Tämä taitaa olla viimeinen oljenkorteni... DNA Welhosta ei osattu auttaa. Katkaisin DNA-laajakaistasopimukseni remontin takia ja remontin jälkeen palasin DNA:n asiakkaaksi taloyhtiölaajakaistan myötä. Katkon aikana pärjäsin Welhon Webmaililla, mutta uuden laajakaistasopimuksen myötä alkaessani jälleen käyttää welho-mailaini Mail-ohjelman kautta en voinutkaan enää lähettää maileja, saapuva sähköposti toimii. Mail-ohjelman asetusten pitäisi olla kuten kuuluukin, sivulla neuvotun mukaisesti eli tilin tyyppi: POP, saapuvan postin palvelin: pop3.welho.com ja lähtevän: smtp.welho.com. Samat palvelinnimet sain DNA:n asiakaspalvelusta. Keksisikö kukaan, mitä vielä voin kokeilla? Tällä hetkellä minulla ei ole ruksia kohdassa Käytä vain tätä (lähtevän sähköpostin) palvelinta, mutta olen kokeillut ruksillakin. Voiko se olla syynä, että tilin tyyppi on POP eikä POP3, kuten Welhon ohjeessa? En löydä mitään paikkaa, mistä tyypin voisi vaihtaakaan. Huom. En ole millään lailla teknisesti suuntautunut, joten säästämme kaikkien aikaa, jos joku vastaaja vääntää rautalangasta ja puree vaikka samalla hammasta.
Sulla on siis lähtevien asetuksissa joko nämä: SMTP palvelin: smtp.welho.com Portti: 465 Tietoturvataso: SSL/TLS tai SSL Todentaminen: käyttäjätunnus ja salasana (annettuina) tai nämä: Lähtevän sähköpostipalvelimen asetukset SMTP palvelin: smtp.dnainternet.net Portti: 465 Tietoturvataso: SSL/TLS tai SSL Todentaminen: käyttäjätunnus ja salasana (annettuina)
Muista ruksia lähtevän postin autentikaatio päälle ja sinne tunnus ja salasana. Onko jotain syytä mikset käytä imappia? Sähköposteista jäisi kopio palvelimelle.