrumento
    2) jollei onnistu, käytä projectXää. silloin joudut tosin muxamaan jos haluat mpeg filun

    jollei skulaa, en tiedä
     
  6. keba_b

    keba_b Member

    Liittynyt:
    09.02.2004
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kävimpä hakemassa uusimman version PVAstrumentosta. Eipä auttanut magic TV:n ongelmaani.
    Aloin uudella versiolla käsittelemään MTV2 pop-kanavan streamiä. Ääni alkoi hyppiä ja info-kenttään tuli kaameesti alertteja ym. Onneksi löysin edellisen version ko. ohjelmasta, joka ainakin mun tapauksessa tuntuu toimivan (paremmin).

    ProjectX:´ää en ole viel kerenny kokeilemaan...
     
  7. Jarpo

    Jarpo Guest


    Kokeile MyTheatrea tai ProgDVB:tä...
     
  8. Jarpo

    Jarpo Guest


    Keba_b, myös PlayTV:llä (11200V) on illalla puolen tunnin ajan (joskus 18.00-21.00) harvinaisia videoita...
     
  9. keba_b

    keba_b Member

    Liittynyt:
    09.02.2004
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oon kyllä PlayTV:llä nähny jotain hyviä musavideoita, mut niiden kuvan ja äänen laatu ei oo kehuttava. Sen lisäksi että kuvaa on pakattu rankalla kädellä...tai paremminkin algoritmillä, niin kuva on myös tosi tumma. Ei oikeen tahdo yksityiskhdat erottua.

    Hmm...oiskohan tähän jotain valotusohjelmaa? Ei varmaan paljoo yhen musavideon uudelleenvalotus vie aikaa?

    Ja MagicTV:n tallennusongelmaan tuli ratkaisu. Videoiden editointiin oon käyttäny ja käytän tulevaisuudessakin TMPGenckiä. Otin ongelmallisen MagicTV:n filen ja aloin muka editoimaan sitä. Editoitavan tiedoston alkukohdaksi valitsin suunnilleen 2 sekuntia tiedoston alusta ja loppukohdaksi asetin kohdan, johon tiedosto muutenkin loppuu. Kun kone sai tän "editoitua", oli toisto-ongelmat hävinneet.

    Toisto-ohjelmat näyttävät tiedoston pituudeksi esim. 40 sekuntia, vaikka se kestää yli 6 minuttiia. PVAStrumento (Wanha Wersio) korjaa taas tämän vian.

    Ja sitten ei muuta kun varsinainen editointi!!! Kyllä on yksinkertaista. Saa vapaapäivät kulumaan rattoisasti koneen ääressä.... =)
     

Jaa tämä sivu