MacBook 13

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi mkajaste 21.05.2008.

1. mkajaste

mkajaste Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on nyt mietittävänä kahdesta koneesta: MacBook 13" 2.0GHz sekä HP Pavilion tx2020eo.
    Tuo Macci on vanhempi versio, ei ehkä wlanissa ole sitä n -nopeutta. HP:ssä on takuuta vielä jäljellä, maccissa ei. HP:ssä on VistaPremium ja Maccissa on Tiger. Tää on nyt suuri pulma mulle, että kumman valitsen? Millaisia kokemuksia on tuon HP:n prossusta (AMD Mobile Turion Processor 64x2 TL-60), vieläkö ne AMD:t kuumenee niinkuin on joskus puhuttu? Olisko ketään joka auttas mua päättämisessä ... kiitos.

2.  
  3. Euphemos

Euphemos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kahdesta ei-niin-hyvästä vaihtoehdosta valitsisin tuon Macbookin. HP:n alle tonnin koneiden laatu on mitä on ja jälleenmyyntiarvo on Macbookilla suurempi.

Mutta kuinkas hintavia nuo käytetyt koneet sitten ovat? Uuden Macbookin (C2D T8100 2,1GHz, 1GB, 120GB, Leopard) saa tällä hetkellä 6% opiskelija-alennuksen kanssa 939 euroon.

4. mkajaste

mkajaste Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuosta HP:stä kinutaan 800 euroa ja siinä on takuuta vielä vajaa vuosi voimassa. Macista taas haluttas 730 euroa. Kone tulis mulla matkakäyttöön, eli se olis mulla aina mukana. Sitten haluisin siihen jonkun näitä "mokkula" 3G-verkon. Eli nettisurffailua, musiikin kuuntelua, elokuvien katselua, mitä nyt matkatessa voi tehdä. Jotenkin tässä kallistuu tuon Macin puoleen (näin vanhana Macci-ihmisenä, siis tosi vanhana, viimeksi mulla oli Mac joskus 90-luvulla). Mutta sitten sitä nälkä kasvaa syödessä ja tekee mieli uudempaa ja hienompaa, mutta ei kuitenkaan haluis ihan kamalasti maksaa ... on tää elämä joskus niin vaikeeta :)

5. Euphemos

Euphemos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä suosittelisin hankkimaan tuon uuden Macbookin vaikka ilman opiskelija-alennuksiakin, vaikka tulee 200e lisää hintaa. Tai sitten jonkin ihan muun PC-koneen kuin HP. Tosin aidosti laadukkaat vaihtoehdot tonnin hintaluokassa ovat melko vähissä.

Viimeksi muokattu: 21.05.2008
  6. maukku92

maukku92 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tottakai macbook, pieksee minkä tahansa hp-viritelmän 100-0. Koneen näytönohjain on tosin heikohko, joten jos tarkoituksena on pelata Crysistä nupit kaakossa niin macbook ei ole koneesi.
    Lukemani mukaan myös 3G mokkulat toimivat macin kanssa.
    Myös alkuperäisen Vistapremium vs. tiger kysymyksestä sen verran, että jo Tigerillä teet kaiken Vistaa paremmin, helpommin sekä tyylikkäämmin. Tiger on myös kevyt käyttis, Vistan takkuillessa 2 gigalla muistia, Tiger kirmaa iloisesti jo 512 megalla.

Jaa tämä sivu