miksi tallenteeni kuuluu kuin olis räkä kurkussa onko äänikortti huono vai missä vika?? olen kokeillut monella ohjelmalla tulos aina sama.
ÄÄNI ASETUKSET PITÄISI OLLA KOHDALLAAN OLEN KOKEILLUT PIENELLÄ TASOLLA ISOLLA JOLLA ÄÄNI TIETENKIN SÄRKEE. ÄÄNI KUULUU KUN SITÄ PUMPATTAIS NOPEASTI. OLEN YRITTÄNYT LASKEA CD TASOSATA HUONONPAAN,MUTTA SAMA HOMMA IKÄÄN KUIN ÄÄNOKORTTI EI PYSYISI MUKANA???
No sun täytyy laittaa vahvistin väliin, huomasin itse saman ongelman kun nauhottelin radiosta... Muu ei auta, katoo linjalle liikaa
mitä tarkoittaa vahvistin väliin??? olen kokeillut vahistimen perästä din- liittimestä tietokoneen line in:iin ja mirofoni in:iin viimeksi kokeilin kuulokeliitännästä line in:iin singnaalin pienuutta ei pitäisi olla
Vähän pitkä on väli edellisestä viestistä, vieläköhän tämä on ajankohtaista? Jos "timppa1" haluat lisää pohdintaa aiheesta, niiin kerro vielä mikä äänikortti ja millainen PC on kyseessä. Ja mikä vahvari, jossa on DIN-liittimet (ei kai niitä uusissa ainakaan ole)? Ja mätä tarkoitat tallenteella, jos kyse on vinyylilevyistä, niin RIAA-korjain on varmaan siinä vahvarissa?
Meinaan sitä että kun sulla lähtee piuha äänikortilta lp.lle niin laitat koneelta vahvariin ja vahvarista sitten lp.
"Wipe2000" äänikorttia en tiiä mutta kone on compaq presario 5441 n,2-4v vanha(halpa) 450mhz.Vahvistin on vinyyli aikainen viritin vahvistin ennen cd aikaa. RIAA korjain on ja tarkoitus olisi saada kopioitua vanhat hyvät lp;t cd: lle din liitin on pyöreä 5-napainen liitin joita oli ennen vanhaan stereoissa. Tästä liittimestä ei johdu tämä äänen "pumppaus" onkohan tämä äänokortti ess solo1 PCI audo drive jylppy 85 just näin olen kokeillut.
äsken kun yritin katsoa mikä äänikortti mulla on huomasin että oli säätö "näytteenotto nopeus" siirsin sen kohtaan paras (oli ennen hyvä)ja kokeilin taas cd tason ääni oli "samaa napsetta" mutta 2200hz oli jo parempi 1100hz oli hyvä napsetta ei kuulunu ,mutta ääni oli huonhko korkeat ja matalat äänet vaimenee mutta jos ei parempaa keksi niin hyvä ehkä näin???? cd tasoista ei ilmeisesti saa
Hmm. 450MHz:n prossun tehot pitäisi riittää hyvin (vaikka näyttääkin olevan K6-2:nen) Tiedän kyllä DIN-liittimen, senkin pitäisi olla ihan ok äänen ulostuloon. Jännitetaso on DINissä hieman pienempi kuin RCA-lähdöissä (olisko ollut 0.5V vs. 0.7V), mutta kyllä sen luulisi riittävän, varsinkin jos sanot saaneesi äänen särkemään tasoa säätämällä, silloinhan taso on jo liiankin kova. Mistä muuten tuota tasoa olet säätänyt, voiko sen tehdä sillä vahvarilla vai tietsikan mikseri-ohjelmalla? Pumppauksesta tulee mieleen muinoiset DBX-levyt ja niitä varten moniin laitteisiin lisätty DBX-dekooderi. Ei siinä vahvarissasi satu sellaista olemaan? Ehdottaisin kokeilemaan jotain muuta äänilähdettä, vaikka kannettavaa CD:tä tai jotain, minkä omistat tai voit lainata jostain. Jos tulos on sama, vika lienee PC:ssä (äänikortti, ohjelmat). Entä millä ohjelmalla nauhoitat? Joku SoundForge tai vastaava, missä on tasonmittarit voisi olla hyvä ainakin kokeiluun. SF:n ilmaisen demon voi hakea "http://www.sonicfoundry.com/". En kyllä tiedä mitkä ovat demon rajoitukset, voiko esim. kokeilla äänen tallennusta. ESS Solo1 niminen äänikortti on olmassa, mutta valitettavasti on itselleni ennestään tuntematon. Jos vika näyttää keskittyvän siihen, netistä näyttää löytyvän paljon paikkoja, jossa puhutaan ko. kortista.
DBX levyjä en tiedä mitä on . mutta nämä on normaaleja lp:tä Toista äänilähdettäkin olen kokeillut sama homma Mutta mitä tarkoittaa tässä äänikortti säädöissä äänen lisä ominaisuudet lehdessä Äänen nauhoitus liuku latteiston kiihdytys: ei mitään ->täysi näytten otto taajuus: hyvä->paras oletus asetukset on kiihdytys :täysi näytteenotto taajuus:hyvä nämä niinkuin vaikuttaisi jotain ohjelmana olen käyttänyt useita nyt viimeksi nero wave editor ja musicmatch jukebox ohjelmaa ÄÄni kontrollina olen käyttänyt tietsikan omaa volume controllia ominaisuudet olen laittanut .nauhoitus .line in .recording controll päälle vielä ongelma äänen kuvausahimmilaan oli"pumppaus" nyt kun olen "rassannut" erillaisia asetuksia niin ääni on "napsetta" ja aina kun esim. hiljaiset kohdat(Kappaleen vaihdot) napsetta ei kuulu ja kun musiikki alkaa niin sitten...
Lähinnä ajattelin ettei siinä vahvarissasi ole mitään DBX-nappulaa vahingossa päällä. PC:n mikserin äänitys-asetuksista: varmista että muut äänilähteet kuin line-in on mykistetty (erit. mikki) Varmista (vaikka katsomalla siitä lopputuloksesta "properties" tai vast.), että - näytteenottotaajuus on 44.1kHz. - tarkkuus on 16bit. Äläkä tee koneella mitään muuta kun tallennat ääntä! Siis ei esim. nettisurffailua samalla. Ei nyt tule muita virhemahdollisuuksia mieleen - ellei äänikortti ole sökö. Voisit kokeilla tallennusta jonkun kaverisi koneella samoilla ohjelmilla ja asetuksilla.